Videokaart upgrade advies

Pagina: 1
Acties:

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:06
Ik wil mijn desktop uit 2010 gaan upgraden. Doel is vooral om Star Wars: Battlefront + Fallout 4 in 1080p op max te kunnen spelen.

Ik zit eraan te denken om een R9 280X te kopen. Ik heb nu een 6850. Ik neem aan dat de R9 280X gewoon past op mijn moederbord + kast? (qua lengte tov de kast diepte zit het goed).

Processor wil ik voorlopig houden. Of verwachten jullie dat dit een bottleneck gaat worden voor Battlefront? Phenom II X6 zie ik staan bij sommige recommended system requirements.

Wat ik wil behouden:

Antec Three Hundred
Scythe Mugen 2 Rev. B
Seasonic M12II 520W
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Asrock 870 EXTREME3

Thanks alvast!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dit hoort eigenlijk in Componenten Aankoop Advies (CAA).

Wat is je budget? Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Ik betwijfel of je met een 280X, Fallout 4 op allerhoogst kan spelen @1080p.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• PascalvE
Budget is €200,-, 2e hands is zeker een optie. Lichte voorkeur voor een stillere kaart. Verder geen voorkeuren.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Misschien is dit dan een leuke optie? :) V&A aangeboden: Asus R9290-DC2OC-4GD5

• PascalvE
R9 290 is zeker een optie, en dit is een mooie prijs. Dank voor de tip!

Deze gaat dus ook passen in mijn kast + moederbord verwacht je? En gaat mijn voeding dat trekken? "Seasonic M12II 520W"

Zie je AMD Phenom II X4 955 Black Edition als een bottleneck voor SW:Battlefront?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:11:
Dit hoort eigenlijk in Componenten Aankoop Advies (CAA).

Wat is je budget? Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Ik betwijfel of je met een 280X, Fallout 4 op allerhoogst kan spelen @1080p.
Fallout4 komt ook op de PS4 en XBoxOne uit. De gpu in die consoles is een stuk minder dan de 280X. Dus ik denk dat een 280X wel voldoende is voor maximale instellingen in FO4

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Dit kan jij zelf ook makkelijk opzoeken hè :P. Gewoon kijken wat de lengte is van de Asus R9290-DC2OC-4GD5. Dan bij de specificaties kijken van je kast, en kijken wat daar voor een lengte staat bij "maximale lengte videokaart".

http://www.antec.com/product.php?id=1131&pid=87
pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5

Je moederbord ondersteund het ja.

Heb je de Seasonic M12II 520W of de Seasonic M12II Evo 520W?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:55
Je phenom gaat waarschijnlijk al een bottleneck zijn bij een r9 270, dus ik zou een r9 280X al als complete overkill zien. Je huidige phenom is vergelijkbaar met een i5 750. Mijn eigen i5 750 bottleneckte al heel erg in bf4 samen met een r9 280. Als je dus battlefront wilt gaan spelen op hoge settings ben ik bang dat je toch moet gaan kijken naar een CPU upgrade. Gelukkig voor jou kan de frostbite engine heel goed overweg met meerdere cores: upgraden naar een hexacore gaat waarschijnlijk wel helpen voor battlefront!

Hoe fallout 4 gaat schalen met meerdere cores valt slecht te voorspellen: Traditioneel gezien draaien bethesda games op weinig cores, maar meestal zijn de games niet al te zwaar.

In short: Ik zou niets sterkers halen dan een r9 280X,aangezien je CPU de boel waarschijnlijk gaat bottlenecken. Mocht je nog iwllen upgraden naar een 2ehands hexacore dan is een r9 280x prima.

Mocht je willen doorsparen voor een echt grote upgrade dan kan je nu prima een r9 290 halen en snel proberen een recente Intel quadcore te halen.

Die seasonic voedingen zijn prima, dat gaat wel werken.

• PascalvE
Ik zit ontzettend te slapen (maandagochtend). Ik realiseer me ineens dat ik destijds bezuinigd heb op de voeding, het is geen Seasonic maar een Antec EarthWatts EA500D Green geworden, 500 watt dus. Excuus! Gaat deze ook voldoende zijn?

CPU als bottleneck was ik al bang voor ja bij SW:BF. Is een CPU ook relatief makkelijk te vervangen? Daar zit mijn persoonlijke bottleneck, ik ben echt een leek op het gebied van computers bouwen. Videokaart wil ik me wel aan wagen maar een CPU lijkt me lastiger.

@AnonymousWP yes kan ik zeker zelf opzoeken, dank! Aangezien ik dus een leek ben vraag ik maar of het echt zo simpel is als lengte kaart + diepte kast opzoeken.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

PascalvE schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:46:
Is een CPU ook relatief makkelijk te vervangen?
Ja, zolang je maar een processor zoekt met dezelfde socket. *edit* hoeft niet per se in jouw geval. Zie hier: http://www.tomshardware.c...3-socket-motherboard.html Oeps, foutje van mij. Andersom werkt het natuurlijk niet :+. Niet goed gelezen. Hier het goede antwoord: http://www.tomshardware.c...5/am3-cpu-am3-socket.html
@AnonymousWP yes kan ik zeker zelf opzoeken, dank! Aangezien ik dus een leek ben vraag ik maar of het echt zo simpel is als lengte kaart + diepte kast opzoeken.
Ja hoor :). Al moet je even kijken hoe het zit met de HDD/SSD bays.

[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-09-2015 13:04 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• PascalvE
Anonymoussaurus schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:48:
[...]

Ja, zolang je maar een processor zoekt met dezelfde socket. *edit* hoeft niet per se in jouw geval. Zie hier: http://www.tomshardware.c...3-socket-motherboard.html Oeps, foutje van mij. Andersom werkt het natuurlijk niet :+. Niet goed gelezen. Hier het goede antwoord: http://www.tomshardware.c...5/am3-cpu-am3-socket.html
Argh, dus ik kan alleen upgraden met een AM3 socket, niet AM3+. Die zie ik nauwelijks in de pricewatch (of op V&A).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De pest is ook nog eens dat je mobo totaal ongeschikt is om mee te overclocken, anders had je die Phenom stevig kunnen kietelen, en dat zou ook zeker de prestaties ten goede komen.

Een zwaardere CPU erin gooien is ook niet echt mogelijk of nuttig, alleen de x6'jes zijn zwaarder, maar die 2 extra cores zijn zelden echt handig.

Battlefront is overigens een game met de Frostbite engine, wss gaat ie dus wel Mantle, of DX12, ondersteunen, je x4 komt dan al veel beter mee, gezien Mantle en DX12[wat grotendeels Mantle is] veel beter multicore schalen dan DX11, dus voor Battlefront zou ik niet direct bang zijn.

FO4, tja, het gebruikt de Creation Engine, maar dan met de nodige aanpassingen, hopelijk draait hij daarom op 4 cores, maar dat is natuurlijk nog niet zeker.

Qua voeding: dat ding zou een Seasonic zijn, althans de 500w, over de 750w lees ik weer dat het een Delta is. De kwaliteit zou daarom best aardig moeten zijn, maar ik zou het voor de zekerheid nog even navragen hiero: Voeding advies en informatie topic - Deel 31

People as things, that’s where it starts.

• PascalvE
Mmm een nieuwe CPU zit er dus niet in.

Ik denk dat ik voor mezelf moet nagaan: koop ik nu een 290 of beter en vervang ik over een jaar mijn hele desktop exclusief videokaart? Of koop ik een kleinere upgrade (280) en koop ik over langere tijd een volledig nieuwe dekstop inclusief videokaart.

Lastig ;).

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen. De keus is aan jou ;).

Verwijderd

Een kleine overklok is nog wel mogelijk met zijn moederbord. Zijn CPU is een Phenom II X4 955 en geen AM3+ CPU gebaseerd op Bulldozer of één van de opvolgers.

Als videokaart een tweedehands R9 280 of nieuwe R9 380 en het kan ook nog op de Antec voeding. Een R9 290 is sowieso wat overdreven lijkt mij, de CPU is ook al vrij oud natuurlijk.
Pagina: 1