Toon posts:

Computer wil niet meer aan ! wat nu ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.643 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer gaat sinds een paar dagen niet meer aan.

ik had al steeds problemen maar nu doet hij niks meer. het begon bij mijn blauwe scherm, mijn computer crashte telkens, vervolgens wou hij niet goed opstarten, en moest ik een herstelpunt aangeven, nadat gedaan te hebben zei hij dat hij het meldpunt niet kon vinden startte opnieuw op en ging vervolgens wel aan.

een vriend van me heeft er nagekeken en mijn computer helemaal opnieuw geinstaleerd. hij deed het nu wel, alleen internet deed het niet goed op mijn computer, hij viel elke 20 seconden, 3 seconden uit en daarna sprong hij weer vanzelf aan, en dat constant soms had ik er iets minder last van, hij heeft drivers geinstaleerd en is er een tijd bezig mee geweest maar kon het niet oplossen.

tot 4 dagen geleden, nu wil mijn computer helemaal niet meer opstarten en weet ik niet wat ik moet doen,
Is mijn computer nog te redden, had er toen de tijd veel geld aan uitgegeven.

Ik waardeer alle hulp en advies heel erg.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wellicht dat je een andere voeding kunt proberen. Misschien een rare vraag, maar als je de kast open hebt, komt er dan een soort verbrandlucht voor?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan moet ik alles open maken, en nieuwe stekkers halen toch ?

nu je het zegt, de laatste keer dat ik op mijn computer zat rook ik idd een rare brandlucht !
nu valt het mee nog een klein beetje.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:43

Fiber

Beaches are for storming.

Je 'handige neefje' bellen of naar een computerwinkel met reparatieservice brengen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien wel fiber, maar dat doe ik het liefst als laatste optie.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:05:
Ja maar dan moet ik alles open maken, en nieuwe stekkers halen toch ?

nu je het zegt, de laatste keer dat ik op mijn computer zat rook ik idd een rare brandlucht !
nu valt het mee nog een klein beetje.
Bij de meeste kasten kan de linkerzijkant eraf gehaald worden. Misschien moeten er wat schroeven los gedraaid worden, maar dit zou moeten lukken zonder beschadigingen.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Lekke condensatoren op je moederbord.... om maar een voorbeeld te geven

[ Voor 28% gewijzigd door A87 op 21-09-2015 18:20 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:44:
Mijn computer gaat sinds een paar dagen niet meer aan.
Dat is heel vervelend maar ik heb geen glazen bol......
Misschien is het ook fijn om even de specificaties van de computer te vermelden.
Ik waardeer alle hulp en advies heel erg.
Ik wil ook graag helpen maar geen natte vinger werk leveren.
Lees ook: Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 00:45 ]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
Idd wat meer info over hardware kan handig zijn. Mocht het een kant-en-klare PC zijn, dan staat vervolgens mij vaak een sticker met specificaties op de kast.

Doet hij verder helemaal niets meer als je hem wil aanzetten? Dus geen enkel geluid of beweging?
Indien niet, lijkt het me de voeding te zijn.
Indien wel, dan mogelijk het moederbord?

Hoe oud is je PC?

Verwijderd

Topicstarter
haha ja de zijkant is er ook al af.

Ik zie geen sticker op de computer staan, dus ik weet de specificaties niet van de computer.

hij doet helemaal niks dat heb ik zojuist getest, geen enkel lampje brand en hij maakt geen geluid. heb al andere stekkers geprobeerd. zodat het daar niet aan kan liggen.

Mijn pc is 3 jaar oud.

kan ik een ander moederbord testen en kijken of die het doet ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:17:
Ik zie geen sticker op de computer staan, dus ik weet de specificaties niet van de computer.
Ook geen aankoopbon meer?
Geen documentatie bij de pc?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:17:
Download Speccy eventjes: (Is een portable versie dus hoef je niet te installeren) en post van de 'Summary' pagina even een screenshot.

Lees nu dat de computer niet aan gaat. Wordt lastig dan om te downloaden. Als de kast open is zou je misschien de labels kunnen lezen van je in ieder geval je voeding en moederbord.

Als je op de aan-knop drukt. Doet de computer dan helemaal niks?

Heb je nog garantie? Anders zou ik hem terug brengen naar de winkel en kunnen zij het oplossen.

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 22-09-2015 13:05 ]

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:17
rens-br schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:01:
[...]

Download Speccy eventjes: (Is een portable versie dus hoef je niet te installeren) en post van de 'Summary' pagina even een screenshot.
Heb je het hele topic gelezen? De pc start niet op, hoe wil je speccy draaien?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
br men schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:04:
[...]
Heb je het hele topic gelezen? De pc start niet op, hoe wil je speccy draaien?
Was daar inmiddels zelf ook achter gekomen. Haha 8)7

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke voeding heb je? Dat is bijna altijd wel te zien door een sticker-achtig-iets aan de zijkant, een merk kan al vrij veel zeggen. Een foto van de binnenkant kan ook al handig zijn om wat dingen te ontcijferen.

People as things, that’s where it starts.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 19:24
Volgens mij kan je toch beter gewoon naar een computer winkel gaan.
Je hebt er zo te merken totaal nul verstand van (op zich geen probleem), maar met onze aanwijzingen van het kan dit of dat zijn kom je niet verder.
Een nieuw moederbord of voeding inbouwen zie ik je eerlijk gezegd ook niet doen (uit bovenstaande reacties op te maken).

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 22-09-2015 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedank voor de reacties ,

ik heb geen garantie meer, en de computer doet idd niks meer als ik de aan en uit knop doe. geen geluid geen licht.

Nee ben ik met de verhuizen waarschijnlijk kwijt geraakt,

ik kan vanavond even kijken, en een foto maken van de binnenkant, misschien kan je daar iets aan zien.

artjan2: ja daar heb je gelijk in , maar door hulp te vragen en dingen op te zoeken heb ik al wat dingen geleerd.
En zoals ik al eerder zei, computer winkels zijn vaak duur, en vind het niet heel betrouwbaar , dus mocht ik met behulp van jullie er niet uitkomen, zou dat idd mijn laatste optie zijn.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
Persoonlijk denk ik dat het je voeding is, omdat er gewoon geen leven in de pc komt. Dat of de aan-uit-knop is stuk :P, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik weet niet of een defect moederbord dit ook kan veroorzaken.

Ik denk ook niet dat je dit zelf kan repareren, althans zelf zou ik me er niet eens aan wagen. Als je de mogelijkheid hebt de voeding op een ander systeem aan te sluiten, zou je dat zeker eens kunnen proberen om dingen uit te sluiten dan wel te bevestigen. Een ander moederbord plaatsen is minder eenvoudig, omdat er veel verschillende soorten zijn die lang niet allemaal compatibel zijn met jouw overige hardware.

Een foto kan helpen om te bepalen wat voor hardware je hebt, maar uiteindelijk zal het een oplossing/reparatie waarschijnlijk niet dichterbij brengen.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:47
Klinkt idd als "iets is goed stuk", aangezien er echt helemaal niets meer gebeurd..
Kan je voeding zijn, maar net zo goed je moederboard, of allebei... Dat is het makkelijkst te testen met vervangende onderdelen. Voor een paar tientjes kan een computerwinkel vast wel een diagnose voor je stellen.

maar toch:
Weet je zeker dat alle stekkers in het stopcontact zitten, en ook goed achterin je PC? Staat het "knopje" achterop de voeding wel op "aan" (dat is dat O / I knopje, moet op "I" staan).
Weet je zeker dat het stopcontact werkt? Steek er eens een ander apparaat in?

Je zult niet de eerste zijn die zich 3 slagen in de rondte zoekt naar een probleem in zij PC, terwijl er iets anders simpels aan de hand is.. Trust me.. ik spreek uit ervaring ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door breew op 22-09-2015 21:08 ]

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zou het niet aan zijn ram kunnen liggen? Heb dat zelde probleem ook al eens gehad.

• kajkoole
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-11-2025
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid.
Probeer eens een van de RAM modules te verwijderen of te wisselen van sloten (probeer meerdere combinaties) als de situatie niet veranderd dan is het RAM niet het probleem.

Het kan ook mogelijk zijn dat de Voeding defect is. Als je handig bent met een multimeter kun je dit uitmeten (Groene en Zwarte pin bridgen met een paperclip).

Maar zoals ik hoor dat jij zegt dat er ook rook uit de PC kwam zou dit toch echt een probleem met de stroomvoorziening kunnen zijn. Voeding of de VRM's, Condensatoren, MOSFET's op het moederbord.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Grappig dat we binnen 2 jaar een modulaire telefoon gaan kunnen kopen, maar dat een voeding in een computer nog steeds met 10 stekkers aangesloten is. Je zou zo'n ding er toch moeten kunnen uit- en inklikken en er gewoon klaar mee zijn. Gewoon een of andere gestandaardiseerde backplane ertussen waar de kabels op aangesloten worden.

Het klinkt dus echt als een voedingprobleem. Deze zou ik in jouw geval gewoon laten inbouwen in een winkel. We kunnen je waarschijnlijk wel helpen om een nieuwe uit te kiezen en mee te geven welke merken en modellen betrouwbaar zijn.

Plaats echter gewoon is wat foto's van de binnenkant van je kast, dat zou ons dan weer enorm helpen :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook al doorgenomen? Die is niet voor niets sticky bij dit subforum en helpt perfect bij problemen als deze. De post is wellicht oud, wordt nog wel gewoon onderhouden, dus de informatie die er in staat is zeker nog actueel en toepasbaar!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
WhiteDog schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:15:
Grappig dat we binnen 2 jaar een modulaire telefoon gaan kunnen kopen, maar dat een voeding in een computer nog steeds met 10 stekkers aangesloten is. Je zou zo'n ding er toch moeten kunnen uit- en inklikken en er gewoon klaar mee zijn. Gewoon een of andere gestandaardiseerde backplane ertussen waar de kabels op aangesloten worden.
Dat bestaal al een jaar of 15 hoor, heul veul servers zitten op die manier in elkaar, en sommige voedingen zijn zelfs hot-swappable. Je betaalt echter wel een flinke meerprijs voor die modulariteit, zowel in euro's als in volume, gewicht, en compatibiliteit.

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-01 11:28

Ron

ik sluit me aan bij de consensus in deze thread,
het is hoogstwaarschijnlijk je voeding of je moederbord.

om dit toch even uit de weg te hebben: (het zal je verbazen hoeveel mensen deze dingen vergeten)
- zit de stekker in het stopcontact?
- staat het 1/0 knopje achter op de voeding wel op 1?

als het antwoord op bijde vragen ja is en je in de buurt van almere woont kan ik wel een oude voeding brengen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt,

Ik kan thuis niet op mijn computer, dus kan daarom ook niet reageren.

LA-384
ja dan zou ik mijn computer moeten meenemen, maar dat is geen probleem, dus dat ga ik proberen en laat je weten of het is gelukt.

nee het is echt geen stekker of stopcontact probleem, " (dat is dat O / I knopje, moet op "I" staan). daar staat hij op, en heb het stopcontact getest, dus het probleem zit echt in de computer.

even voor de duidelijkheid, met voeding bedoelen jullie toch van dat kastje naar de moederboord?
die zou ik dus moeten loskoppelen en daar een nieuwe moeten plaatsen, ik heb nog een oude computer staan bij me moeder dus daar zou ik de voeding kunnen pakken, en dan laat ik het jullie weten of het is gelukt..

Kzou eerst even de voeding proberen, en de fotos plaatsen, mocht er niks verholpen zijn breng ik hem aan het eind van deze week naar de winkel

Verwijderd

Foto's plaatsen zou fijn zijn, tot nu toe wordt er alleen maar gegokt wat het eventueel zou kunnen zijn en daar schiet niemand iets mee op, toch?
Zonder enige specificaties blijft het giswerk.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik stuur aan het einde van de middag fotos.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen vraag is voor GoT te simpel, maar we verwachten wel dat je zelf de moeite doet voor je een topic opent.

Hier ontbreken twee belangrijke zaken:
1) je geeft ons niets, echt helemaal niets qua informatie over je computer. Wij hebben geen glazen bol en zonder een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de situatie kunnen we hooguit in het wilde weg gokken. Daarom dat terecht in Het algemeen beleid #quickstart staat dat we een duidelijke omschrijving nodig hebben. Weet je dat niet? Zoek dat eerst uit!
2) je hebt voorzover wij hier kunnen lezen zelf niets meer uitgezocht dan dat de aan/uitknop op 'aan' staat. Dat is echt niet genoeg. Niet omdat we per se willen dat jij je uitslooft (al is de neiging om iemand te helpen die zelf inzet toont een stuk hoger), maar omdat dat noodzakelijke informatie en aangrijpingspunten geeft voor wat er aan de hand kan zijn, wat je geprobeerd hebt en waar het vastloopt. Daarvoor hebben we zoals ook al aangegeven een hele troubleshooter voor geschreven: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Kortom, je bent op dit moment nog helemaal niet klaar om een topic te openen. Eerst dus opzoeken wat voor vlees je in de kuip hebt (ding openschroeven en opschriften van kaarten noteren + googlen is altijd een goed begin), vervolgens aan de hand daarvan zelf aan de slag gaan met onze troubleshooter.

Opgelost? Mooi. Zo niet mag je hier zeker een topic openen, maar dan wel met volledige lijst van hardware in je systeem en met stapsgewijs wat je geprobeerd hebt (volgens troubleshooter) om de boel aan de praat te krijgen, wat er gebeurde en waar je vastloopt. Zonder die info kunnen wij je gewoon niet helpen en gaat je topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.