Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

17,3" full HD notebook HP of Asus, Haswell of Broadwell

Pagina: 1
Acties:

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 18:23
Ik ben op zoek naar een nieuwe 17" notebook. De oude is na bijna negen jaar stuk gegaan (HP Pavilion DV9055ea) :'( Ik wil een futureproof notebook (mag weer minimaal zes jaar meegaan).

Wat ga je met je notebook doen? Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 10 met Office, E-mail en vooral entertainment: Youtube, muziek luisteren, filmpje kijken. Ik game nu niet (behalve soms simpele browserspelletjes) maar ik wil eens een Steam-account nemen, een controller kopen en kijken wat die Call of Duty-spellenserie is. (Oudere spellen voor een tientje kopen bij Steam) ;)

Wat is je budget?
Ik heb ongeveer € 1000,- over voor een notebook.

Ben je van plan je notebook veel mee te nemen?
Nee, ik gebruik de notebook thuis op mijn bureau. Gewicht speelt geen rol. Heel af en toe zal de notebook voorzichtig meegaan in een notebooktas.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een voorkeur voor Dell, HP en Asus.
In mindere mate Lenovo en Toshiba.

Mijn criteria die ik o.a. in de pricewatch invul:
- 17,3-inch (IPS) en 1920 x 1080 resolutie
- Haswell of Broadwell? Tick-tockverhaal, ik heb liever de meer recente Broadwell versie. Wachten op een Skylake-notebook duurt waarschijnlijk te lang.
- Liefst veel geheugen en veel opslag. HDD of Hybride maakt me niet zoveel uit.
- redelijk goede nVidia GPU
- Prijs tot € 1100,-

Beeld en geluid zijn belangrijk.

Ik kom vaak uit bij deze twee notebooks:

HP Pavilion 17-G035ND pricewatch: HP Pavilion 17-G035ND
HP site: http://store.hp.com/Nethe...&sel=NTB#merch-tech-specs

En de Asus F751LB-T4171T pricewatch: Asus F751LB-T4171T
Deze mysterieuze notebook staat wel op prijsvergelijkingssites maar niet op de website van Asus. Die website van Asus is zo traag als dikke pe0p en er is geen F-serie notebooks bekend.... Vreemd? :(

Wat voor scherm heeft de Asus? IPS of niet?
Waar komt het geluid vandaan bij de Asus? Bij de functietoetsen of onder de polssteunen?
Ik zie geen duidelijk rooster...

Welke van de twee notebooks klinkt beter?
Asus heeft 12 GB limiet aan geheugen. Wat is het maximum geheugengrootte van de HP?

Ik twijfel tussen deze twee maar ik kan ze niet in een winkel bezichtigen.
Moet ik nu kiezen voor een oude vertrouwde HP of toch voor een Asus gaan? Of heeft iemand een ander merk/model in gedachte?

Oh ja, ik noem zo een apparaat een notebook i.p.v. een laptop.. :)