Toon posts:

Laptop gekocht met Win 8.1 Geen licentiecode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een Acer laptop gekocht met daarop win 8.1 Deze moet ik activeren. Echter het activeren lukt op een-of-andere manier niet. Windows vraagt mij vervolgens om de licentiecode handmatig in te voeren.

Echter geen licentiecode te vinden. Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik de laptop gekocht heb (afgelopen vrijdag)

Zojuist de volgende reply ontvangen.
Over het algemeen activeert de notebook zichzelf, de licentie code kunt u dan ook niet vinden op de notebook omdat deze gekoppeld is aan de harde schijf van de notebook. Wellicht kunt u in deze beter rechtstreeks contact opnemen met Microsoft, daar het activatieproces via hen dient te verlopen:

Telefoonnr. service/support: 020-5001500

Website service/support: http://www.microsoft.com/nl/nl/default.aspx

Website algemeen: http://www.microsoft.nl

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Gebeld (leuk zo'n duur nummer om te krijgen waar je voor betaald hebt) maar zoals verwacht zijn ze nu gesloten....

Klopt dit wat de webwinkel beweerd? Ik zit nu al sinds afgelopen vrijdag te wachten totdat ik een schone win 8 installatie erop kan zetten aangezien Acer er een abnormale hoeveelheid bloatware erop zet.

Ik heb een beetje de angst dat ik een laptop zonder legale licentie gekocht hebt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36

St@m

@ Your Service

Kijk eens in je BIOS

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie maar kan je iets duidelijker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een blik in google is te moeilijk?
https://www.google.nl/#q=windows+8+license+laptop+bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Kijk eens in je UEFI, duidelijker als dat kan ik het niet maken.

De key word niet gebonden aan je HDD, maar zit ingebakken in de UEFI (De modernere variant van de BIOS).

Heeft de laptop toevallig een recover / restore optie? Ik zou dat ding eens laten draaien zeker aangezien die net nieuw is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:26:
Bedankt voor je reactie maar kan je iets duidelijker zijn?
Tegenwoordig staat de productcode bij veel laptops in het BIOS, dus kijk daar eens. Aangezien ik niet weet welk type laptop je hebt kan ik er verder niets zinnigs over zeggen. Maar google eens op: 'typenumer laptop' + productcode + BIOS

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga ermee aan de slag bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Betreft het een nieuwe laptop? Dan is het wel raar dat dit gebeurt.
Of installeer je een nieuwe Windows versie? Dan kan het zijn dat je een retail CD gebruikt, terwijl je een OEM versie moet hebben.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:44

DarkSide

theres no place like ::1

Idd nieuwe laptops hebben sn in het bios staan.
Dus laptop aan. En dan zal de laptop nog een paar vragen stellen en dan zal je in windows komen en zal hij moeten activeren.
Je kan even zoeken of je zelf het nummer kunt vinden.
Maar je zou ook gewoon terug naar de winkel kunnen gaan. Misschien is er wel iets niet lekker.
Ook vind ik de reactie van de winkel niet helemaal ok.
Zij verkopen de laptop. En MS staat daar inprinciepe buiten. Als jij geen eigen CD of install gedaan hebt, zal de winkel voor een oplossing voor je moeten zorgen. (misschien is de bios "defect" en leest die geen code uit).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 23:10
Stel dat het niet in je BIOS te vinden is, open dan powershell en vul dit in:

powershell "(Get-WmiObject -query ‘select * from SoftwareLicensingService’).OA3xOriginalProductKey"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al geprobeerd om telefonisch te activeren? Als je buiten openingstijden belt, krijg je een computer aan de lijn die je door het proces helpt en je belt dan geloof ik naar een 0800-telefoonnummer van Microsoft Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Of gebruik de gratis https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/ . Dan kan je zo je key achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:09
Nieuwe laptop met de eerste installatie wordt automatisch geactiveerd wanneer deze verbonden is met internet. Gebeurd dat niet, dan binnen 14 dagen terug gaan naar de winkel en een vervangend model vragen.

Waarschijnlijk zal de winkel een fabrieksherstel uitvoeren.

Eventueel kan je een OEM windows installatie uitproberen met dezelfde versie waarmee de laptop kwam. Dit wilt gek genoeg beter werken dan recovery opties van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 17:51
Duur nummer btw? MS bellen is praktisch gratis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:42
Mocht je het niet in de BIOS kunnen vinden, kijk dan eens onder de accu. Bij mijn Dell zit daar nl. de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het staat sowieso in je bios. Voor W8/W8.1/W10 krijg je geen sticker meer. Alleen, als je W8.1 met een W8 key in je bios installeert, dat gaat niet en dan zal je eerst een generieke key moeten gebruiken (wel de juiste versie installeren (dus Bing/Home of Pro)) en dan kan je licentiekey uit je bios halen en invoeren en dan werkt het.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 08:59
Staan je datum en tijd wel goed?

En volgens mij valt dit gewoon onder het kopje garantie. Als je een nieuwe laptop koopt behoort deze gewoon te werken. Zo niet is het aan de winkelier om je verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:34
Sommige UEFI laptops is het nummer nit te vinden in de bios.
Dan dient windows geinstalleerd te worden via UEFI, dan zal windows vanzelf geactiveerd worden.
Ook windows 8.0 laptops welke een downgrade ondersteunen naar 7, zullen windows 7 via UEFI geinstalleerd moeten worden.

Uefi installeren gaat enkel van CD of FAT32 usb drive.
Zorg wel dat je bij het booten van een removable media wel de "UEFI" versie selecteerd.

EDIT:
Sorry topic niet goed gelezen.
Lenovo's en medions willen vaak ook niet activeren via interenet, ook niet na recovery.
Gewoon even bellen met 0800-microsoftactivatielijn en dan ben je binnen 5 minuten geactiveerd.
geld overgens ook gewoon voor een clean install (bellen voor activatie).

Wil je het netjes doen doe het dan op de manier hierboven. Geen mogelijkheid tot multiboot (want secureboot) maar scheelt weer een seconde op boot-tijd.

Edit:hackerhater, excuses. Niet relevant maar toch bedankt voor de correctie.

[ Voor 38% gewijzigd door kid1988 op 23-09-2015 11:22 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:26
kid1988 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:04:
Sommige UEFI laptops is het nummer nit te vinden in de bios.
Dan dient windows geinstalleerd te worden via UEFI, dan zal windows vanzelf geactiveerd worden.
Ook windows 8.0 laptops welke een downgrade ondersteunen naar 7, zullen windows 7 via UEFI geinstalleerd moeten worden.

Uefi installeren gaat enkel van CD of FAT32 usb drive.
Zorg wel dat je bij het booten van een removable media wel de "UEFI" versie selecteerd.

EDIT:
Sorry topic niet goed gelezen.
Lenovo's en medions willen vaak ook niet activeren via interenet, ook niet na recovery.
Gewoon even bellen met 0800-microsoftactivatielijn en dan ben je binnen 5 minuten geactiveerd.
geld overgens ook gewoon voor een clean install (bellen voor activatie).

Wil je het netjes doen doe het dan op de manier hierboven. Geen mogelijkheid tot multiboot (want secureboot) maar scheelt weer een seconde op boot-tijd.
Multiboot met een linux-distro werkt gewoon hoor. ook met secureboot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3kdrop
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Bel even met acer zelf. http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/service-contact

Soms kan het zijn dat de licentie in de bios niet werkt, of de uefi boot staat uit waardoor windows de key niet kan lezen.

Je krijgt dan vaak een losse oem code die je kan gebruiken.(teminste bij diverse andere leveranciers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:10
Al met dit tooltje geprobeerd?

https://rufus.akeo.ie/

Hier in dit filmpje staan de settings die ik altijd gebruik om een bootable USB stick te maken
YouTube: Creating a UEFI bootable Windows 10 (and Windows 7, 8 and 8.1) USB installer with Rufus

hier een dropbox link naar het tooltje wat ik altijd gebruik om de key uit de bios te vissen
https://www.dropbox.com/s...DSBBkSePqaQwAV_WXaZa?dl=0

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door BJD1997 op 22-09-2015 20:20 ]

IT Guru :)

Pagina: 1