Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rontgenscanner werkt alleen in eigen subnet *

Pagina: 1
Acties:

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-11 20:35
We hebben op het werk speciale röntgenscanners voor röntgenfoto's a iets van 10k per stuk.

Ik ben niet echt betrokken bij het vinden van een oplossing, maar ik wordt wel met het probleem opgezadeld op een bepaalde manier.

Deze domme apparaten (scanners) laten het niet toe benaderd te worden vanuit buiten hetzelfde subnet terwijl we dit wel moeten kunnen.

Er is een stuk software wat deze scanners benaderd, maar de communicatie lukt niet als dat niet vanuit hetzelfde subnet gedaan wordt.

Het stuk software wat de scanner benaderd moet nu volledig gaan draaien op een Citrix platform, en dus komt het in een ander subnet terecht, waardoor hij niet meer kan verbinden.

Heeft er iemand een goed idee om die scanners voor de gek te houden waardoor ze denken dat ze vanuit hetzelfde netwerksegment benaderd worden, maar in feite vanuit een ander netwerk benaderd worden?

Ik heb zitten denken iets van een router die de boel zo manipuleert dat die scanner denkt dat die praat met een computer binnen het subnet, maar concrete ideeën heb ik niet hoe dat dan zou moeten plaatsvinden.

Het gaat om een Carestream Dental CS7600 scanner.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Probeer eerst eens uit te vinden waarom het alleen binnen hetzelfde segment werkt. Is dat een soort beveiliging in de scanner, die verkeer vanaf andere IP's blokkeert? Of is het domweg omdat het gebruikte protocol berust op technieken die niet voorbij een router komen?

In het eerste geval zou je iets met NAT moeten kunnen doen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Hebben die apparaten wel een gateway meegekregen? Ik zou eerst eens geod kijken naar de netwerkinstellingen van de apparaten.

Als ze een gateway hebben, kijk dan of je de gateway wel kan benaderen vanuit je citrix lan.

[ Voor 27% gewijzigd door muppet99 op 21-09-2015 11:24 ]

Carpe Diem

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Low tech oplossing is een extra netwerk kaartje in de terminal server in het juiste subnet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Gezien het apparatuur van 10K/stuk is, en je setting best big-corporate klinkt, zou ik contact op nemen met je leverancier in plaats van hier je oplossing te zoeken.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 21:50
ShadowAS1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:05:
Gezien het apparatuur van 10K/stuk is, en je setting best big-corporate klinkt, zou ik contact op nemen met je leverancier in plaats van hier je oplossing te zoeken.
Mij lijkt dit ook de slimste oplossing. De leverancier kan je hier waarschijnlijk direct antwoord op geven want zij leveren immers de apparatuur.

Stel dat het een netwerk issue betreft dan kunnen we er hier altijd tips over geven :)

AdGuard Home

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
ShadowAS1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:05:
Big Corp? Krijg het idee dat het over een tandarts o.i.d. gaat. Maar wat eerder al is gezegd, kun je waarschijnlijk gewoon NATten.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
tenzij het l2 multicast is :-) maar dan zul je eerst een dump moeten maken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zou het kunnen dat de software van die dingen geen IP praat maar direct op L2 communiceert? Zo ja zou je met een L2VPN allicht eea kunnen bereiken.

Edit:
Spuit11 :P

Maar idd, capture dat verkeer eens. En check als je bezig bent of het niet stiekem IPX is oid :+

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 21-09-2015 13:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Idd, ga eens met de leverancier / fabrikant praten. En anders iets meer verdiepen dan alleen de aannames 'als ik hier zit doettie ut niet, zit ik daar dan wel' ;)

plus titelfix

Tijd voor een nieuwe sig..

• bastian433
  • Laatst online: 28-11 20:35
dank eerst, het gaat idd om een tandarts scanner, ja is best grote instelling...
Ik denk dat de meeste tandartsen niet in een citrix omgeving hun werk doen (kennelijk)

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Even onder de aannames dat het gewoon IP is, kan ik mij wel een ranzige truuk inbeelden;

Stel: KA/citrix netwerk is 10.0.0.0/24, en scanne netwerk 10.0.1.0/24; Agregeerbaar onder 10.0.0.0/23
Geef de scanners een ip 10.0.1.1/23; maar hang daar een router in met 10.0.1.254[b][/24]; Stel vervolgens op de router Proxy-ARP (pin me niet vast op de naam, zie beschrijving wat het moet doen ik moest het weten, http://www.cisco.com/c/en...n-resolution/13718-5.html dus ja :) ) in, zodat de router feitelijk op alle voor hem toegankelijke routes op die interface reageert op het bijbehorende ARP request. Hierdoor denkt de scanner dat $citrixIp lokaal is (want ARP tabel en in hetzelfde /23 subnet), en zou het mogelijk juist werken. (Mits de scanner uberhaupt IP en arp juist implementeert, zou niet de eerste zijn die enkel het subnet /24 kent)

Maar bovenal, hou dit achter de hand voor als de leverancier niet met een gedegen oplossing komt, je wilt geen unsupported oplossing inzetten voor mission critical toepassingen.

[ Voor 6% gewijzigd door BarthezZ op 27-09-2015 00:41 ]

Pagina: 1