• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:49
Zijn er hier mensen die aan hun AF ooit al gesleutelt hebben. De hardware INBUS manier zoals beschreven in dit filmpje:

Reden mijn D7000 (2dehands gekocht plus al wat jaartjes oud dus geen garantie) heeft erg last van backfocus. Getest via de op internet te vinden test charts, meetlat enz.

Via de AF-fine tuning staat nu bv 32mm prime 1.8 op -18, mijn tamron 17-50mm 2.8 staat op-20 maar heb het gevoel dat het nog beter zou moeten.

In liveview is het wel allemaal retescherp. Ook manueel focussen net voor het focusindicator (bol) verschijnt is meestal on point.

Heb geen idee wat dit zou kosten via nikon repair center, sinds hij buiten garantie is. Plus ik wil mijn toestel ook niet te lang kwijt zijn (wekelijkse avondschool)

Dus iemand ervaring?

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb hier op mijn body ook last van gehad. De kosten voor mijn 5D2 (bij ROFA Repair, doen volgens mij alleen Canon-apparatuur) lagen iets boven de €60. Valt dus nog wel mee, en dan weet je in ieder geval zeker dat het goed gebeurt. Zou het risico in ieder geval niet willen nemen dat door mijn geDIY een body van vele honderden euro's beschadigd raakt!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl