Woops. Het lopen was verkeerd, gewoon de schoenen aandoen en bijvoorbeeld achter een bureau gaan zitten. En ja, dit kun je enigszins voelen en moet je ook niet te lang doen, maar het werkt zeer zeker.
Han schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:01:
[...]
Je spreekt je zelf hier een beetje tegen; nieuwe sneakers, achteraf te smal, echter door er mee door te lopen en met behulp van de schoenmaker passen ze nu wel. Ergo; je hebt te smalle schoenen gekocht. Het leer kun je wellicht wel oprekken waardoor het dragen dragelijk wordt, maar je voetbed is nog steeds te smal voor jouw voeten. De zijkanten van jouw voeten hangen nu als ware over de zijkanten van het voetbed.
Nogmaals, schoenen in de juiste maat en geschikt voor jouw type voeten (breed of hoog of plat of etc.) passen direct en doen vanaf minuut één geen pijn. Als je schoenen hebt gekocht die dat wel doen en pas na een tijdje comfortabel worden dan heb je de verkeerde schoenen gekocht. Echt goede schoenen kosten geld, vaak wordt er gekozen voor een goedkoper alternatief die het net niet zijn.
Oh zeer zeker, ik weet ook dat ik te smalle schoenen heb gekocht. Alleen zoiets merk je soms pas na een tijd, als je er een langere tijd in hebt gezeten met je voeten en mee hebt gelopen. De optie om hem dan terug te brengen is er dan niet, wat betekent dat je het beste ervan moet proberen te maken.
Ik sprak mezelf deels tegen inderdaad, maar sommige schoenen vereisen daadwerkelijk een enige vorm van inlopen, echt perfect passende schoenen bestaan er niet (tenzij ze wellicht op maat gemaakt zijn

), dus vormen naar je voet zal altijd wel moeten. Dat je het niet voelt wilt natuurlijk niet zeggen dat ze ook perfect passen namelijk, het geeft alleen maar aan dat ze juist niet te smal o.i.d. zijn. Maar ik snap je reactie en ben het er ook mee eens.
Om even duidelijk te maken, in mijn geval waren het zeer zeker geen goedkope schoenen, het zijn Nike sneakers van €100, dus die voor oud vuil aan de kant zetten was ook wat zonde.