Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Allereerst: ik ben van Belgie

- Ik heb een windows 8.1 machine geupgrade naar windows 10. Daarna heb ik een microsoft account aangemaakt,

- Dan heb ik een tweede account aangemaakt als familielid. Deze account bleek echter in qwerty te staan - Nederlands-Nederland. Ik heb geprobeerd om dit te wijzigen naar Nederlands-Belgie maar dit lukt niet.

Ik heb overal waar mogelijk is Nederlands-Belgie ingesteld en locatie overal op Belgie maar toch kan ik deze niet als invoertaal selecteren in het taalicoontje in de taskbar..

In de instellingen van Land/Regio onder het tabblad Beheer is er een knop om instellingen te kopieren. Hier zie ik bij Huidige gebruiker Invoertaal kan niet gelezen worden..

Iemand enig idee?
Via google is de enige tip die gegeven wordt. delete de account
Via tweakers: geen tips

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Lijkt erop dat er iets corrupt is.
Je zou een volledige backup kunnen maken en je installatie resetten (is als ware een clean install van win10).

Wat was de originele taal van je 8.1 installatie en heb je die toevallig, zoals bij win7 home kon, d.m.v. wat tweaks een ander languagepack geïnstalleerd?

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Semi-oplossing:
- In de hoofdaccount van de pc waar de instellingen wel correct staan, aanvinken dat nieuwe gebruikers en systeemaccounts deze - correcte - instellingen moeten krijgen (Nederlands-België dus)

- De tweede account wissen en opnieuw aanmaken => taalinstellingen zijn nu wel van de eerste keer goed.

Voor mij dus een semi oplossing en geen hele, omdat ik dus de account heb moeten wissen en daarmee sommige instellingen opnieuw heb moeten doen..

De pc werd van de winkel uit afgeleverd met windows 10. De winkel heeft dus de installatie van Win8.1 die er standaard op zat geupgrade naar Win10. Hoe deze instellingen in Win 8.1 stonden weet ik dus niet.

BOE