Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk Inventarisatie Tool

Pagina: 1
Acties:

• Websitecreator
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-05-2024
Hallo,

Ik loop nu een aantal weken stage en heb nu als project het volgende gekregen,

Ik moet op zoek naar een Netwerk Inventarisatie Tool.
Deze moet voldoen aan de volgende eisen:

- moet overal doorheen komen dus niet dat er 50 pc's zijn en dat er 5 gescand worden.
- moet in staat zijn om een overzicht te maken van elke pc apart, waar je alles over de pc's ziet, hardware, software, gebruiker etc.

Iemand die hiervoor een tool weet, ik heb al iets met Network Inventory Advisor en Lansweeper gedaan, maar deze doen al deze info apart per computer en niet 1 groot overzicht, als ik ongelijk heb en het wel kan met deze programma's a.u.b. laten weten.

Eigenlijk bedoel ik dus een soort Belarc maar die dan alle pc's gelijk pakt en niet 1. :)

• Alextg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-11-2021
newt

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Total Network Inventory 3

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik maakte altijd mijn eigen inventarisatie script met WMIC

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

https://www.softperfect.com/products/networkscanner/
Die werkt erg leuk als je de juiste credentials meegeeft.

• Websitecreator
Deze werkt niet bij mij,
al 2 x geinstalleerd en als ik op mijn berueblad het programma aanklik, geen reactie, ook niet met uitvoeren als admin, enig idee hoe dat kan?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
Vraag de maker van het programma zou ik zeggen ;-)

Buiten dat is het wel vragen naar de makkelijke weg hier. Ik denk dat je met goed gericht zoeken prima kan vinden wat je zoekt.
Zorg ook dat je je eisen duidelijk op een rijtje hebt (moet het enkel Windows machines kunnen zien bijvoorbeeld?)
We zien niet graag dat dit topic verzand in een groot opsomtopic.

If it ain't broken, tweak it!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Als het Windows PC's zijn kun je dat gewoon powershellen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:47
Spiceworks, super handig.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Websitecreator
FatalError schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:27:
Vraag de maker van het programma zou ik zeggen ;-)

Buiten dat is het wel vragen naar de makkelijke weg hier. Ik denk dat je met goed gericht zoeken prima kan vinden wat je zoekt.
Zorg ook dat je je eisen duidelijk op een rijtje hebt (moet het enkel Windows machines kunnen zien bijvoorbeeld?)
We zien niet graag dat dit topic verzand in een groot opsomtopic.
Hey,

Ik ben al 2 dagen bezig maar nog steeds niks gevonden wat echt voldoet aan mijn 2 eisen, daarom heb ik hier een account aangevraagd en deze vraag gesteld... :?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Websitecreator schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:01:
[...]

Hey,

Ik ben al 2 dagen bezig maar nog steeds niks gevonden wat echt voldoet aan mijn 2 eisen, daarom heb ik hier een account aangevraagd en deze vraag gesteld... :?
Dan is het er waarschijnlijk niet; dat is ook een antwoord.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
PDQ Inventory is in mijn ogen echt een topproduct, al helemaal icm met Deploy. Ze hebben ook een beperktere gratis variant van beiden.

Maar zonder je precieze wensen te kennen is hier natuurlijk bijna niet op te antwoorden.

• Websitecreator
The Realone schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 00:13:
PDQ Inventory is in mijn ogen echt een topproduct, al helemaal icm met Deploy. Ze hebben ook een beperktere gratis variant van beiden.

Maar zonder je precieze wensen te kennen is hier natuurlijk bijna niet op te antwoorden.
Ken je het programma Belarc? Dit programma verzamelt alle gegevens van je pc waarop je het uitvoert. Deze gegevens kun je gemakkelijk verwerken in excel, maar als ik dat van 50 computers moet doen dan kost dat erg veel tijd, wat ik dus wil is een tool die lijkt op Belarc, maar dit niet alleen doet voor de lokale computer maar voor alle apparaten in het netwerk. Als deze 'scan' voltooid is wil ik een overzicht van alle pc's tegelijk en niet van elke pc apart zodat ik alles in 1 keer kan exporteren naar excel.

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:51
Spiceworks. Zoek niet verder. Kan met alles verbinding maken. Vul alle credentials in voor verschillende mogelijkheden en laat hem maar eens scannen.

Houd bij ons
Servers, PC's en laptops, printers en UPS actief in de gaten. Daarna vind hij ook al onze IP telefoons en alles wat met het netwerk word verbonden. Kan daarna automatisch alle informatie uit deze apparaten halen. Aantal geprinte pagina's, tonerstand, percentage batterij van een UPS of de batterijen nog in goede conditie zijn etc.

• Websitecreator
Wouter_96 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:18:
Spiceworks. Zoek niet verder. Kan met alles verbinding maken. Vul alle credentials in voor verschillende mogelijkheden en laat hem maar eens scannen.

Houd bij ons
Servers, PC's en laptops, printers en UPS actief in de gaten. Daarna vind hij ook al onze IP telefoons en alles wat met het netwerk word verbonden. Kan daarna automatisch alle informatie uit deze apparaten halen. Aantal geprinte pagina's, tonerstand, percentage batterij van een UPS of de batterijen nog in goede conditie zijn etc.
Dag Wouter,

Bedankt voor je reactie,

Kun je bij spiceworks alle PC's tegelijk selecteren en vervolgens van alle pc's bij elkaar een 'Profiel' exporteren, dus niet dat je elke pc apart moet doen?

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:51
Ik weet niet precies of je dit bedoelt. Maar volgens mij is dit wel mogelijk.

Dat je automatisch alle informatie van de geselecteerde apparaten eruit kunt halen. In Spiceworks is dit vrij makkelijk te doen met reports. Je hebt ook hele hoop mogelijkheden om een filter toe te passen voor alle apparaten in het netwerk (Aanschafdatum, Windows versie, virusscanner actief, Disk capaciteit en nog veel meer..)

Daarna kun je selecteren wat je weer wilt geven. Dit word opgeslagen bij de rapport. Hier kun je dan een excel of PDF van krijgen. Eventueel kun je hem een tijd later weer draaien en krijg je de bijgewerkte resultaten er weer uit!

Informatie over report functie van Spiceworks

• Websitecreator
Dankjewel Wouter,

Ik ga me even hierin verdiepen:)
Pagina: 1