Knijpt Ziggo mijn verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:10
Beste Tweakers,

Ik heb sinds 3 september Ziggo. Ik ben overgestapt naar Ziggo vanwege de hoge uploadsnelheid vergeleken met ADSL. Ik heb deze maand ongeveer 1,5TB aan gegevens geupload. Nu wil ik weer iets uploaden, maar mijn verbinding blijft steken bij 1,2 MB/s. Terwijl ik 2,5 MB/s moet krijgen. Bij de speedtest van Ziggo en andere speedtest haal ik 19 of 20 Mbit. Dus daar ligt het probleem ook niet.

Ik upload een bestand van 350GB met FileZilla over FTP

Wat ik al heb geprobeerd:

- Netwerkdriver geupdate
- Op een andere PC geprobeerd, daar haal ik maar 600 KB/s.
- UTP kabel op een andere poort aangesloten van modem
- PC opnieuw opstarten
- Ook met andere software geprobeerd naar een andere server, daar valt de snelheid nog lager uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Eric_1993 op 21-09-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Je upload factor hangt van drie verschillende zaken af
- Jouw uploadsnelheid (lijkt goed)
- Die van het netwerk (internet)
- En van de ontvanger. (Hierover geef je geen informatie).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
LordSinclair schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:40:
Je upload factor hangt van drie verschillende zaken af
- Jouw uploadsnelheid (lijkt goed)
- Die van het netwerk (internet)
- En van de ontvanger. (Hierover geef je geen informatie).
De ontvanger is Strato en Backdrive, normaal haalde ik de 2,5 MB helemaal. Backdrive gebeld, hun zeggen dat 2,5 MB/s absoluut geen probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Gebruik je het Ziggo modem ook als router? Of heb je een eigen router er achter hangen? Wat doet het als je je modem reset (als je het modem gebruikt als router).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
LordSinclair schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:46:
Gebruik je het Ziggo modem ook als router? Of heb je een eigen router er achter hangen? Wat doet het als je je modem reset (als je het modem gebruikt als router).
Dan veranderd er niks aan de snelheid. Ik gebruik de Technicolor 7210 van Ziggo. Hij staat dus niet in Bridge modus.

De poorten die Backdrive gebruikt is: 443, 50234 en 50235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
Herstart van je Ziggo modem inderdaad proberen, al lijkt je internetconnectie naar behoren te werken.

Inderdaad, Strato haalt vele hogere snelheden, ik upload naar ze met 20MB/s.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
bardi-1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:50:
Herstart van je Ziggo modem inderdaad proberen, al lijkt je internetconnectie naar behoren te werken.

Inderdaad, Strato haalt vele hogere snelheden, ik upload naar ze met 20MB/s.
Ga ik nogmaals proberen. Maar het is dus niet zo dat Ziggo toch bepaalde poorten afknijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Eric_1993 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:00:
[...]

Ga ik nogmaals proberen. Maar het is dus niet zo dat Ziggo toch bepaalde poorten afknijpt?
Zou kunnen maar als je voorheen wel normaal hebt kunnen uploaden dan lijkt het mij niet dat ze voor iedereen / jou specifiek een paar poortjes dicht knallen.

Is je downloadsnelheid van de diensten naar jou wel zoals het hoort of is dit ook trager?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
bardi-1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:02:
[...]

Zou kunnen maar als je voorheen wel normaal hebt kunnen uploaden dan lijkt het mij niet dat ze voor iedereen / jou specifiek een paar poortjes dicht knallen.

Is je downloadsnelheid van de diensten naar jou wel zoals het hoort of is dit ook trager?
Ik haal maar een downloadsnelheid van 6,2 MB/s als ik iets download van Strato. Maar wat ik dan niet snap is: Hoe komt het dan dat er toch 200 Mbit/s uitkomt uit de test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Eric_1993 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:08:
[...]

Ik haal maar een downloadsnelheid van 6,2 MB/s als ik iets download van Strato. Maar wat ik dan niet snap is: Hoe komt het dan dat er toch 200 Mbit/s uitkomt uit de test?
Omdat de test die je doet, speedtest.ziggo.nl / speedtest.net I assume? Met een andere server werkt dan die van Strato. Kijk eens wat voor snelheid je haalt als je deze .bin download: http://download.xs4all.nl/test/10GB.bin

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Je kon niet overstappen op glasvezel aangezien upload belangrijk is?
50/50 of 100/100 synchroon kost niet zoveel meer tegenwoordig, het mooiste is Tweak Glasvezel 1Gbit.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
bardi-1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:09:
[...]

Omdat de test die je doet, speedtest.ziggo.nl / speedtest.net I assume? Met een andere server werkt dan die van Strato. Kijk eens wat voor snelheid je haalt als je deze .bin download: http://download.xs4all.nl/test/10GB.bin
Ik haal een maximale snelheid van 23MB/s. Verbinding is wel erg onstabiel, het daalt soms naar 20 MB/s dan weer opeens 23MB/s.

EDIT: snelheid is gedaald naar 17MB/s

[ Voor 4% gewijzigd door Eric_1993 op 21-09-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
MacorgaZ schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:14:
Je kon niet overstappen op glasvezel aangezien upload belangrijk is?
50/50 of 100/100 synchroon kost niet zoveel meer tegenwoordig, het mooiste is Tweak Glasvezel 1Gbit.
Das wel fijn inderdaad. maar helaas zijn ze hier niet van plan om glasvezel aan te leggen, en dat zal ook niet zo snel gebeuren, gok ik. Woon namelijk in een dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Eric_1993 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:14:
[...]

Ik haal een maximale snelheid van 23MB/s. Verbinding is wel erg onstabiel, het daalt soms naar 20 MB/s dan weer opeens 23MB/s.

EDIT: snelheid is gedaald naar 17MB/s
Dan is je internetverbinding net zoals speedtest aangeeft gewoon in orde. Dan ligt het in de connectie tussen het device die upload en Strato. Probeer eens je firewall uit te schakelen en dan te uploaden.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
bardi-1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:25:
[...]

Dan is je internetverbinding net zoals speedtest aangeeft gewoon in orde. Dan ligt het in de connectie tussen het device die upload en Strato. Probeer eens je firewall uit te schakelen en dan te uploaden.
Helaas, nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb het probleem ook gewoon op 2 computers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

en in plaats van ftp gebruik je uiteraard sftp anno 2015. Kun je meteen bepalen of ziggo knijpt op poorten. En je kunt uiteraard ook meer sessies tegelijk testen.

Speedtest truukt een beetje, (verstuurd kleine blokjes data), en wil op sommige verbindingen daarom wel eens vertekenen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Helaas heb ik nog steeds geen vooruitgang. Ik upload nu met een snelheid van 2,9MB/s 1,9MB/s. En met de ziggo speedtest haal ik 19 Mbit/s.

Snappen jullie wat hier nou precies aan de hand is? Want ik weet het niet meer

[ Voor 3% gewijzigd door Eric_1993 op 21-09-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2,9 MB/s = 23,2 Mbit/s

Dus volgensmij haal je gewoon wat je moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Zoals Jelle zegt, je haalt met wat je nu aangeeft gewoon de normale snelheid.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:25:
2,9 MB/s = 23,2 Mbit/s

Dus volgensmij haal je gewoon wat je moet halen?
Excuses, 2,9MB/s moet zijn 1,9MB/s :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Eric_1993 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:08:
[...]

De snelheid die gemeten wordt met die test is de snelheid op het eigen netwerk van Ziggo. Dit kunnen ze garanderen. De snelheid 'op het Internet' heeft Ziggo geen invloed op.
Vandaar dat je die 200mbit wel haalt. Echter is 200Mb(it) ongeveer 25MB...

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Xessive schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:57:
[...]

De snelheid die gemeten wordt met die test is de snelheid op het eigen netwerk van Ziggo. Dit kunnen ze garanderen. De snelheid 'op het Internet' heeft Ziggo geen invloed op.
Vandaar dat je die 200mbit wel haalt. Echter is 200Mb(it) ongeveer 25MB...
Met de downloadsnelheid heb ik op zich geen problemen. Probleem zit meer bij de uploadsnelheid.

Maar volgens jou moet ik dus genoegen nemen met 1,9MB/s? Terwijl ik eigenlijk 20Mbit/s moet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eric_1993 schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:08:
[...]

Met de downloadsnelheid heb ik op zich geen problemen. Probleem zit meer bij de uploadsnelheid.

Maar volgens jou moet ik dus genoegen nemen met 1,9MB/s? Terwijl ik eigenlijk 20Mbit/s moet krijgen?
Volgens mij moet jij ondertussen echt eens hoofdletters leren onderscheiden :o

1 MB (MegaByte) per seconde is 8 Mb (Megabit) per seconde.

1.9MB/s is dus 15.2Mb/s...

Als je naast het uploaden andere dingen doet (surfen enzo) raak je al snel paar Mbps kwijt, dus 15.2Mb/s is een prima snelheid voor een 20Mb/s verbinding ja.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:13
dion_b schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:20:
[...]

Volgens mij moet jij ondertussen echt eens hoofdletters leren onderscheiden :o

1 MB (MegaByte) per seconde is 8 Mb (Megabit) per seconde.

1.9MB/s is dus 15.2Mb/s...

Als je naast het uploaden andere dingen doet (surfen enzo) raak je al snel paar Mbps kwijt, dus 15.2Mb/s is een prima snelheid voor een 20Mb/s verbinding ja.
Nou ik wil het eigenlijk even op een illegale toer gooien, het mag niet i know... TENZIJ :D let op:
Je kan toch utorrent oid downloaden en een legaal bestand downloaden? Laat hem daarna eens lekker op zijn staart trappen door de upload vol open te zetten

Welke snelheden haal je op deze manier?

Download/upload bestand hoeft dus geen film of muziek te zijn maar ook iets wat gewoon gratis geshared wordt (een game zoals lineage2 weet ik me nog te herinneren is gratis speelbaar en te downloaden als torrent, een aantal gig dus een leuke test )

Dat je internet volledig perfect werkt behalve met je strato ftp gebeuren niet, lijkt me dus niet aan ziggo te liggen maar eerder aan jou connectie met je ftp - strato.

Test het maar eens met utorrent met een paar 100 seeds/peers :)

Dus ook het antwoord op de titel van je topic: NEE ziggo knijpt niks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
JeroenC schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:29:
[...]

Nou ik wil het eigenlijk even op een illegale toer gooien, het mag niet i know... TENZIJ :D let op:
Je kan toch utorrent oid downloaden en een legaal bestand downloaden? Laat hem daarna eens lekker op zijn staart trappen door de upload vol open te zetten

Welke snelheden haal je op deze manier?

Download/upload bestand hoeft dus geen film of muziek te zijn maar ook iets wat gewoon gratis geshared wordt (een game zoals lineage2 weet ik me nog te herinneren is gratis speelbaar en te downloaden als torrent, een aantal gig dus een leuke test )

Dat je internet volledig perfect werkt behalve met je strato ftp gebeuren niet, lijkt me dus niet aan ziggo te liggen maar eerder aan jou connectie met je ftp - strato.

Test het maar eens met utorrent met een paar 100 seeds/peers :)

Dus ook het antwoord op de titel van je topic: NEE ziggo knijpt niks af.
Thanks voor je tip! Ik ga het morgen gelijk uitproberen na werk :o

Helaas heb ik die lage snelheid niet alleen bij Strato, maar ook bij Backdrive, waarbij de snelheid zelfs maar 1,50 MB/s is. En Backdrive zegt dat ze meer dan genoeg capiciteit hebben, dus er gaat ergens fout maar waar weet ik helaas nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:13
Eric_1993 schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:32:
[...]

Thanks voor je tip! Ik ga het morgen gelijk uitproberen na werk :o

Helaas heb ik die lage snelheid niet alleen bij Strato, maar ook bij Backdrive, waarbij de snelheid zelfs maar 1,50 MB/s is. En Backdrive zegt dat ze meer dan genoeg capiciteit hebben, dus er gaat ergens fout maar waar weet ik helaas nog steeds niet.
Ja hoor geen probleem :) Ik test me snelheden altijd op deze manier, utorrent zal niet de beperkte factor zijn en de seeders / peers ook niet bij een populaire bestand.

Je kan uiteraard eens in je modem kijken of daar bijv de firewall aan de hoge kant staat oid. UTP kabel 100% in orde?
Een brakke utp kabel kan ook de raarste problemen veroorzaken.

Wat je ook kan doen: de coax die vanaf het upc/ziggo aansluitpunt naar jou modem gaat, draai die aan beiden uiteindes eens los en daarna goed vast draaien ( dus niet alleen uit het modem draaien maar ook de andere kant ontkoppelen ).
Ik heb het weleens gehad dat het internet het perfect deed, zodra ik de lijn belaste kreeg ik rare kwaaltjes.. Coax opnieuw aangesloten en tada het was perfect. Hoeft dus ergens niet een volledige connectie met elkaar te hebben en je bent het haasje :D

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 21-09-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40
Ziggo zal je niet aan het knijpen zijn. Of tenminste, dat kan ik me niet voorstellen. Ook Strato e.d. zullen voldoende bandbreedte hebben. Maar wat je nooit weet is wat gebeurt er precies tussen jou, Ziggo en Strato? Zijn al die verbindingen wel OK op dit moment? Wordt er ergens een verbinding te zwaar benut? Loopt het verkeer inefficient over het Internet?

Overigens klopt het dat de vertaling van bits naar bytes delen door 8 is, maar dat houdt nog geen rekening met zaken als overhead. Bij een DSL lijn kun je beter door 10 delen in plaats van 8. Ik weet dat Ziggo iets beter in de buurt zit van de theoretisch maximale snelheid, maar ook daar moet je rekening houden met overhead. 2.9MB/s is behoorlijk veel voor een 20Mbit lijn. 1.9MB/s is vrij normaal voor een 20Mbit DSL lijn. Ergens tussen de 1.9 en 2.9 ligt jouw max.

De beste manier van testen is overigens een upload doen naar een server binnen het Ziggo netwerk. Upload dan wel een bestand van minimaal 100MB, dat voorkomt 'rekenfouten' van de software.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Eric_1993 schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:08:
[...]

Zoals hieronder al gezegd is beaam ik ook dat je je maximale upload nooit gaat halen.
Houdt rekening met een verlies van ongeveer 20%. Indien dat constant meer is zal je de troubleshooter op de ziggo website moeten doorlopen.
(ondergetekende heeft aantal jaar voor ziggo gewerkt)

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Zoals al eerder gezegd is je snelheid enkel binnen het netwerk van je provider te garanderen. Zodra je pakketjes het Ziggo netwerk verlaten worden ze over het internet door gerouteerd naar Strato. Als er ergens op de route één hop zit die overboekt is dan zal dat voor je gehele sessie de snelheid omlaag halen.

Als je weet wat het IP van je Strato backup server is, kan je een tracert doen. Ondanks dat dit niet weergeeft of een hop druk bezet is, krijg je dan wel een idee van de route die je data moet afleggen. Als dat veel hops zijn (wellicht omdat een route minder ideaal staat) dan zal je snelheid verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Ik heb vanochtend toch weer de router van het stroom gehaald, en na 1 minuut weer aangesloten. Als ik nu via FileZilla een bestand upload naar Strato haal ik een snelheid van 2,5MB/s. Precies mijn uploadsnelheid dus :D

Toch bedankt voor jullie hulp, mocht ik later toch weer problemen ervaren zal ik jullie tips proberen :D
Pagina: 1