Toon posts:

Mijn Game Pc doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds gister merkte ik wat raars aan mijn pc, tijdens het gamen viel hij namelijk ineens uit. Dit gebeurde steeds vaker en vandaag ging het beeld niet meer aan en de videokaart gaf ook geen licht meer. Heb een paar keer geprobeerd aan en uit te zetten en dergelijke. Nu is het zo dat de pc wel aan gaat maar de videokaart geeft geen licht. Mijn beeld blijft ook zwart.

Zelf binnen in de pc rommelen doe ik liever niet want afgelopen keer eindigde dat ook niet goed en ben onervaren. Weet iemand waar het aan kan liggen?

Specificaties:
i5 4460
Nvidia MSI GTX 960 2GB
ASrock h81m HDS
2x4GB RAM
CoolerMaster 500W
Windows 8.1

Verwijderd

Welke voeding is het precies?

Verwijderd

Topicstarter
Coolermaster B500 V2

Verwijderd

Oké niet geweldig maar zou voldoende moeten zijn.

Het beste om nu te proberen is om je pc op te starten zonder je videokaart erin en je scherm aansluiten op je moederbord zodat je met de geïntegreerde GPU van je processor werkt. Werkt hij dan wel goed, dan is het of je videokaart of je voeding die aan het dood gaan is, waardoor hij niet meer genoeg stroom kan leveren. Ook is het dan nog handig om je videokaart in een andere pc te testen.

Een videokaart eruit halen is niet echt moeilijk, maar als je het toch liever niet doet moet je iemand vinden die er meer verstand van heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankjewel. Het lieft doe ik het door iemand die er verstand van heeft ja voordat ik straks iets fout doe.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zelf binnen in de pc rommelen doe ik liever niet want afgelopen keer eindigde dat ook niet goed en ben onervaren. Weet iemand waar het aan kan liggen?
Als je zelf niets aan de hardware wil gaan doen zit er niets anders op dan met de PC naar een winkel te gaan. Het is duidelijk dat er hardwarematig iets mis gegaan is. Mogelijk door hitte problemen of een ander defect aan bijvoorbeeld voeding of videokaart. De enige manier om dit probleem op te lossen is onderdelen uit te sluiten door deze te gaan testen en vervangen. Als je dit zelf niet wil of kan doen zal er hier via tweakers geen oplossing voor je komen. Helaas kan niemand je hier vertellen wat er precies mis is zonder dat er getest gaat worden met andere onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:13:
[...]

Als je zelf niets aan de hardware wil gaan doen zit er niets anders op dan met de PC naar een winkel te gaan. Het is duidelijk dat er hardwarematig iets mis gegaan is. Mogelijk door hitte problemen of een ander defect aan bijvoorbeeld voeding of videokaart. De enige manier om dit probleem op te lossen is onderdelen uit te sluiten door deze te gaan testen en vervangen. Als je dit zelf niet wil of kan doen zal er hier via tweakers geen oplossing voor je komen. Helaas kan niemand je hier vertellen wat er precies mis is zonder dat er getest gaat worden met andere onderdelen.
Oke, dan zal ik hem langsbrengen bij een winkel en hopen dat ze het daar kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Edit: als ik een spel opstart gaat het beeld aan en uit en staat er 'Display driver stopped responding and has recovered'. En dat gebeurt dan 2x achter elkaar..

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-01 11:25
Verwijder de drivers met behulp van display driver uninstaller en herinstalleer de drivers daarna.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:41:
Beste Tweakers,

Sinds gister merkte ik wat raars aan mijn pc, tijdens het gamen viel hij namelijk ineens uit. Dit gebeurde steeds vaker en vandaag ging het beeld niet meer aan en de videokaart gaf ook geen licht meer. Heb een paar keer geprobeerd aan en uit te zetten en dergelijke. Nu is het zo dat de pc wel aan gaat maar de videokaart geeft geen licht. Mijn beeld blijft ook zwart.

Specificaties:
i5 4460
Nvidia MSI GTX 960 2GB
ASrock h81m HDS
2x4GB RAM
CoolerMaster 500W
Windows 8.1
Heb je toevallig je driver net geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de driver geupdatet. Maar het probleem was er al voordat ik hem had geupdate. Als ik nu een spel opstart op fullscreen dan gaat eerst het beeld uit en dan start mn pc opnieuw op. Ik heb nog garantie bij Azerty.nl

is het verstandig om langs een computerwinkel te gaan?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 08:53 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:43:
Ik heb inderdaad de driver geupdatet. Maar het probleem was er al voordat ik hem had geupdate. Als ik nu een spel opstart op fullscreen dan gaat eerst het beeld uit en dan start mn pc opnieuw op. Ik heb nog garantie bij Azerty.nl

is het verstandig om langs een computerwinkel te gaan?
Als het probleem voordat je nieuwe drivers had minder vaak voorkwam dan kan je het volgende nog ondernemen.

Wat je eerst nog eens kan proberen (wat eigenlijk een van de standaard dingen is die je doet als je videokaart raar doet). Eerst je drivers uninstallen en dan in veilige modus DDU draaien. Download en installeer dan eens wat oudere drivers, Nvidia heeft het laatste half jaar instabiele drivers dus een oudere versie zou het probleem zo maar kunnen oplossen.

Mocht dit niet helpen en durft je het niet aan om zelf aan je pc hardware te werken dan kan je inderdaad langs een compuerboer.
Overigens is het echt niet moeilijk om aan je pc te werken. Zorg er gewoon voor dat je jezelf goed ontaard voor je begint en geen kunstof dingen aantrekt/aanhebt waardoor je statisch kan worden.

Indien je een onboard videokaart hebt van Intel dan kan je die aansluiten en verwijder je je oude videokaart als volgt. Kast openmaken, videokaart eruithalen aan de randen van het PCB (dus liever niet de componenten aanraken) of koelblok.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde het eerste proberen, ik doe mn pc aan, windows 8 laadt. Ennn no video input :/ Pc is aan maar geen beeld..

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 13:34 ]

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01 17:19
Controleer eens of de voedingskabels juist in de aansluitingen gedrukt zijn en de videokaart correct is aangesloten (alle contacten moeten verbinding hebben. Zijn je monitor-kabels ook juist aangesloten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:26:
Edit: als ik een spel opstart gaat het beeld aan en uit en staat er 'Display driver stopped responding and has recovered'. En dat gebeurt dan 2x achter elkaar..
Ik weet hier verder niks van maar die foutmelding ken ik wel. Deze kan vele oorzaken hebben. Bij mij bleek het uiteindelijk brak intern geheugen te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ben langs een computerzaak geweest en die zei dat het waarschijnlijk mijn grafische kaart was, want met 'Furmark'? Werkte hij niet en viel het uit. Videokaart eruit gehaald en mag hem terugsturen naar Azerty.
Pagina: 1