iSCSI Storage traag bij Download

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:29
Hoi,

Ik heb een DroboPro (iSCSI) geconnecteert aan een HP MicroServer N40L. Deze zit op de on-board Gigabit netwerk kaart. Dit is een Broadcom. Daarnaast heb ik er een extra netwerkkaart ingestoken van Intel voor de netwerk connectivity.
De speeds van de server (local) richting de Drobo zijn prima. De speeds van de server naar mijn PC ook prima.
Maar als ik bestanden van de Drobo naar mijn PC wil kopieren gaat dit tergend langzaam.
(Drobo > iSCSI > Broadcom > N40L > Intel > Switch > PC)

Uploaden gaat echter weer super snel (zal wel cachen in het geheugen van de server > daarna door naar Storage).
Op de N40L draait Windows 2012R2. Op mijn workstation draait Windows 7.
Beiden voorzien van 8GB ram en SSD.

Bijgaand het schema hoe het eruit ziet, en welke speeds ik haal.
Afbeeldingslocatie: http://www.pellegrom.info/owncloud/index.php/s/wgvwoypumdGNRth/download

De Broadcom Gegevens:
Afbeeldingslocatie: http://www.pellegrom.info/owncloud/index.php/s/X3RdKHyn9Xmdnmb/download
Afbeeldingslocatie: http://www.pellegrom.info/owncloud/index.php/s/ilAug1o1qHTNDiL/download

De Intel Gegevens:
Afbeeldingslocatie: http://www.pellegrom.info/owncloud/index.php/s/9SqFzm4nmc4qJfD/download
Afbeeldingslocatie: http://www.pellegrom.info/owncloud/index.php/s/ySvB0LWkr6TdWAR/download

Wat ik zelf al heb geprobeert:
-De nieuwste drivers installeren. Dit is voor de Broadcom recent, voor de Intel "oud" uit 2013. Geen 2012R2 drivers beschikbaar.
-De driver settings getweakt (voornamelijk buffers maxed). Dit zorgde voor een 20MB increase bij alles, behalve van Drobo > Server > PC. Deze blijft op 20/25MB/s steken.

Broadcom:
ARP Offload Enabled
Ethernet@WireSpeed Enable
Flow Control Rx & Tx Enabled
Interrupt Moderation Enabled
Large Send Offload v2 Enabled
Maximum Number of RSS RSS 4 Queues
NS Offload Enabled
Receive Buffers Maximum
Receive Side Scaling Enabled
TCP/UDP ChecksumOffload Rx & Tx Enabled
Transmit Buffers 600

Intel:
Adaptive Inter-Frame Enabled
Enable PME Disabled
Interrupt Moderation Enabled
Interrupt Rate Adaptive
Checksum Offload Rx & Tx Enabled
Large Send Offload Enabled
Maximum RSS Proc 8
Maximum RSS Que 2
Receive Buffers 2048
Receive Side Scaling Enabled
Transmit Buffers 2048

Graag hoor ik wat ik "fout" doe, of dat jullie tips hebben. De CPU load van de server blijft trouwens onder de 60% load. Bij alle transfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik vind het al raar dat de snelheid tussen de N40 en Drobo lager zijn.
En wat gebeurt er als de Drobo rechtstreeks op de switch zit?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Laatst online: 01-09 14:29
Het is geen "echte iSCSI" device. Deze kan ik dus niet op het netwerk gooien. Maar heeft altijd een Host-PC / Device nodig. Denk dat de speed tussen de N40L en de Drobo idd lager zijn omdat hij als je via de PC komt eerst memory caching doet op de server, daarna op de achtergrond door kopieert. Via taakbeheer zie je inderdaad het memory flink oplopen, en na de kopie slag weer afnemen. Voor de N40L naar Drobo heeft dit natuurlijk geen nut dus doet ie dat niet.

Theoretisch zou ik dus de volgende snelheden via mijn PC naar Drobo moeten krijgen:
Upload: 70 MB/s (nu 110 MB/s door Mem cache server)
Download: 90 MB/s (zelfde speed als server, maar krijg maar 25 MB/s dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
Heeft deze setup een iSCSI initiator en target die geconfigureerd is/moet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RoytjeP schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:38:
Het is geen "echte iSCSI" device. Deze kan ik dus niet op het netwerk gooien. Maar heeft altijd een Host-PC / Device nodig.
Natuurlijk kan dat wel. Stel je PC gewoon in als host-device

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Laatst online: 13:53
Iscsi is geen shared medium dus je mag een iscsi niet aan tweede systemen koppelen.
Je kunt uiteraard wel die Drobo via een switch aansluiten en dan kun je het iscsi device disconnecten (met de iscsi initiator) van de HP server en connecten aan je PC (met de iscsi initiator van de PC)

Kun je in ieder geval zien of dat sneller gaat.

Wat betreft je netwerkkaart settings nog even het volgende.
Flow control altijd uitzetten (zowel RX als TX), kan alleen maar vertraging veroorzaken.
Verder kun je over het algemeen beter alle offload functies van een netwerk kaart uitzetten.

Beide functionaliteiten komen uit de tijd dat een CPU de interrupts niet snel genoeg kon afhandelen, maar een moderne cpu's kunnen dat al jaren veel sneller dan de netwerkkaart.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1