Partitie compleet verwijderd door Acronis True image wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-01 13:15
Ik heb mijn Windows 10 installatie terug gezet naar mijn Windows 7 installatie omdat er niet voldoende drivers aanwezig waren.

Nu heb ik schijnbaar (is me nog nooit eerder voorgekomen met Acronis True Image Home) ergens iets niet of niet goed aangevinkt. Gevolg is nu dat een complete partitie (de e: partitie) is verwijderd. Hierop stonden enkele belangrijke documenten, een boel foto's en wat overige zaken.

Sinds de recovery heb ik enkel een c en d schijf zichtbaar in de verkenner. De gehele E-partitie heeft acronis aan de C-partitie toegevoegd. Er is dus geen unallocated space :-(

Ik heb al diverse Partition recovery programma's geprobeerd, maar de partitie en/of de bestanden zijn niet meer terug te vinden.

Mijn partities zagen er als volgt uit:
Systeem schijf C: 244,1 Gb
Driver schijf D: 39.5
Multimedia schijf E: ca. 466,4

Iemand enig idee hoe en of ik deze nog terug kan halen?

Ik heb ca 3 partition recovery tools geprobeerd tot nog toe, zonder succes.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:21
In deze situatie kom je niet ver meer met alleen partitie recovery tools denk ik zo.
In dit geval zou ik in niet meer starten van de schijf maar de files proberen te recoveren via een ander pc/systeem of door middel van een USB/CD Windows PE omgeving. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen Getdataback hiervoor.

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:40
Aangezien je schrijft dat er belangrijke bestanden op stonden mag ik toch aannemen dat je een backup hebt?
Zoniet zijn het geen belangrijke documenten. Nu is je partitie weg, maar voor hetzelfde geld was je harddisk gecrashed.

Wat je kan proberen is getdataback. Of inderdaad een linux achtige datarecovery dvd /usb stick. Inderdaad zo min mogelijk je harddisk nu gebruiken dat maakt de kans op het redden van je data kleiner.

Je hebt het over acronis. Staat in je *.tib file geen copy van je data? Of heb je alleen een partitie teruggezet?
Zelf maak ik altijd full backups. Ze zijn veel groter, maar je hebt wel altijd je data nog mocht je wat fout doen.

• onnaj
elan schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:26:
Aangezien je schrijft dat er belangrijke bestanden op stonden mag ik toch aannemen dat je een backup hebt?
Zoniet zijn het geen belangrijke documenten. Nu is je partitie weg, maar voor hetzelfde geld was je harddisk gecrashed.

Wat je kan proberen is getdataback. Of inderdaad een linux achtige datarecovery dvd /usb stick. Inderdaad zo min mogelijk je harddisk nu gebruiken dat maakt de kans op het redden van je data kleiner.

Je hebt het over acronis. Staat in je *.tib file geen copy van je data? Of heb je alleen een partitie teruggezet?
Zelf maak ik altijd full backups. Ze zijn veel groter, maar je hebt wel altijd je data nog mocht je wat fout doen.
Nee juist de laatste maand had ik niet gebackup'd en juist toen zijn er belangrijke zaken bijgekomen. :-(

Ik zal getdataback ook nog eens proberen., ben nu met Testdisk een deepsearch aan het doen voor de zekerheid.

• elan
Hopelijk wel je schijf waar de data op stond niet gebruiken om dingen van op te starten.
Anders raak je nog meer data kwijt.....

Hang hem secondair aan je systeem. En probeer dan verschillende tools.

• onnaj
Het is gelukt! Testdrive heeft de gehele dag gedraaid en uiteindelijk zijn de bestanden naar boven gekomen.

Ze stonden helaas wel op de opstartschijf, maar tot op heden geen problemen. In t ergste geval start ie niet meer op, maar dan kan ik de backup opnieuw recoveren ;-)

• elan
Beter man, Gelijk even je data eraf halen via een backup disk ofzo.
dan heb je het alvast ;-)
Pagina: 1