Headset + Lexicon Alpha?

Pagina: 1
Acties:

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Voor live commentaar bij een sportwedstrijd was ik op zoek naar een headset met microfoon (ik doe ook liveregie, dus heb geen handen vrij). Googlen op 'best bang for buck' headset (of iets van gelijke strekking) leverde de HyperX Cloud op. Viel binnen m'n budget, dus maar gekocht.

Bij testen viel het geluid me toch wat tegen. Veel static. Research leerde me dat dit komt door mini-jack aansluiting. Nu had ik nog een Lexicon Alpha rondslingeren, dus ik dacht "mooi, kan ik die gebruiken!". Bij Baxshop eerst een jack naar XLR verloopje gekocht en toen bleek dat dat uiteraard niet ging werken nog een mini-jack naar jack verloopje.

Zojuist alles aan elkaar geknoopt, mini-jack van de headset-mic via de twee verloopjes in de xlr-ingang van de Alpha, maar ik krijg er geen geluid uit. De mic in een line- of instrument ingang stoppen werkt ook niet.

Enig idee? Zoals jullie merken ben ik echt niet thuis in het audiogebeuren. Ik wil gewoon helder geluid bij een sportwedstrijd kunnen laten horen. Heb ik een verkeerde headset?