Is een i7 processor overkill voor een Macbook Air 13"?
Graag wil ik voor deze processor kiezen omdat ik waarschijnlijk (1 of 2) grafische programma's erop wil draaien. Voor de rest wil ik de laptop voornamelijk gebruiken voor Office programma's. Het betreft een laptop voor school maar zal hem ook thuis kunnen gebruiken.
De laatste tijd heb ik de twijfel tussen de 11 inch en 13 inch variant omdat ik het graag zo compact mogelijk wil hebben. Ik heb zowel de 11" als de 13" een aantal keer gespot en de 11" zal nog handzamer zijn dan de 13", zeker ook omdat de 11" korter is.
Ik heb van anderen begrepen dat je niet blij schijnt te worden van Photoshop op een 11" scherm maar ik ben bereid het toch te proberen. (Anders valt hij nog te koppelen aan het scherm wat ik nu heb.)
Aan een Macbook Pro 13" heb ik ook gedacht maar ik dacht dat voor lichte grafische bewerkingen een Macbook Air voldoende zou zijn, als er maar een goede processor en genoeg geheugen in zit.
Wat zijn jullie ervaringen met grafische programma's op een Macbook Air?
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruik maken van het Office pakket om voornamelijk tekst te verwerken.
Werken met Adobe InDesign en Adobe Photoshop.
Wat is je budget?
Ongeveer € 1.200,- - € 1.400,-.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zou de laptop willen meenemen naar school. Hoe handzamer, hoe beter.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn laatste keuze is nu gevallen op Apple. Voorheen heb ik ook gekeken naar laptops van Lenovo en de HP Spectre x360.
Een Surface Pro vind ik ook leuk om te zien maar is voor mij geen optie.
Graag wil ik voor deze processor kiezen omdat ik waarschijnlijk (1 of 2) grafische programma's erop wil draaien. Voor de rest wil ik de laptop voornamelijk gebruiken voor Office programma's. Het betreft een laptop voor school maar zal hem ook thuis kunnen gebruiken.
De laatste tijd heb ik de twijfel tussen de 11 inch en 13 inch variant omdat ik het graag zo compact mogelijk wil hebben. Ik heb zowel de 11" als de 13" een aantal keer gespot en de 11" zal nog handzamer zijn dan de 13", zeker ook omdat de 11" korter is.
Ik heb van anderen begrepen dat je niet blij schijnt te worden van Photoshop op een 11" scherm maar ik ben bereid het toch te proberen. (Anders valt hij nog te koppelen aan het scherm wat ik nu heb.)
Aan een Macbook Pro 13" heb ik ook gedacht maar ik dacht dat voor lichte grafische bewerkingen een Macbook Air voldoende zou zijn, als er maar een goede processor en genoeg geheugen in zit.
Wat zijn jullie ervaringen met grafische programma's op een Macbook Air?
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruik maken van het Office pakket om voornamelijk tekst te verwerken.
Werken met Adobe InDesign en Adobe Photoshop.
Wat is je budget?
Ongeveer € 1.200,- - € 1.400,-.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zou de laptop willen meenemen naar school. Hoe handzamer, hoe beter.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn laatste keuze is nu gevallen op Apple. Voorheen heb ik ook gekeken naar laptops van Lenovo en de HP Spectre x360.
Een Surface Pro vind ik ook leuk om te zien maar is voor mij geen optie.