Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mediaserver werkt niet naar toebehoren

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een mediaserver opgezet met Sabnzbd, Couchpotato, Sonarr en Plex. Ik bestuur hem altijd via remote desktop connection (via lan) alleen alles is zo sloom, elk progamma dat ik open loopt hij vast en alles duurt minuten om te laden maar als ik hem gewoon bestuur is alles smooth. Ook laden de webUI's van Couchpotato plex etc niet meer omdat hij dan 'er geen zin meer in heeft, het is dus niet altijd maar soms. CPU gebruik zit rond de 20%, RAM 30% en Disk 60-70%. Ik heb net een storage pool gemaakt met 1 WD Red 4TB en nog een paar oude HP proliant schijven, zou het hier aan kunnen liggen? Dit is een screenshot van het internet gebruik want ik weet niet of dit normaal is of niet: https://gyazo.com/0f258ca0f86af3cb159268623fe7eb0d

Ik heb 100 MB Down/up.

Sorry als ik iets over het hoofd heb gezien.

Mvg Wafuu

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je noemt een storage pool, heb je de machine in een VM draaien? Zo niet, kun je dan wat meer uitleggen over de opzet van de machine? Eventueel met specificaties erbij? :)

Die screenshot, is dat genomen op een moment dat je aan het downloaden bent? Lijkt er namelijk wel op.
Met Atheros heb ik - voor wifi netwerken - sowieso nooit echt goede ervaringen mee en zou zo'n machine eerlijk gezegd ook altijd bedraad aansluiten op het netwerk, omdat dat de snelste en stabielste verbinding is.

Verwijderd

Topicstarter
Geen VM, gewoon windows server 2012 R2

Specs van de server:
Intel core i5 4460
Gigabyte GA-Z97N-WIFI
4GB RAM
WD Red 4TB
2x250 (Seagate HDD van oude HP proliant)
1x500 (Ook van oude server)

De storage pool bestaat uit:
1x500GB
1x250GB
1x4TB

De andere 250GB is voor het OS.

De screenshot is genomen terwijl Sabnzbd en Deluge aan het downloaden zijn over LAN.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft deze 2 lan poorten

Intel® GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit)(LAN1)
Atheros® GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit)(LAN2)

Zou ik hem dan aansluiten op die van Intel?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat kan je dan op zijn minst wel testen inderdaad.
Met Intel heb ik meer en betere ervaringen, ook de onboard chips!

Hou er ook rekening mee, dat Deluge (en torrent in het algemeen) altijd veel connecties nodig hebben om goed te kunnen werken, wat ook meer CPU-verbruik met zich meebrengt.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2015 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is een NIC zoveel beter dan? Anders heb ik het er wel voor over, mijn internet setup is nu ook een beetje.. apart.. Ik heb een KPN modem met een internet kabel die naar boven loopt , dan een TL-WDR4300 als Acces point opgezet maar ik er de laatste tijd erg veel problemen mee.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maar dat zou niet mogen verklaren waarom je op het ene moment wel goed via RDP kan werken op die machine en het andere moment niet. Tenzij andere dingen op het netwerk dan ook niet lekker gaan natuurlijk.
Je zou dus kunnen kijken, hoe het netwerk presteerd als je moeite hebt met de remote desktop naar je download machine.

Verwijderd

Topicstarter
Raar, als ik dezelfde ethernet kabel in de intel poort stop gebeurt er niks en zegt hij dat er niks is aangesloten, ik heb de drivers gedownload en ze zeggen dat alle drivers al up 2 date zijn.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Tsja, misschien dat je het eens met iets anders dan Windows moet proberen, kan ook gewoon Windows zijn he.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Linux op mijn laptop runnen, ik denk dat het in lange termijn wel beter is als ik nu al weet hoe ik met Linux overweg moet he? Wat is een goeie linux distribution voor een Media server dan?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Nou, dan gooi je wel snel de handdoek.
Op een core i5 met 4GB zou Windows 2012R2 prima moeten draaien, 8 GB is natuurlijk fijner. Je kan je wél afvragen of een dergelijk consumentenbordje goede driverondersteuning voor Windows 2012R2 heeft.
Het heeft er alle schijn van dat je problemen in de netwerklogica zit, ook omdat de kabel in de andere poort 'ineens' niets doet. Maar het kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn.

De Intel NIC (I217-V) wordt niet in Windows 2012 ondersteund.
De ook de Atheros zal geen officiële windows 2012 ondersteuning hebben.

Het best kan je een wél ondersteunde NIC gebruiken, zoals de Intel I210T1 (deze werkt ook out-of-the-box in ESXi).
(Of gewoon windows 8.1 draaien.)

[ Voor 25% gewijzigd door Witte op 22-09-2015 11:24 ]

Houdoe

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:27
Ik zou toch verwachten dat de storage pool hier de boosdoener is. Kijk eens goed naar de health van de schijven daarin. Haal de "oude" schijven eens uit de pool en kijk of het dan verbetert.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15
Trekken niet de upload / download connecties van de download-applicaties (of aantal connecties maxed out) je hele verbinding dicht? zodat je ruimte op je netwerk voor remote desktop en web-app's volledig weg is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het denk ik gevonden, ik heb crystaldiskinfo gebruikt op de server en kreeg deze resultaten
(sorry voor de slechte foto's, de computer kan ook niet echt meer screenshots maken)
http://imgur.com/a/S8BJt

Disk activity zit altijd op 100% dus ik neem aan als ik disk 0 en 1 verwijder hij het weer goed moet doen? En wat zou dan een goeie NIC zijn voor windows server?

edit: zie nu pas de tip over de Intel I210T1, dankje!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Witte schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:52:
Nou, dan gooi je wel snel de handdoek.
Dat is het niet, ik hoor vaak dat Linux fijner/veiliger is voor servers dus dan kan ik er ook net zo goed vroeg mee beginnen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Clones zijn niet gewenst toegestaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.