Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2012R2-Core]ADDS deployment faalt

Pagina: 1
Acties:

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Ik wil wat ervaring op doen met een Server 2012r2 met een core installatie. Ik heb nu op een Win10 VM de RSAT tools geïnstalleerd en via server manager een verbinding gemaakt. Ik heb de rol van AD DS geïnstalleerd op deze machine en wil nu de server promoveren tot domain controller. Alleen krijg ik dan continue de melding:
An unexpected error occured while trying to configure AD DS. Error encountered while trying to get the domain information. Access is denied
Ik heb de server manager aangemeld op die server met het lokale Administrator account van de server. Aan rechten zou het dus niet mogen ontbreken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wordt dit de

1) eerste DC in je forest/domain
of
2) een additionele DC?

1) Zie http://blog.coretech.dk/k...dows-server-2012-r2-core/
2) http://blog.coretech.dk/k...dows-server-2012-r2-core/

Als je dat volgt, waar loop je dan vast en wat is de foutmelding die je krijgt in powershell?

[ Voor 11% gewijzigd door akimosan op 21-09-2015 18:47 ]

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Dit is de eerste DC, ben volledig vanaf 0 begonnen. Heb dus de server geïnstalleerd als core, heb een Win10 geïnstalleerd. Heb de server een static IP meegegeven, heb met de server manager vanop Win10 een verbinding gemaakt en heb de rol van AD DS en DNS aangevinkt en geïnstalleerd. Na installatie van de rol loop ik vast op de promotie van de server naar domain controller.

Had echt gehoopt van dit met de server manager op afstand te kunnen doen. Anders zal de rest van de klas vrijdag helemaal verloren lopen als ik dit demonstreer. Ze zijn nu al amper mee met het concept van de core editie en het gebruik van de RSAT tools.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8U9UJ3ZPcbCPZft3eAywhEHH/medium.png

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Daarom is het zo handig tegenwoordig dat je de GUI als feature kan installeren, alles configureren zoals je met GUI gewend bent en GUI daarna weer verwijderen zodat je vanaf dat moment verder kunt met RSAT en WinRM :)

Een een core versie gebruiken zonder überhaupt iets met command line en powershell te willen doen is natuurlijk een beetje raar

[ Voor 23% gewijzigd door akimosan op 21-09-2015 22:52 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Paar zaken die je zou kunnen proberen:

1. Nuke de 2012 R2 core VM en bouw hem opnieuw op, zorg dat alle updates erop staan en probeer het dan opnieuw, mogelijk is er gewoon iets fout gegaan bij het installeren van de AD DS rol en staat er ergens een permissie oid verkeerd waardoor een file niet gelezen kan worden tijdens de promotie. Als ik zulke zaken tegen kom bij een schone VM nuke ik hem meestal en deploy ik gewoon de template opnieuw, troubleshooten kost vaak meer tijd dan een nieuwe VM deployen in dit stadium van het opzetten van een omgeving, en ik zou ook een server die dit soort fouten geeft bij een basic installatie eigenlijk ook niet meer vertrouwen in een omgeving.

2. Wil je toch door met deze VM, installer de gui eens, en kijk of het dan wel goed gaat.

3. De Windows 10 RSAT tools zijn nog vrij nieuw en mogelijk nog niet bug vrij, mogelijk eens vanaf een Windows 8.1 Machine met RSAT verbinden als je de mogelijkheid hebt en het daar mee testen, zodat je kan uitsluiten dat het een bug is in de W10 RSAT tools.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Wel, heb eerst optie 3 geprobeerd (snelste en eenvoudigste) en dat was dus al niet de oorzaak daar ik met een 8.1 hetzelfde resultaat uitkwam. Heb daarna de server manager op de core geïnstalleerd (knap dat zoiets kan zonder de volledige desktop omgeving te moeten installeren) en daar kan ik wel direct de deployment wizard openen.

Ga toch nog wat verder zoeken op waarom het misloopt met de remote server manager.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Ik begin zo een vermoeden te krijgen dat wat ik wil bereiken niet mogelijk is. Heb zonet even door de event viewer zitten bladeren (heel leuk op de command line :/ ) en bij sommige pogingen krijg ik wel geteld 1 enkele aanmeldpoging te zien (terwijl er soms ook meerdere zichtbaar zijn). Deze faalt omdat deze zich probeerd aan te melden met het user account van de client PC (ondanks dat de server manager het admin account van de server kent).

[red.fritz.box]: PS C:\Users\Administrator\Documents> get-eventlog security | where index -eq 3035 | Format-List *

EventID            : 4625
MachineName        : red
Data               : {}
Index              : 3035
Category           : (12544)
CategoryNumber     : 12544
EntryType          : FailureAudit
Message            : An account failed to log on.

Subject:
                         Security ID:        S-1-0-0
                         Account Name:        -
                         Account Domain:        -
                         Logon ID:        0x0

Logon Type:            3

Account For Which Logon Failed:
                         Security ID:        S-1-0-0
                         Account Name:        hans@somebelgiandomain.be
                         Account Domain:        MicrosoftAccount

Failure Information:
                         Failure Reason:        %%2313
                         Status:            0xc000006d
                         Sub Status:        0xc0000064

Process Information:
                         Caller Process ID:    0x0
                         Caller Process Name:    -

Network Information:
                         Workstation Name:    DESKTOP-GEMEP1R
                         Source Network Address:    192.168.1.218
                         Source Port:        1787

Detailed Authentication Information:
                         Logon Process:        NtLmSsp
                         Authentication Package:    NTLM
                         Transited Services:    -
                         Package Name (NTLM only):    -
                         Key Length:        0

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou het gewoon via een remote powershell sessie uitvoeren...

http://blogs.technet.com/...-windows-server-2012.aspx

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1