Toon posts:

GPU voor Renderen SOLIDWORKS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben de laatste tijd steeds meer bezig met het 3D tekenen met het programma SOLIDWORKS 2015.

In het begin was het nog prima te doen maar nu ik steeds complexere dingen tekenen zoals motoren dan krijg ik melding dat het geheugen bijna vol is. (taakbeheer zegt 70-80%).

verder duurt het renderen met photoview 360 voor mijn gevoel veel te lang.

nu heb ik gekeken naar een workstation gpu maar die dingen zijn behoorlijk prijzig en weet ik niet wat je voor je geld krijgt, of het daadwerkelijk helpt om die beelden razendsnel op te bouwen.

weet iemand wat de performance winst is en wat dan een redelijke GPU is voor rendering.

mvg tom

Specs.

FX8350
Asus Crosshair V Formula-z
8GB RAM
128GB SSD
1TB HDD
AMD 7870XT crossfire

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Je zegt dat Windows aangeeft dat het geheugen bijna vol is. Is het dan niet verstandiger om er geheugen bij te prikken? Want anders blijf je die melding krijgen, ook als je een nieuwe GPU koopt.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Verwijderd

Topicstarter
Windows geeft zelf niet aan dat het geheugen vol is maar SOLIDWORKS Resource monitor geeft het zelf aan

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:47:
Windows geeft zelf niet aan dat het geheugen vol is maar SOLIDWORKS Resource monitor geeft het zelf aan
Als het geheugen vol is, waarom wil je dan een nieuwe GPU? Is het dan niet verstandig om geheugen bij te prikken? Taakbeheer zegt volgens jou ook dat het RAM bijna vol is. Alhoewel 70-80% nog gangbaar is om mee te werken.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:41

MsG

Forumzwerver

Ik zou allereerst je geheugen uitbreiden naar 16 of 32GB. Daarnaast alle instellingen al nagelopen qua video-versnelling in de instellingen van Solidworks?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
ja maar volgens mij worden de beelden opgebouwd vanuit de CPU als je aan het renderen bent

Verwijderd

Topicstarter
"SolidWorks is limited to workstation-class graphics cards. Unfortunately, the drivers we're using won't install on gaming boards, so we cannot include them.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft een lastige. Schop naar CAA.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:56:
"SolidWorks is limited to workstation-class graphics cards. Unfortunately, the drivers we're using won't install on gaming boards, so we cannot include them.
Waar heb je dat vandaan? OpenGL draait gewoon op gamekaarten hoor. Het gros van de mensen die ik ken die SW draaien doen dat ook op gamekaarten. Draait prima. Wat ze daar bedoelen is dat SW op pro kaarten wat features activeert zodat het moeilijk vergelijken is.

Je mist alleen wat extra niet zo heel boeiende features, en als het echt zwaar wordt qua viewports wat extra fps. Ik zou het altijd eerst proberen met een gamekaart, veel goedkoper. Primair leunt SW op 1 core van de cpu.

Je kunt ook voor rond de 100 euro wel een quadro 4000 2dehands vinden, dan heb je wel dingen als realview. Maar die gamed wel als een gtx 460 mocht je gamen. :)

Renderen in photoview 360 is voorzover ik weet cpu gebonden. (want nog geen gpu renderer voorzover ik weet) Een fx8350 is daar niet leip snel in. Ook mist deze cpu singlecoresnelheid. Als werken EN renderen snel moet ben je beter af met een 4790k of 6700k

Als je alleen lekker werken belangrijk vind (dus niet renderd)is de goedkoopste deal een pentium g3258 met OC :)

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 21-09-2015 17:40 ]

specs

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 10:33
Voor onze Solidworks-man heb ik een HP Z440 Workstation neergezet met een nVidia Quadro K4200 4 Gb.
Kennelijk is hij in z'n nopjes, want ik hoor hem alleen maar zingen... :+

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die quote van de solidworks website gehaald en ja als je gaar renderen komen er 8 van die blokjes op je scherm die het plaatje dan opbouwen en op me laptop zijn het er 4, elk blokje voor een core.

ik kan een pc overkopen die heeft 2 xeon cpu's en een fx1800 maar als ik die prijs zie van een fx1800 dan denk ik niet direct van dat dat sterker is dan wat ik nu heb.

die xeon cpu's spreken me daarin tegen wel aan maar kan ik niet met de hardware die ik nu heb door andere software te gebruiken hetzelfde bereiken?

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 23:09

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Photoview rendert nu eenmaal via de CPU en niet via de GPU. Ik heb een i7-4790k en heb echt wel een redelijke rendertijd. Je wil simpelweg niet renderen voor je alles compleet hebt. Tot die tijd kan je perfect af met de isometric view. Om vervolgens de final view te renderen.. Je zou een relatief goedkope FirePro kunnen proberen, alleen weet ik niet wat dat toevoegt.

Ik denk dat het slimmer / goedkoper is om de rendertijd te accepteren. Investeer liever in een buts goede RAM er bij. Daar zou je nog het meest van profiteren. (Helemaal als je het aandurft om Solidworks op een RAMdisk te kletteren..).
Pagina: 1