Welke (toets/muis) macro-recorder voor serieus werk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Het is een slecht idee, maar ik krijg geen keuze...

Een (developer van een) klant van mij wil iets automatiseren in Oracle SQL Developer en heeft elk voorstel tot scripting afgewezen. Hij moet en zal een programma hebben dat toetsaanslagen en muiskliks registreert en dan als scheduled job die macro afspeelt. Tja.

Met zo'n programma's heb ik geen ervaring. Wat rondneuzen op internet geeft duizenden programma's, waarvan de meeste van twijfelachtige kwaliteit of gemaakt als cheat voor bepaalde klikspelletjes. Heeft iemand ervaring met zo'n programma voor ernstige doeleinden?

Het beste overzicht dat ik tot nu heb is dit artikel op Wikipedia, maar dat zegt weinig over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 11:51
Autohotkey. Daar kan je mee recorden en dan kan je een executable maken en die met Windows scheduled tasks laten uitvoeren.

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Belangrijk lijkt mij dat er veel aandacht is voor foutcontrole. Focus dus wegvalt, ander gedrag vanwege een foutmelding of vanwege een update van het programma, etc.

Ik kan het dus alleen maar afraden, heb het zelf nooit durven gebruiken in productie :+

offtopic:
Cf verzoek is de topictitel aangepast. (Was: 'Heeft iemand ervaring met macro-recorders?' maar m.i. dekt dit de lading wat beter).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Eens met F_J_K.

Een key/mouse recorder kan je helpen met repeterende taken binnen een applicatie/GUI die niet met een regulier script gedaan kunnen worden en waarbij een gebruiker continue de controle houdt. (focus swing, etc)

Bij mij op kantoor gebruikt men Mouse Recorder Lite (free), zie onder..
https://www.jitbit.com/macro-recorder/free-macro-recorder/

En vroeger gebruikte men inderdaad een betaalde versie van Macro Express:
http://www.macros.com/

Maar ze kwamen erachter dat voor hun workflow de gratis variant volstond.

En eerlijk gezegd vind ik dat een Oracle SQL developer die niet met SQL scripts en dergelijke overweg kan, zijn salaris niet waard is :)