Hoi,
Ik heb een DroboPro (iSCSI) geconnecteert aan een HP MicroServer N40L. Deze zit op de on-board Gigabit netwerk kaart. Dit is een Broadcom. Daarnaast heb ik er een extra netwerkkaart ingestoken van Intel voor de netwerk connectivity.
De speeds van de server (local) richting de Drobo zijn prima. De speeds van de server naar mijn PC ook prima.
Maar als ik bestanden van de Drobo naar mijn PC wil kopieren gaat dit tergend langzaam.
(Drobo > iSCSI > Broadcom > N40L > Intel > Switch > PC)
Uploaden gaat echter weer super snel (zal wel cachen in het geheugen van de server > daarna door naar Storage).
Op de N40L draait Windows 2012R2. Op mijn workstation draait Windows 7.
Beiden voorzien van 8GB ram en SSD.
Bijgaand het schema hoe het eruit ziet, en welke speeds ik haal.

De Broadcom Gegevens:

De Intel Gegevens:

Wat ik zelf al heb geprobeert:
-De nieuwste drivers installeren. Dit is voor de Broadcom recent, voor de Intel "oud" uit 2013. Geen 2012R2 drivers beschikbaar.
-De driver settings getweakt (voornamelijk buffers maxed). Dit zorgde voor een 20MB increase bij alles, behalve van Drobo > Server > PC. Deze blijft op 20/25MB/s steken.
Broadcom:
ARP Offload Enabled
Ethernet@WireSpeed Enable
Flow Control Rx & Tx Enabled
Interrupt Moderation Enabled
Large Send Offload v2 Enabled
Maximum Number of RSS RSS 4 Queues
NS Offload Enabled
Receive Buffers Maximum
Receive Side Scaling Enabled
TCP/UDP ChecksumOffload Rx & Tx Enabled
Transmit Buffers 600
Intel:
Adaptive Inter-Frame Enabled
Enable PME Disabled
Interrupt Rate Adaptive
Checksum Offload Rx & Tx Enabled
Large Send Offload Enabled
Maximum RSS Proc 8
Maximum RSS Que 2
Receive Buffers 2048
Transmit Buffers 2048
Graag hoor ik wat ik "fout" doe, of dat jullie tips hebben. De CPU load van de server blijft trouwens onder de 60% load. Bij alle transfers.
Ik heb een DroboPro (iSCSI) geconnecteert aan een HP MicroServer N40L. Deze zit op de on-board Gigabit netwerk kaart. Dit is een Broadcom. Daarnaast heb ik er een extra netwerkkaart ingestoken van Intel voor de netwerk connectivity.
De speeds van de server (local) richting de Drobo zijn prima. De speeds van de server naar mijn PC ook prima.
Maar als ik bestanden van de Drobo naar mijn PC wil kopieren gaat dit tergend langzaam.
(Drobo > iSCSI > Broadcom > N40L > Intel > Switch > PC)
Uploaden gaat echter weer super snel (zal wel cachen in het geheugen van de server > daarna door naar Storage).
Op de N40L draait Windows 2012R2. Op mijn workstation draait Windows 7.
Beiden voorzien van 8GB ram en SSD.
Bijgaand het schema hoe het eruit ziet, en welke speeds ik haal.
De Broadcom Gegevens:
De Intel Gegevens:
Wat ik zelf al heb geprobeert:
-De nieuwste drivers installeren. Dit is voor de Broadcom recent, voor de Intel "oud" uit 2013. Geen 2012R2 drivers beschikbaar.
-De driver settings getweakt (voornamelijk buffers maxed). Dit zorgde voor een 20MB increase bij alles, behalve van Drobo > Server > PC. Deze blijft op 20/25MB/s steken.
Broadcom:
ARP Offload Enabled
Ethernet@WireSpeed Enable
Flow Control Rx & Tx Enabled
Large Send Offload v2 Enabled
Maximum Number of RSS RSS 4 Queues
NS Offload Enabled
Receive Buffers Maximum
TCP/UDP ChecksumOffload Rx & Tx Enabled
Transmit Buffers 600
Intel:
Adaptive Inter-Frame Enabled
Enable PME Disabled
Interrupt Rate Adaptive
Checksum Offload Rx & Tx Enabled
Large Send Offload Enabled
Maximum RSS Proc 8
Maximum RSS Que 2
Receive Buffers 2048
Transmit Buffers 2048
Graag hoor ik wat ik "fout" doe, of dat jullie tips hebben. De CPU load van de server blijft trouwens onder de 60% load. Bij alle transfers.