Upgrade project(je)

Pagina: 1
Acties:

• knoflo0k
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09-2022
Beste Tweakers,

Aantal jaar geleden groot geld opzij gezet voor een top pc en hier erg veel plezier van gehad.
Helaas begint mijn oude beestje nu toch echt kuren te vertonen, waardoor een upgrade onvermijdelijk is.

Ik gebruik mijn pc voornamelijk als mediacenter en Photoshop, Illustrator taken en hanteer een budget van max €760,-
Na wat rond struinen heb ik uiteindelijk mijn zinnen gezet op een upgrade kit van Alternate.

https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1164745?
pricewatch: Crucial BX100 250GB
pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING

Ik zou graag een bevestiging willen hebben of dit inderdaad een redelijke keus is.
Ook kan ik maar niet achterhalen; kan ik wel maar ik snap er alleen niets van... of mijn voeding geschikt is.

pricewatch: Cooler Master Real Power M700

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Bij voorbaat dank!

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

De GTX750 Ti is al een verouderde kaart, hij zal programma's van nu wel aardig lekker kunnen draaien, maar niet als een 970 of 980. (afhankelijk van voorkeur voor merk)

Ben je van plan te overclocken? Je hebt een K processor, deze worden gebruikt om te overclocken ;)

Met je voeding is niets mis, goede reviews en genoeg vermogen. Je zou zelf de 750 Ti misschien in sli kunnen draaien.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Linkjes naar webwinkels zijn niet toegestaan. Heb je onderdelen die je mee wilt nemen behalve de voeding?
Maak tijdens het zoeken met onderdelen in de PriceWatch zo'n leuk lijstje.

Over je voeding: Ik zou toch een nieuwe goede voeding kopen. Je voeding heeft maar 80 plus en na verloop van de tijd doet je voeding niet meer zo goed

Review QNAP TS-230 NAS

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Wat voor onderdelen heb je nu?

Voor taken als Photoshop heb je denk ik vooral baat bij een snelle processor en veel geheugen. Een ssd is altijd een goede upgrade. Die 750 Ti zou ruim voldoende moeten zijn voor Photoshop, al weet ik niet wat precies de impact is van een tragere of snellere kaart.

• knoflo0k
Bedankt voor de reacties.

Ik heb geen gloednieuwe super splinter snelle kaart nodig, omdat gaming niet meer dan casual zou zijn.
Ik heb nu:
Intel Core 2 Quad Q9300 @2.50 GHz
Asus P5N-D Moederbord.
DDR2 4GB Dual
2 NVideo GTX9800+ in SLI verbinding.
1TB HD.
LG Blu Ray
Coolermaster High Tower

Oud beestje, maar is nog erg snel op zijn kuren naar.

• TheunG

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

knoflo0k schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:42:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb geen gloednieuwe super splinter snelle kaart nodig, omdat gaming niet meer dan casual zou zijn.

[...]

Ik heb nu:
Intel Core 2 Quad Q9300 @2.50 GHz
Asus P5N-D Moederbord.
DDR2 4GB Dual
2 NVideo GTX9800+ in SLI verbinding.
1TB HD.
LG Blu Ray
Coolermaster High Tower

Oud beestje, maar is nog erg snel op zijn kuren naar.
Oei, dat is al een aardig verouderd systeempje.
JoepD schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:30:
Wat voor onderdelen heb je nu?

Voor taken als Photoshop heb je denk ik vooral baat bij een snelle processor en veel geheugen. Een ssd is altijd een goede upgrade. Die 750 Ti zou ruim voldoende moeten zijn voor Photoshop, al weet ik niet wat precies de impact is van een tragere of snellere kaart.
Het huidige systeem doet er verder toch eigenlijk niet toe? Hij gaat alles vervangen op, misschien de voeding, na.

Als gaming casual is, is het inderdaad niet nodig om een duurdere kaart erin te stoppen.

Succes er mee!

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Hier zou ik inderdaad voor een nieuwe cpu/mobo/geheugen/ssd gaan. Een snelle Haswell of Skylake i5 is hier prima op zijn plaats. Verder zou ik 16GB geheugen plaatsen.
TheunG schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:46:

Het huidige systeem doet er verder toch eigenlijk niet toe? Hij gaat alles vervangen op, misschien de voeding, na.

Succes er mee!
Had best gekund dat het systeem een stuk recenter was en dat er dus dingen nog bruikbaar waren. ;)

• TheunG

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

JoepD schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:05:
Hier zou ik inderdaad voor een nieuwe cpu/mobo/geheugen/ssd gaan. Een snelle Haswell of Skylake i5 is hier prima op zijn plaats. Verder zou ik 16GB geheugen plaatsen.

[...]

Had best gekund dat het systeem een stuk recenter was en dat er dus dingen nog bruikbaar waren. ;)
Had gekunt, maar ik denk dat vrijwel iedere Tweaker niet blij van wordt 8)7

Wat je zegt over 16GB zou wel een slimme aanpassing zijn op het nieuwe systeem.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Blu ray, hdd en kast meenemen. Ik raad aan de rest nieuw te halen. Over de voeding weet ik niet voldoende. Ga daarom af op advies van medetweakers.
Ga je overklokken? dat setje wat je aangeeft is daar wel voor bedoeld. Mocht dit niet je hobby zijn raad ik je aan om de niet overklokbare onderdelen los aan te schaffen. Dat bespaard behoorlijk!

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• knoflo0k
Leijenaar schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:15:
Blu ray, hdd en kast meenemen. Ik raad aan de rest nieuw te halen. Over de voeding weet ik niet voldoende. Ga daarom af op advies van medetweakers.
Ga je overklokken? dat setje wat je aangeeft is daar wel voor bedoeld. Mocht dit niet je hobby zijn raad ik je aan om de niet overklokbare onderdelen los aan te schaffen. Dat bespaard behoorlijk!
Nee, was niet echt mijn bedoeling nee.
Ik zou eens kijken wat mijn alternatieven dan worden.

• Leijenaar
Zet in op een I5 cpu, haswell of skylake afhankelijk van budget. Mobo selecteren op socket en dan overige onderdelen die je er beslist op wilt hebben aangeven. let ook even op DDR type afhankelijk van je gekozen platform. Kom je vast wel uit.
eventueel de best buy guide (BBG) er even bij pakken voor advies.

• knoflo0k
Ok, dan stap ik toch hoger op en kom ik vrijwel geheel op het BBG.

pricewatch: Crucial BX100 250GB
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA
pricewatch: Gigabyte GA-Z170XP-SLI
pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed

Mret in het achterhoofd casual gebruik. Heb ik dan nog een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition perse nodig?

Probeer de kosten te drukken, zware tijden enzo.

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:23
Tenzij je heel hard langdurig kan blazen moet je wel voor een aftermarket cooler gaan met een Skylake K processor. Die worden geleverd zonder koeler tegenwoordig. Dit ding kan ook goed presteren tegen een aantrekkelijke prijs: pricewatch: DeepCool Gamer Storm Lucifer. Kan je o,a, hier nalezen. Enige nadeel is dat dit model misschien wat groot is en dat je gekloot krijgt met het plaatsen en je RAM.

• Leijenaar
elke socket 1150 koeler gaat ook op 1151 passen! dat is compatable. Er moet er eentje bij want inderdaad komt de cpu zonder.

Ik zit meer over je ''oude'' voeding in. Kun je zelf nagaan of iemand anders of alles nog gaat passen qua aansluitingen enzo op de veel nieuwere onderdelen. Productinformatie/aansluitingen geeft alleen modulair aan en link naar fabrikant specs geeft een 404 als resulataat :(

Hoe dan ook zit je nog onder je budget van 760 met een skylake upgrade

Pagina: 1