Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonamenl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 09:02
Dag Tweakers,

Ik kan geen youtube meer ontvangen. Of ik krijg de melding dat de server niet is gevonden of het ziet eruit als op bijgevoegde screenshot.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2mr70x0.jpg

Eerder gebeurde het sporadisch voor een paar uur en dacht ik dat het aan mijn computer zelf lag. Alles gecontroleerd en opnieuw geinstalleerd maar ik kon het probleem niet vinden. Nu is het continu zo en is het hetzelfde verhaal op 3 computers die op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Daar moet de fout dus liggen want zoals youtube laad wordt hij ook op andere computers geladen.

Ik ben ten einde raad, hoop dat iemand hier een idee heeft hoe dit op te lossen.

Ik gebruik een sitecom wireless router 300n x4. Heb al gekeken of er misschien een blokkade staat op youtube maar dat is natuurlijk niet het geval. Verder heb ik niet veel kennis als het om netwerk draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-08 10:26
Probeer je Sitecom er eens tussen uit te halen.
Sluit 1 pc rechtstreeks aan op je modem... mits je dat hebt :)
Welke internet provider heb jij?
Werkt youtube weer, dan zou je een factory reset kunnen proberen met je Sitecom:
30-30-30 reset
Werkt youtube nog niet dan zou je even kunnen proberen om de DNS server van google te gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door kmichael op 21-09-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-08 23:46
Eventueel de firmware van de sitecom router updaten indien deze beschikbaar is.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Welke browser(s) wordt er gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonamenl
Sitecom er tussenuit halen is geen optie. De modem is drie verdiepingen naar beneden. Rechtstreeks via modem lukt wel want beneden is er nooit een probleem met youtube.

Internet provider is kpn. Factory reset heb ik al meermaals geprobeerd.

Dns servers weet ik niet hoe dat werkt, maar een firmware update is een goed idee. Lukt dat niet dan ga ik mij verdiepen in DNS servers.

Browser maakt niet uit, ik heb chrome en firefox geinstalleerd en werkt beide niet. IE, opera en safari tijdje geleden voor gedownload en werken ook niet.

Dank alvast voor jullie reacties! ik doe verslag na de firmware update.

Edit: Nu doet youtube het weer, zonder dat ik een update heb gedaan. Voor de sitecom 300n v1002 is overigens geen firmware update te vinden.

Vervelend, want ik weet dat het morgen of straks zo weer anders kan zijn. Edit: nog geen minuut en hij doet het alweer niet. Bleh, ik ga zoeken naar die DNS servers, iemand misschien nog een ander idee?

Als ik dit opgelost krijg ben ik jullie eeuwig dankbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Nonamenl op 21-09-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:36
Bij welke provider zit je?
Staat de X4 300N in bridgemode of in routermode?
Sitecom Cloud Security aan of uit?
Wifi of bedraad?
(Ik heb dezelfde router staan, icm met een UPC/Ziggo modem)
Ik zou beginnen met Sitecom Cloud security uit te zetten.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonamenl
Nu alweer een factory reset gedaan. Cloud security net uitgezet. Ik zit bedraad, laptop op wifi is hetzelfde verhaal. Vreemd genoeg is het via mijn mobiel of Chromecast nooit een probleem geweest.

Waar je bridge of router kan vinden weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:36
Grote kans dat het Cloud Security was. Daar heb ik ook wel eens problemen mee gehad. Ik zou het even een paar dagen aankijken.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonamenl
Ga ik doen, hij laadde nu wel enorm snel. Kan mij herinneren dat ik het eerder ook heb uitgezet maargoed, door al die resets weet ik het niet meer.

Oh wat ik hoop ik dat dat het was. Enorm bedankt! En de rest natuurlijk ook voor de zeer vlotte reacties, ik ben jullie dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets kan in sommige gevallen inderdaad door Sitecom Cloud Security komen. Mocht je de dienst willen gebruiken, dan is een andere oplossing om de router in DMZ te zetten bij je KPN Experiabox. Met een reset naar fabriekswaardes zal de dienst weer aangaan.

Verder, wat de firmware betreft:
- Welk specifiek model staat er op de router? Het model begint met WLR- en eindigt met de versie, bijvoorbeeld WLR-4100 v1 002.
- Welke firmware is er nu geïnstalleerd? De huidige versie staat naast Boot/Runtime Code Version onder Status > System Status in de GUI.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• Nonamenl
Dag Maarten,

Het probleem is weer terug. Heb de router opnieuw naar fabrieksinstellingen terug gezet en cloud security uitgezet. Nog steeds. Het specifiek model is 4000 v1 002. De firmware is 1.1, op jullie website kon ik geen nieuwere vinden.

Als u een oplossing heeft heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware 1.1 is voor de WLR-4000 v1 002 de meest recente. Helpt het wellicht om:

Een Clone MAC uit te voeren, zodat de IP/DNS-gegevens veranderen? Dit kan als volgt:

1. Log in op de router
2. Klik op 'Wizard', kies 'Next', selecteer land 'Nederland' en bij service 'Andere Provider (Handmatig configuren)' en nogmaals 'Next'.
3. Selecteer als Login Method 'Dynamic IP Address'
4. Laat 'Hostname' leeg en kies bij MAC Address voor de knop 'Clone MAC address'
5. Klik op 'Apply' om de instellingen op te slaan.
6. Klik op 'Status' en kies het tabblad 'IPv4 Status' of 'Internet Status'
7. Klik op de knop 'Renew', naast de teksten op deze pagina dienen nu getallen komen te staan.

(Via de Wizard zou je de router eventueel ook een statisch IP-adres kunnen toekennen met eigen DNS servers)

Of, de router in te stellen als access point? Dit kan als volgt:

1. Log in op de router
2. Klik op 'Status' en kies het tabblad 'DHCP Server'
3. Wijzigt u hier het IP adres van de Sitecom router naar een IP adres in het bereik van uw (modem)router en buiten het bereik van de DHCP IP-range van deze (modem)router.
Bijvoorbeeld:
Als uw eerste (modem)router te benaderen is op 192.168.1.254 en het DHCP bereik heeft van 192.168.0.64~252, wijzigt u dan het IP adres van uw Sitecom router naar 192.168.1.1
6. Kiest u voor de waarde 'Disabled' bij het label 'DHCP Server'
7. Klik op 'Apply' om de instellingen op te slaan.
8. Plaats de kabel tussen de eerste (modem)router en uw Sitecom router in een van de (gele) LAN poorten van uw Sitecom router (dus niet de WAN poort)

Werkt de verbinding hierna niet, start dan de apparaten even opnieuw op (PC en router) of vernieuw de IP-adressen. Na het instellen gebruikt u het zojuist onder LAN IP ingevulde IP-adres om de router te benaderen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Pagina: 1