Externe videokaart via thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbi3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:23
Hi Tweakers,

Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die kennis en/of ervaring hebben met het gebruiken van externe videokaarten i.c.m. met Mac Pro's en Macbook Pro's.

Wat zijn mijn doelen?
1, Videokaart gebruiken in Mac Pro om renderen sneller te maken. Het liefst in combinatie met een andere GPU die het beeldscherm aanstuurt. Hiervoor altijd een Quadro 4000 gehad maar deze zijn verschrikkelijk duur, ik ben op zoek naar een betaalbare oplossing.
2. Een externe thunderbolt oplossing maken die aangesloten kan worden op Macbook Pro's (mid 2014 i7). Deze externe videokaart kan dan aangesloten worden als er zware renders gemaakt moeten worden.

Wat weet ik zelf al?
- Niet ondersteunde videokaarten zorgen er voor dat het bootscherm van de Mac Pro niet werkt.
- Niet ondersteunde videokaarten geven problemen in de samenwerking met de Intel Iris waardoor het retinascherm niet meer werkt.
- Apple levert zelf Quadro K5000 kaarten maar die zijn erg duur.

Kortom,

Iemand die hier meer van weet?
Mijn dank is groot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiLVaH
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 14:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Ik dacht laat ik het ook eens proberen. Het is prima mogelijk het kost alleen een hoop tijd en is vrij duur. Ik weet niet in hoeverre je budget het toelaat, maar het is waarschijnlijk duurder op de korte termijn en op de lange duur zit je weer met upgrades in bandbreedte die je nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 23:06
ziet er best leuk uit zo'n extern kaartje. Maar hoe gaat de macbook ermee om als de externe videokaart er niet aan hangt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbi3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:23
Dank! Ik word er persoonlijk niet heel veel wijzer van omtrent hoe de interne LCD blijft werken. Heb je hier ervaring mee? Het gaat mij er om dat de interne retina LCD wel blijft werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 18:40
@dubbi3:

Het interne display blijft enkel werken bij modellen zonder dedicated GPU met een eGPU via TB. Dus de MacBook Pro's/Airs met een Intel based GPU.

@koentjuh1987:

Geen probleem, zoals normaal, de GPU drivers worden enkel aangesproken als de GPU aanwezig is. Het is niet hotswap, dat lijkt me dan wel weer redelijk logisch, dat is vergelijkbaar met het lostrekken van een GPU uit een moederbord. De Mac moet dus wel eerst echt uit staan voor je de eGPU aansluit.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Pagina: 1