Windows start op (geluid) maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuning Pils
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-08 08:01
Beste tweakers,

Ik heb dit weekend een zelfbouw-pc in elkaar gezet, nu wilde ik hem testen maar liep ik tegen een probleem:
In eerste instantie bleef de pc vast in een aan-uit cycle van ongeveer 10 seconden. Na alle hardware opnieuw te bevestigen en een CMOS reset ging de pc wel aan, maar nu met het volgende probleem:

De pc start op, Windows ook (harde schijf van oude pc erin) (dit weet ik zeker gezien het windows-startup riedeltje door de speakers klinkt) maar ik krijg geen beeld. Geprobeerd met monitor en twee televisies, op zowel de on-board VGA en DVI poorten als de DVI en HDMI poorten van de grafische kaart.

Build:
i5 6600K
Gigabyte Z170XP-SLI
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
2x4GB Kingston HyperFury DDR4 -2666mhz
Seasonic G-series 550watt
Gelid tranquillo rev.2 koeling

Ik begin hem aardig te knijpen dat het moederbord kapot is, maar ik kan me niet voorstellen waardoor. Daarbij: windows start gewoon op dus wat kan er kapot zijn?

Alle hulp is ten zeerste welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Ook geen beeld van de post/bios? Als je daar wel beeld hebt windows opnieuw installeren. Als je daar ook geen beeld hebt moet je het verder zoeken, heb je de cpu ook opnieuw bevestigd?

Zo ja, heb je op het moederbord gekeken of er geen kromme pinnetjes in de socket zitten?

Heb je het al zonder videokaart geprobeerd? Heb je het geheugen afzonderlijk getest?

Kortom, iets duidelijker zijn met wat je zelf hebt geprobeerd.. daarnaast is er al een topic voor bootproblemen enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Heb je wel in je monitor de juist ingang gekozen?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuning Pils
skipe schreef op maandag 21 september 2015 @ 02:35:
Ook geen beeld van de post/bios? Als je daar wel beeld hebt windows opnieuw installeren. Als je daar ook geen beeld hebt moet je het verder zoeken, heb je de cpu ook opnieuw bevestigd?
Ook daar geen beeld. Verder zoeken dus. CPU nog niet opnieuw bevestigd, verder wel alle onderdelen (ram, gpu, psu). CPU opnieuw is dus de volgende stap om te proberen.
Zo ja, heb je op het moederbord gekeken of er geen kromme pinnetjes in de socket zitten?
Ja, alles ziet er naar behoren uit.
Heb je het al zonder videokaart geprobeerd? Heb je het geheugen afzonderlijk getest?
Beiden gedaan, beiden zonder resultaat.

Maar goed, ik loop alles nog een keer door en zal nu ook de CPU opnieuw plaatsen. Bedankt voor de tips in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuning Pils
skipe, hartelijk bedankt! Ik heb de cpu uit zijn socket gehaald en weer teruggeplaatst, en hij geeft beeld! Nu ga ik één voor één de hardware weer terugplaatsen om te zien of dat nog problemen oplevert. Maar tot zo ver is het probleem verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Top, komt vaker voor dat de cpu net niet goed zit.
Pagina: 1