Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crutsch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
hallo ik heb sinds enige tijd een MSI GTX 970 4GD5T

bij het afspelen van videos van 1080p schakelt hij over naar hele velle kleuren en een hogere witbalans

bij 720p is er niks aan de hand en behoud hij de kleuren wat je normaal ook ziet op je desktop

het streamen van 1080 videos gaat dan wel weer in de normale kleuren

is er een manier om dat uit te zetten ?

thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Zou je ons meer kunnen vertellen over je systeem? Zoals moederboord, CPU en voeding? Alvast bedankt!

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, en is het iets op je monitor, of zie je het ook in screenshots terug? Heb je kleurprofielen gekoppeld aan applicaties? Komt dit voor in al je video spelers, zelfs VLC? Hoe staan de video accelleratie instellingen in nvidia control panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmenvn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 19:41
Misschien is een "factory reset" op je monitor ook aan te raden, kan zijn dat deze naar een ander profiel switched als de resolutie verandert.

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crutsch
het gaat verder om deze componenten :

intel i5 2400 cpu
Gigabyte GA-Z77X-D3H
8 gb geheugen van corsair
cooler master b600 ver2

Ik heb er wel eens screenshots van gemaakt, maar zodra je terugswitched naar het bureablad en de afspeler wegklikt, dan zie je er helemaal niets meer van op de screenshot

nee ik heb geen kleurenprofielen gekoppeld of gemaakt, en zie het helaas bij elke video spelers terugkomen inclusief vlc, waar kan je de video acceleratie instellingen terugvinden ?

heb zojuist de factory reset geprobeerd van de monitor het gaat trouwens om de KDL32EX720, maar het blijft hetzelfde probleem vertonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

crutsch schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:22:
het gaat verder om deze componenten :

intel i5 2400 cpu
Gigabyte GA-Z77X-D3H
8 gb geheugen van corsair
cooler master b600 ver2

Ik heb er wel eens screenshots van gemaakt, maar zodra je terugswitched naar het bureablad en de afspeler wegklikt, dan zie je er helemaal niets meer van op de screenshot

nee ik heb geen kleurenprofielen gekoppeld of gemaakt, en zie het helaas bij elke video spelers terugkomen inclusief vlc, waar kan je de video acceleratie instellingen terugvinden ?

heb zojuist de factory reset geprobeerd van de monitor het gaat trouwens om de KDL32EX720, maar het blijft hetzelfde probleem vertonen
Duidelijk dus iets met de videokaart en de hardware acceleratie met betrekking tot het afspelen van videos. Waarschijnlijk de kleurinstellingen voor het video afspelen in het Nvidia Control Pannel, geen idee waar je dat kan vinden want ik heb al een tijdje geen Nvidia kaart meer gehad :P.

Als je de instellingen niet kan vinden of ze staan goed en je hebt nog steeds het probleem dan raad ik je aan om eens een andere driver te pakken. De Nvidia drivers van het laatste half jaar vertonen veel problemen, een oudere driver kan het probleem oplossen.

Dus onderneem de volgende stappen.
- Deinstalleer je driver
- Boot in veilige modus en draai DDU
- Download en installeer een oudere driver (of probeer je nieuwe nog een keer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crutsch
heb het net geprobeerd maar het probleem is er nogsteeds :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 16:18

Dizzy

Where am I?

Heb je het alleen bij media (films) of ook bij games?
Neem aan dat het probleem zich alleen voordoet als je de video op volledig scherm zet?

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crutsch
Ja alleen bij Films op fullscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat je kan doen om je videokaart uit te sluiten (of juist te bevestigen) van het probleem is je onboard videokaart gebruiken. Je hebt zo te zien onboard graphics van Intel dus je kan daar gewoon je beeldscherm op aansluiten. Haal er voor de zekerheid even je Nvidia kaart eruit en deinstalleer de drivers daarvan, download en installeer dan de Intel drivers.

Kijk dan of het probleem zich nog steeds voordoet op je Intel graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Share and Enjoy!

Pagina: 1