Schoen die niet lekker zit; welke oplossingen zijn mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 11:18
Afgelopen zaterdag nieuwe schoenen gekocht die in de winkel prima zaten. De volgende dag pas een hele dag aan gehad; in de auto, met fietsen en wandelen. Nu schuurt de schoen helaas enorm aan de buitenkant van mijn rechter enkel.

Terug brengen kan niet meer nadat de schoenen een dag zijn gedragen, maar welke andere oplossingen zijn er? óf de schoen is scheef óf mijn voet is scheef aangezien het maar aan 1 kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:42
is de binnenkant van je schoen wel goed? vergelijk even de beide schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
*knip* Het is hier geen HK

[ Voor 89% gewijzigd door naitsoezn op 22-09-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 15:54

[ Voor 64% gewijzigd door naitsoezn op 22-09-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[ Voor 78% gewijzigd door naitsoezn op 22-09-2015 08:44 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Er bestaat spray die leer tijdelijk zachter maakt zodat het naar je voet kan zetten, dat zou de moeite waard kunnen zijn.
Zoiets: http://www.amazon.com/Foo...cher-Spray/dp/B000POJHFA#

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 11:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Even naar de schoenmaker brengen om hem op te spannen (kan alleen als het echt leer is) of zelf een schoenspanner halen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Thanks voor de tips! :) het is gewaxt leer dus hopelijk kan de schoenmaker iets met zo'n spanner

[ Voor 61% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 22-09-2015 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Zoals mijn moeder altijd zei: Dat heb je met nieuwe schoenen, die moet je eerst inlopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Schuurt het door een stiknaad of omdat het te krap is?
Als het een naadje is dan kan je er niets aan doen en wordt het een kwestie van doorlopen en eraan wennen.
Als het komt door echt te krap zijn kan je er vochtige doeken/kranten in stoppen. Hierdoor wordt leer iets soepeler en kan je het 'oprekken' als je ze aan hebt.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Saffie_time schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:15:
Schuurt het door een stiknaad of omdat het te krap is?
Als het een naadje is dan kan je er niets aan doen en wordt het een kwestie van doorlopen en eraan wennen.
Een irritante naad of uitsteeksel aan de binnenkant kun je gewoon voorzien van een klein vlakje glad leer; desnoods kan de schoenmaker dat er ook opstikken.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Het is geen naad, het vreemde is ook dat de linkerkant geen problemen veroorzaakt. De rand van de schoen drukt tegen het bot van mijn enkel, waardoor het gaat schuren. Ik ga de tips van het oprekken/spannen eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Zou ook even een schoenmaker om advies vragen. Schoenspanners kan je volgens mij weinig mee doen aan de zijkant als de bovenste rand het probleem vormt. Het klinkt alsof het met inlopen wel opgelost kan worden zodat het randje wat soepeler word en beter langs je voet glijd. Een schoenmaker heeft daar zeker wel wat foefjes voor om dat proces wat te bespoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

maniak schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:54:
Zoals mijn moeder altijd zei: Dat heb je met nieuwe schoenen, die moet je eerst inlopen... ;)
Dat is verkoper praat... echte goede schoenen die ook daadwerkelijk bij jouw voeten passen lopen en voelen vanaf de eerste minuut goed ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 11:36
Was een van beide schoenen de schoen die in de winkel stond? Als dat het geval is dan is deze waarschijnlijk wat soepeler doordat deze al meerdere keren aan en uit getrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Han schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:24:
[...]

Dat is verkoper praat... echte goede schoenen die ook daadwerkelijk bij jouw voeten passen lopen en voelen vanaf de eerste minuut goed ;)
Dat is dus niet waar. Soms moet je schoenen e.d. wel degelijk inlopen. Een goed voorbeeld zijn Dr. Martens boots, die dingen moet je gewoon inlopen en als ze eenmaal ingelopen zijn, zitten ze gegoten.

Ik kan je vertellen, ik kocht vorige maand nieuwe sneakers en ze waren achteraf toch vrij smal (breedte dus) en daar heb ik echt doorheen moeten bijten. Nu zitten ze een stuk beter, maar alsnog niet helemaal perfect. Naar de schoenmaker dus.

Je kunt met heel natte sokken in je schoenen gaan lopen e.d. Dit rekt het op. Zo heb ik dat ook eens gedaan met andere schoenen, en het werkte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 19:56
Danny.G schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:30:
[...]

Je kunt met heel natte sokken in je schoenen gaan lopen e.d. Dit rekt het op. Zo heb ik dat ook eens gedaan met andere schoenen, en het werkte. ;)
Dat klinkt als een recept voor blaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 671466

Gewoon sportschoenen kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 19:18
Ik weet niet precies wat de situatie, misscien kan een foto wel helpen, maar zoals ik een beetje heb gelezen lijkt dat de zijkant van de schoen te hoog is en tegen de uitstekende bot van je enkel komt.

In dat geval kun je misschien een extra dikke zool erin zetten, hierdoor zal je voet iets hoger komen te staan en hopelijk zal de schoen niet meer bij je bot komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 09:06
Oplossing kan vrij eenvoudig zijn. Dikkere sokken dragen, als je overdag je voeten en enkels wat dunner zijn dan in de avond, word dat door de sokken opgevangen. Daardoor schuurt de schoen niet of nauwelijks meer

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Danny.G schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:30:
Dat is dus niet waar. Soms moet je schoenen e.d. wel degelijk inlopen. Een goed voorbeeld zijn Dr. Martens boots, die dingen moet je gewoon inlopen en als ze eenmaal ingelopen zijn, zitten ze gegoten.

Ik kan je vertellen, ik kocht vorige maand nieuwe sneakers en ze waren achteraf toch vrij smal (breedte dus) en daar heb ik echt doorheen moeten bijten. Nu zitten ze een stuk beter, maar alsnog niet helemaal perfect. Naar de schoenmaker dus.
Je spreekt je zelf hier een beetje tegen; nieuwe sneakers, achteraf te smal, echter door er mee door te lopen en met behulp van de schoenmaker passen ze nu wel. Ergo; je hebt te smalle schoenen gekocht. Het leer kun je wellicht wel oprekken waardoor het dragen dragelijk wordt, maar je voetbed is nog steeds te smal voor jouw voeten. De zijkanten van jouw voeten hangen nu als ware over de zijkanten van het voetbed.

Nogmaals, schoenen in de juiste maat en geschikt voor jouw type voeten (breed of hoog of plat of etc.) passen direct en doen vanaf minuut één geen pijn. Als je schoenen hebt gekocht die dat wel doen en pas na een tijdje comfortabel worden dan heb je de verkeerde schoenen gekocht. Echt goede schoenen kosten geld, vaak wordt er gekozen voor een goedkoper alternatief die het net niet zijn.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Bartske schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:34:
[...]

Dat klinkt als een recept voor blaren
Woops. Het lopen was verkeerd, gewoon de schoenen aandoen en bijvoorbeeld achter een bureau gaan zitten. En ja, dit kun je enigszins voelen en moet je ook niet te lang doen, maar het werkt zeer zeker.
Han schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:01:
[...]

Je spreekt je zelf hier een beetje tegen; nieuwe sneakers, achteraf te smal, echter door er mee door te lopen en met behulp van de schoenmaker passen ze nu wel. Ergo; je hebt te smalle schoenen gekocht. Het leer kun je wellicht wel oprekken waardoor het dragen dragelijk wordt, maar je voetbed is nog steeds te smal voor jouw voeten. De zijkanten van jouw voeten hangen nu als ware over de zijkanten van het voetbed.

Nogmaals, schoenen in de juiste maat en geschikt voor jouw type voeten (breed of hoog of plat of etc.) passen direct en doen vanaf minuut één geen pijn. Als je schoenen hebt gekocht die dat wel doen en pas na een tijdje comfortabel worden dan heb je de verkeerde schoenen gekocht. Echt goede schoenen kosten geld, vaak wordt er gekozen voor een goedkoper alternatief die het net niet zijn.
Oh zeer zeker, ik weet ook dat ik te smalle schoenen heb gekocht. Alleen zoiets merk je soms pas na een tijd, als je er een langere tijd in hebt gezeten met je voeten en mee hebt gelopen. De optie om hem dan terug te brengen is er dan niet, wat betekent dat je het beste ervan moet proberen te maken. :P

Ik sprak mezelf deels tegen inderdaad, maar sommige schoenen vereisen daadwerkelijk een enige vorm van inlopen, echt perfect passende schoenen bestaan er niet (tenzij ze wellicht op maat gemaakt zijn :+ ), dus vormen naar je voet zal altijd wel moeten. Dat je het niet voelt wilt natuurlijk niet zeggen dat ze ook perfect passen namelijk, het geeft alleen maar aan dat ze juist niet te smal o.i.d. zijn. Maar ik snap je reactie en ben het er ook mee eens.

Om even duidelijk te maken, in mijn geval waren het zeer zeker geen goedkope schoenen, het zijn Nike sneakers van €100, dus die voor oud vuil aan de kant zetten was ook wat zonde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
Sommige schoenen moeten echt wel ingelopen worden, zoals deze bijvoorbeeld. De onderste helft van de schoen is bijna uit een stuk. Er zitten geen naden in gestikt om de schoen in om hem soepeler te maken.
Je ziet bij bergschoenen merken als Meindl en Lowa die daar voor kiezen, alleen worden ze minder sterk en lekken ze makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33

Onbekend

...

Je veters iets anders aanspannen kan ook zeker helpen. Duw je voet zover mogelijk in de schoen, en trek dan veters gelijkmatig strak over de gehele schoen. Hierdoor zit de schoen wel vast, maar hou je aan je hiel vaak een beetje ruimte over waardoor hij geen wrijving geeft.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
Onbekend schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:19:
Je veters iets anders aanspannen kan ook zeker helpen. Duw je voet zover mogelijk in de schoen, en trek dan veters gelijkmatig strak over de gehele schoen. Hierdoor zit de schoen wel vast, maar hou je aan je hiel vaak een beetje ruimte over waardoor hij geen wrijving geeft.
Dat is hoe je blaren op je hiel krijgt. Wreef tot hiel moet semi-klem zitten, zodat het niet schuurt. Rest van de ruimte moet opgevuld worden door sokken, zodat die in de loop van de dag ruimte kunnen maken voor je voeten die opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
XAEROCOOL schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:57:
Ik weet niet precies wat de situatie, misscien kan een foto wel helpen, maar zoals ik een beetje heb gelezen lijkt dat de zijkant van de schoen te hoog is en tegen de uitstekende bot van je enkel komt.

In dat geval kun je misschien een extra dikke zool erin zetten, hierdoor zal je voet iets hoger komen te staan en hopelijk zal de schoen niet meer bij je bot komen.
Dit is precies wat er aan de hand is :) goede tip, vanavond eens langs of ik een iets dikkere zool er in kan leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04 09:36
Het klinkt misschien raar, maar giet een half glas sterke drank in de knellende schoen. De alcohol zorgt ervoor dat de schoen sneller en beter naar je voet vormt. Water doet dit deels, maar de alcohol lost sneller op en zorgt voor een betere vorming.
Dit is trouwens een tip voor iedereen met leren schoenen, doe dit altijd als je net nieuwe schoenen hebt gekocht, voorkomt slijtage aan de binnenkant en de schoen gaat gewoon beter zitten. Laat ik zo zeggen, ik doe dit al vanaf kinds af aan en is mij aangeleerd door mijn moeder, welke het weer is aangeleerd door haar moeder, etc etc etc.

Ik ruik dus inderdaad een paar keer per jaar naar drank ;)

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 17:46
Gewoon een pleister in de 1e week geen goedkopere en makkelijkere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:37
Ik heb het ook regelmatig gehad en het gaat uiteindelijk vanzelf weer over. Bij mij is de schoen altijd wat soepeler geworden door het dragen ervan. Ik zou dan ook geen aanpassing maken aan de schoen zelf, omdat dit uiteindelijk kan resulteren in een te ruime schoen.

Vele opties zijn al genoemd; dikkere sokken, dikkere zooltjes (in beide schoenen dan wel) of een pleister/tape. Het zal allemaal helpen die eerste periode te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Schoenen moet je gewoon inlopen, bij de ene schoen is dat meer het geval dan bij de ander.
Je voeten zijn ook niet gelijk.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 07:20
Ik zag laatst in een infographic dat je door veters anders in de schoenen te steken ook problemen kan verhelpen. Leek op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/95/7c/27/957c27e9220d188a0dfc5333e02d5313.jpg

Wellicht de heel slipping techniek eens proberen?

[ Voor 11% gewijzigd door mcsluis op 22-09-2015 22:09 ]

• Piet_Piraat7
zeer bruikbare tips :) nogmaals; dankjulliewel
Pagina: 1