Toon posts:

windows7 gebruikersrechten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

ik heb laatst windows10 geïnstalleerd maar vanwege allerlei programma's die het daarna niet meer deden heb ik win7 weer teruggezet. Nu wil ik zojuist een programmaatje installeren in de map program files en vervolgens krijg ik de melding dat het niet kan worden geïnstalleerd in een map die gebruikersrechten vereist. Ik ben de enige die deze computer gebruikt; hoe kan ik dit wijzigen zonder veel hocus pocus? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Installer draaien met Administrator rechten al geprobeerd? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta ingelogd als administrator bij gebruikersaccounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Ingelogd zijn als admin en iets runnen is niet gelijk zijn als Run as Administrator.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heet je account werkelijk "Administrator" of heb je een gebruiker die administrator rechten heeft? Daar zit namelijk een flink verschil in. In 't eerste geval zal je dat account eerst moeten hebben ingeschakeld, omdat die standaard is uitgeschakeld (om veiligheidsredenen) en in 't tweede geval heeft UAC geen effect op de 'echte' administrator. Heb je een account met die rechten, dan zal UAC naar voren moeten komen. Echter, als 't een installer is die geen systeem wijzigingen aanbrengt en in feite overal kan draaien, moet je 't handmatig als admin starten om het programma in beschermde ruimte zoals Program Files te kunnen installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jullie gaan me even iets te snel...

Ik kijk in het conf. scherm bij gebruikersaccounts en daar sta ik dan, mijn enige account als administrator. Maar: Als ik nu met rechts klik op progr. files en klik dan op beveiliging zie ik ineens een stuk of 5 "namen van groepen of gebruikers".

Hoe "run" ik dan iets als administrator? (ik ben geloof ik een soort digi-beet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hero of Time

nee mijn account staat vermeld met mijn voornaam en eronder "administrator".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 17:30
rechterklik --> "Run as administrator"
of in het nederlands: "Als administrator uitvoeren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:25:
jullie gaan me even iets te snel...
Hoe "run" ik dan iets als administrator? (ik ben geloof ik een soort digi-beet)
Hier is het "geheim" : klik rechts op het uit te voeren bestand, klik op het menu dat opent op "uitvoeren als administrator".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie.

maar: Ik klik met rechts op de snelkoppeling en kies "uitvoeren als administrator" maar krijg dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat probeer je dan te installeren? Is het niet een verborgen virus dat je antivirus netjes tegenhoud zonder melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eehh.. popcorn-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
hmm, een snelkoppeling om iets te instaleren..hoe stel ik me dat voor, ik klik op de installer, dus op popcorn.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:04

TheVMaster

Moderator WOS
Wat heb je overigens gedaan om terug te gaan naar Windows 7? Clean install....of ben je teruggegaan vanuit Windows 10?

Wat werkte er overigens niet in Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben teruggegaan vanuit windows 10. Photoshop werkte niet meer, Lightroom eveneens niet, mijn toetsenbord deed het zelfs niet meer. Er waren nog wat dingetjes maar ik weet niet meer wat. Dat photoshop het niet meer deed vond ik al erg genoeg :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:04

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:54:
Ik ben teruggegaan vanuit windows 10. Photoshop werkte niet meer, Lightroom eveneens niet, mijn toetsenbord deed het zelfs niet meer. Er waren nog wat dingetjes maar ik weet niet meer wat. Dat photoshop het niet meer deed vond ik al erg genoeg :)
vaag.....Photoshop doet het gewoon onder Windows 10....

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doet mij afvragen welke (antieke) versie van Photoshop het dan zou zijn als 't niet werkt op W10.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Lijkt er meer op dat een update niet lekker is gegaan.
En de herstel ook niet.
Als win10 geactiveerd was. Zou ik gewoon win10 installeren vanuit een clean install (bootable USB).
Dan zal PS zeker wel werken. Lightroom ook en je KB ook.
Gebruik hier ook de adobe producten op win10 zonder problemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, er kan een update niet lekker zijn gegaan maar twee keer achterelkaar lijkt me sterk.

Ik heb het een keer geprobeerd maar toen herkende windows mijn camera en kaartlezer niet. Van die camera dacht ik nog te wijten aan het ontbreken van drivers. Dus toen ben ik teruggegaan naar 7. Daarna eerste alle fotos van het kaartje gehaald en toen het kaartje opnieuw geformatteerd. Toen weer windows 10 gedownload en toen dus dat gedoe met photoshop en het toetsenbord dat helemaal niet meer reageerde. Photoshop CC, alles legaal, niks antieks dus. Toen (weer) terug naar windows 7 en het toetsenbord en alles deed het ineens weer wel :-S

Verwijderd

Topicstarter
Popcorn time heb ik nu geïnstalleerd op C:\ en niet in een sub-map.
Pagina: 1