Toon posts:

Windows 10 via Bootcamp op Macbook pro, alleen geen dvd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik loop tegen het volgende probleem aan. Let wel, ik ben een leek op dit gebied dus elke term klinkt voor mij als tovenaarstaal.

Ik heb onlangs mijn superdrive laten vervangen voor een HDD en op de plaats van mijn oude HDD zit nu een SSD. Vervolgens wil ik op mijn HDD via Bootcamp Windows installeren. Dit leek allemaal geen probleem, alleen vraagt Bootcamp-assistent nu om de optische schijflezer. Dus praktisch gezien zou ik de superdrive moeten terugplaatsen, maar ik hoop dat er een makkelijkere manier is.

Ik heb al enige topics gezien omtrent dit euvel, maar ik word er niet wijs uit. Kan iemand me helpen?

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Er is een kleine hack voor bootcamp om toch ook usbsticks te kunnen beschrijven. Google op bootcamp can't create usb ofzoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Op de microsoft site kun je een iso downloaden. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/home
Op basis van deze iso kun je een bootable usb maken met de bootcamp assistent.

Beschrijving van Apple zelf:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werken beide opties niet, aangezien mijn bootcamp aangeeft de optische schijf nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-10 15:24
Ken je niet iemand met een externe usb CD speler? want dat kan het ook oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zoals eerder gezegd, er is een patch voor Bootcamp zodat je een USB stick MAG maken.

Dit filmpje met een beetje kinderlijk stemmetje legt uit hoe:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:52

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mijn zus had win 8.1 op dr macbook geinstalleerd via bootcamp

bootcamp gaf de keuze voor welke windows, en zorgde zelf voor de instalatie bestanden, ze hoefde alleen bij het installeren de juiste productcode op te geven. geen usb stick/dvd nodig gehad.

maar ik weet er het fijne ook niet van, ben geen macbook gebruiker

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 22-09-2015 22:47 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Hoe bevalt Windows 10 op je MacBook pro? Hoe lang houd je batterij het uit? Ik ben hetzelfde van plan maar twijfel nu ik eerder al last had van een warme MacBook in windows. Dit was te verklaren door de videokaart, nu lees ik dat hetzelfde probleem zich nog voordoet...
Pagina: 1