Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virtual Machine CPU gereset door OS

Pagina: 1
Acties:

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Of ik hier goed zit is me een raadsel, maar ik hoor het wel als ik in het verkeerde subforum zit :D

Op dit moment zit ik met een behoorlijk groot probleem, ik krijg mijn VM Windows Server 2012 niet meer aan. Wilde net alles back-uppen en kijken of ik niets vergeten was voor mijn opdracht voor school, maar bij het aanklikken van de virtuele machine slaat Parallels Desktop (11.0.1) helemaal op hol. Ik krijg de melding: ''The virtual machine processor was reset by the operating system.'' ;(

Dit gebeurt in een loop, dus ik kan de VM niet geforceerd stoppen maar krijg hem alleen suspended. Probleem is alleen dat ik echt werkelijk waar geen idee heb wat ik hieraan moet doen, zeker omdat ik gewoon niks in de VM zelf kan doen, iets als herstel oid...

Heb al eea op internet doorzocht over de melding en zie wel een aantal dingen die er op lijken maar niet exact hetzelfde probleem...

Nu is mijn vraag of dit opgelost kan worden zonder mijn oude back-up te gebruiken (wegens alle opdrachten weer opnieuw moeten maken) of dat ik er toch aan moet geloven en hier niks meer aan gedaan kan worden...

Nu snap ik dat jullie hier misschien niet veel aan hebben maar meer aan logfiles hebben: als jullie me willen vertellen welke van de 20.000 jullie willen inzien laat ik de logfiles graag zien! ;)

Specs laptop: MacBook Pro Retina 13 inch late 2013 - 8GB RAM - 256GB SSD - 2.4Ghz i5 4258U CPU, waarvan 4GB RAM geconfigureerd voor de VM en 64GB virtuele HDD voor de VM, samen met 2 cores van de CPU. Dit heeft altijd gewerkt, zowel op OS X Yosemite en de GM van OS X El Capitan. Tot nu dus... :'(

Alvast ontzettend bedankt voor degene met de oplossing! 8)

Mvg,

Marco

Edit: inmiddels wel voor elkaar gekregen om de VM daadwerkelijk stop te zetten in Activiteitenweergave dmv het proces geforceerd te stoppen, maar het probleem is helaas nog niet opgelost...

[ Voor 5% gewijzigd door KRAI.7 op 21-09-2015 18:30 ]

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:50
Ik heb ook zoiets gehad, wat bij mij hielp was in Parallels de HDD aan een andere virtuele poort te hangen. Geen idee waarom maar het werkte, misschien heb je iets aan.

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ik ga zo eens even kijken, dacht ergens al dat het met de virtuele HDD te maken heeft want gisteravond heb ik wat met de settings zitten spelen en als ik kies voor 'Select boot device on startup' en enter druk bij het opstarten kan ik in een soort BIOS komen van Parallels, als ik hier handmatig de 'EFI Hard Drive' kies laadt Windows perfect, zonder problemen!

Alleen als ik dit standaard instel als standaard 1st boot priority helpt het alsnog niks zodra ik het vinkje bij 'select boot device at startup' weghaal.

Maar goed, nogmaals bedankt voor je reactie en ik laat even weten of het gelukt is! :)

Edit: heeft niet gewerkt, exact hetzelfde probleem nog steeds...

[ Voor 5% gewijzigd door KRAI.7 op 22-09-2015 14:09 ]

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Problem solved! Simpeler dan ik dacht nog :)

1. Verwijder de virtuele machine vanuit het overzicht, maar gooi de VM zelf niet in de prullenbak
2. Voeg een nieuwe VM toe, en dan niet een bestaande schijf kiezen maar gewoon een nieuwe aanmaken, dus kies voor Install an OS from a DVD, ISO or USB
3. Ga door zonder source omdat je al een virtuele HDD hebt
4. Vink 'Customize settings before installation' aan
5. Verander alles weer naar wens, en kies bij Hard Disk 1 je schijf uit de Parallels folder
6. Klik op Continue
7. Problem solved! :)