Wanneer ik via
https://testconnectivity.microsoft.com/ de "Inkomende SMTP mail" test, gaat alles goed op een kleine waarschuwing na:
SMTP-mogelijkheden voor server domein:25 worden geanalyseerd
De test is geslaagd, maar er zijn enkele waarschuwingen opgetreden. Bekijk de details door uit te vouwen.
Kan SMTP-mogelijkheden niet bepalen. Reden: Authentication failed to the SMTP server.
De mail werkt overigens wel prima (al jaren op een van de domeinen). Deze melding krijg ik ook als ik een test doe vanaf een exchange 2007 en 2010 server.
Via google kom je veel gevallen tegen van mensen die met 5.7.1. foutmeldingen zitten icm met de bovengenoemde melding, dat probleem heb ik echter niet. Kom de melding eigenlijk alleen tegen als ik de test connectivity website gebruik van MS.
Ben net als de meeste van jullie niet zo dol op foutmeldingen / uitroeptekens, dus wil toch wel kijken of ik dit opgelost krijg.
Weet niet of het van belang is maar ik gebruik een Smarthost voor email verzending (Ziggo/UPC).
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5