Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Heb sinds twee weken (of wellicht al langer) ineens een heel vreemd probleem. Als ik Netflix aan het kijken ben op mijn (vriendins) LG 55LM660s dan verliest Netflix ineens de netwerkverbinding.

Ik heb de volgende opstelling die ik gebruik: LG is bedraad aangesloten op een Archer C7 V2 met de laatste firmware. Macbook (pro 13.3" retina uit 2014) werkt draadloos via de Archer c7 en Macbook zelf draait op OS X 10.10.1.

Het gekke is dat het alleen gebeurt als ik de Macbook gebruik en het hoeft niet eens "gek" gebruik te zijn van de netwerkverbinding. Gewoon simpel browsen is voldoende om Netflix helemaal te laten kappen. Er draait dan ook geen torrent op de achtergrond en TimeMachine doet ie (volgens mij) alleen als ik de Macbook ook aan de stroomkabel heb hangen en dat heb ik niet.

Ik heb dit probleem niet als ik met mijn iPhone 5s, iPad Air, iPad mini, BB Z10 of IBM laptop van mijn vriendin ga internetten.

Had een paar maanden geleden ook andere problemen met Netflix kijken op de LG, maar dat heb ik toen in juni als volgt opgelost (http://www.cnet.com/forum...em-on-lg-smart-tv-584143/). Het probleem met de combo met de Macbook is pas later gekomen, dus het ligt denk ik niet er aan dat ik die instellingen heb gewijzigd.

Ik heb gezocht op internet, maar kan hier niks over vinden. Heb C7 een upgrade gegeven naar laatste firmware, maar dat verhelpt probleem niet. Heb verder alles al gereset dat er te resetten valt, maar ook dat biedt geen oplossing.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Klinkt als een IP conflict ... heb je dat gecontroleerd? Als in: LG heeft x.x.x.123 en de MacBook komt ook online en kaapt het x.x.x.123 address?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Thx. Mijn LG geeft als IP-adres 192.168.0.111 en mijn MacBook geeft 192.168.0.100, dus dat lijkt het niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Dan houdt mijn kennis vwb netwerken hier wel op, van sniffen etc heb ik te weinig verstand, hopenlijk een andere tweaker wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:34
Je geeft aan dat Netflix de netwerkverbinding verliest. Hoe uit zich dat? Komt er een foutmelding? Of raakt de buffer leeg, en zie je dat hij verder wil bufferen? Kan hij na een tijdje alsnog de buffer weer vullen?

Een wilde gok, maarrr...
Je zou op je Macbook bij Activiteitenmonitor kunnen kijken of je netwerkverbinding op de Macbook volgetrokken wordt. Is dat het geval, heb je geen bandbreedte meer beschikbaar voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Het uit zich doordat als ik de MB gebruik en ik bij Netflix wil inloggen dat niet lukt. Daarnaast loopt de buffer van Netflix leeg en vult die zich niet meer (en soms loopt heel Netflix vervolgens erop vast).

Ik zal vnv nog eens kijken naar de activiteitenmonitor.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:31
Mac is toch niet op de achtergrond bezig met het downloaden van os-updates?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13

CeesKees

I rest my Kees

Heb je op die macbook netflix staan? Dat die ook inlogt?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1