• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-10-2025
Hoi,

Een paar dagen geleden heb ik mijn PC geupgrade, daarbij Windows 10 opnieuw geïnstalleerd omdat het ook een nieuw moederbord betreft en sindsdien heb ik Anti-Aliasing problemen.

In GTA V kan ik doen wat ik wil met de settings, maar er gebeurt niets.. Alles blijft gewoon even "lelijk". Alle soorten AA geprobeerd en steeds blijft het er exact hetzelfde uitzien. Ik heb geprobeerd in het Nvidia configuratiescherm wat settings te veranderen maar dat hielp niet. Ook heb ik nog geprobeerd in Control Panel de processorprioriteit op Hoog te zetten (dit zag ik ergens op een forum aangeprezen worden maar dat helpt niet bij mij).

In het kort wilt mijn videokaart dus geen enkele bal doen met Anti-Aliasing in GTA V....
Ik heb geen andere games geprobeerd nog maar het heeft voor deze upgrade gewoon prima gewerkt, dus daarom vind ik dit nu zo raar.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik word er nu een beetje simpel van :(

Specs:
AMD FX-6350 3,90GHz 6-core Processor
MSI GeForce GTX970 4GB Videokaart
MSI 970 Gaming Moederbord
Kingston 2x4GB, DDR3, PC14900, CL10, HyperX Fury Geheugen
Corsair CX500M 500Watt Voeding

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zocht eens op GTX970 no anti-aliasing en vond aardig wat resultaten. Niet per sé een oplossing, maar misschien wel wat inspiratie. Vooral de eerste topics lijken lotgenoten.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
in nvidia control panel zowel bij global als bij program setting alle AA opties op application control gezet?
En als dat niet helpt. Proberen om AA te forceren via nvidia control panel?
Werkt DSR wel?

Verwijderd

GTA5 even op nieuw installeren na dat je windows 10 heb geinstalleerd. Succes

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Grootsnor schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 01:23:
Hoi,

Een paar dagen geleden heb ik mijn PC geupgrade, daarbij Windows 10 opnieuw geïnstalleerd omdat het ook een nieuw moederbord betreft en sindsdien heb ik Anti-Aliasing problemen.

In GTA V kan ik doen wat ik wil met de settings, maar er gebeurt niets.. Alles blijft gewoon even "lelijk". Alle soorten AA geprobeerd en steeds blijft het er exact hetzelfde uitzien. Ik heb geprobeerd in het Nvidia configuratiescherm wat settings te veranderen maar dat hielp niet. Ook heb ik nog geprobeerd in Control Panel de processorprioriteit op Hoog te zetten (dit zag ik ergens op een forum aangeprezen worden maar dat helpt niet bij mij).

In het kort wilt mijn videokaart dus geen enkele bal doen met Anti-Aliasing in GTA V....
Ik heb geen andere games geprobeerd nog maar het heeft voor deze upgrade gewoon prima gewerkt, dus daarom vind ik dit nu zo raar.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik word er nu een beetje simpel van :(

Specs:
AMD FX-6350 3,90GHz 6-core Processor
MSI GeForce GTX970 4GB Videokaart
MSI 970 Gaming Moederbord
Kingston 2x4GB, DDR3, PC14900, CL10, HyperX Fury Geheugen
Corsair CX500M 500Watt Voeding
Kan je anders een screenshot maken van het probleem?

Er zijn verschillende soorten AA die allemaal hun eigen kwaliteiten hebben. De normale MSAA zal alleen de edges van objecten anti-aliasen, dus alle aliasing op bosjes, hekken en blaadjes van bomen bijvoorbeeld blijven zichtbaar. Ook de aliasing op textures en shading blijft daardoor zichtbaar.

Processor heeft niks met je videokaart en dus anti-aliasing te maken en zal het probleem ook niet gaan oplossen :P (raar dat dat wordt aangeraden 8)7).

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:16
Volgens mij is dit een advanced setting die je uit moet zetten, ik had precies hetzelfde.

Misschien het proberen waard?

Advanced Graphics - Extended Distance Scaling helemaal uit zetten. (schuifbalkje helemaal naar links)

[ Voor 8% gewijzigd door Looney1984 op 22-09-2015 12:15 ]

• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-10-2025
Screenshot maken lukt helaas niet omdat ik op de een of andere manier geen screenshot krijg van GTA maar gewoon van het bureaublad :p

Dit filmpje geeft aardig mijn probleem weer, alleen is het bij mij in een nog veel ergere mate: YouTube: GTA 5 Jaggies/Anti Aliasing or LOD Bug (PC) 1080p HD

Extended Distance Scaling uitzetten wilt helaas ook niet helpen :(

EDIT: Uiteindelijk is het opgelost. Simpelweg door GTA opnieuw te installeren.. Dus aan iedereen die ook last zou hebben van dit probleem: Probeer eerst GTA/game opnieuw te installeren, en anders Windows. Het ziet er naar uit dat dit gewoon een software probleem is in de game zelf ;) Als niets van alles helpt om je probleem op te lossen, dien dan een RMA in bij je leverancier, MSI (in mijn geval) is de fijnste gezien zij bijna elke kaart gewoon vervangen voor een nieuwe :P

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Grootsnor op 25-09-2015 03:35 . Reden: Probleem opgelost ]

Pagina: 1