Icoontjes blijven niet op zn plaats na herstart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03 19:33
Sinds een paar dagen heb ik last dat mij icoontjes niet op zn plek blijven staan na een herstart, ze worden dan allemaal in de ''automatische'' volgorde gezet links van mijn scherm.

Ik gebruik Windows 10.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? heb al wat zitten zoeken op Google maar heb tot nu toe geen oplossing gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat mensen nog de moeite nemen iconen handmatig te schikken, blijf ik me over verbazen ;)

Grote kans dat je scherm even een andere resolutie krijgt waardoor Windows de iconen niet meer kwijt kon en ze terugzet. Ik weet het niet, ik weet wel dat ik meerdere fanatieke gebruikers ken die telkens weer komen klagen dat hun iconen door de war zijn. Is er niet een leuk tooltje voor om je daarmee te helpen?
heb al wat zitten zoeken op Google maar heb tot nu toe geen oplossing gevonden
Goedzo, dat ga ik dan maar niet eens meer proberen. d:)b

Maar toch:
http://superuser.com/ques...ve-desktop-icon-positions
http://answers.microsoft....-bc7f-1aa6ef6a3e30?auth=1

offtopic:
Windows Task Manager heeft trouwens ook zoiets achterlijks; Zolang Task Manager open staat, is de register key waar de instellingen staan leeg. Pas als je Task Manager weer sluit, slaat hij die instellingen weer op. Als Task Manager dus crasht (om wat voor reden dan ook) ben je de instellingen kwijt! 8)7 Ik heb dus een backup gemaakt van die settings zodat ik ze weer kan importeren, indien nodig.

Die eerste "oplossing" lijkt hier een beetje op. Wat een belachelijke bug. En reken maar dat ie er over 2 jaar nog in zit.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 22-09-2015 00:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Anthony K schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 00:29:
Sinds een paar dagen heb ik last dat mij icoontjes niet op zn plek blijven staan na een herstart, ze worden dan allemaal in de ''automatische'' volgorde gezet links van mijn scherm.

Ik gebruik Windows 10.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? heb al wat zitten zoeken op Google maar heb tot nu toe geen oplossing gevonden
Ben het compleet met mijn voorganger eens.....maar wat is eigenlijk de reden dat je uberhaupt iconen op je bureaublad wilt hebben staan? Je kunt de meest gebruikte apps pinnen aan je taakbalk (is even wennen maar daarna wil je niet anders meer :+) en natuurlijk startknop inrammen en dan beginnen met typen...je kunt dan (helemaal in Windows 10) alles redelijk goed vinden...

Ik vind overigens wel dat je je TS wel wat beter mag. Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 22-09-2015 13:00 ]