Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Traag internet door Ipad Air 2

Pagina: 1
Acties:

• scotman21
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 22:05
Hallo,

Wellicht kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem. Ik heb een internetabonnement via Online en gebruik hiervoor een Huawei HG655d modem/ router. Het abonnement is 30 Mbit/s en ik woon 1,5 km van de centrale. Er zijn verschillende devices op aangesloten, zoals twee Ipads, een Iphone een Macbook, NAS, Raspberry Pi 2 etc.

Normaliter haal ik op mijn Macbook Air een downloadsnelheid van 1600 Kbyte/s. Gezien mijn abonnement en afstand tot de centrale vind ik dit nog niet optimaal omdat dit neerkomt op 1600 * 8 = 12 Mbit/s. Bedraad heb ik de snelheid nog niet getest.

Maar dat is nog niet eens mijn grootste probleem. Indien ik zowel via mijn Ipad Air 2 als via mijn Macbook Air verbinding met Wifi maak dan valt de snelheid op mijn Macbook ineens terug naar 300-400 Kbyte/s !!

De Ipad Air 2 maakt gebruik van het 802.11 ac protocol en dit wordt nog niet ondersteund door de Huawei mode/ router. Wellicht veroorzaakt dit een storing tussen de wifi-protocollen ?
De modem/ router heb ik nu ingesteld op 802.11 b/g/n.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het zou je verhaal wat duidelijker maken als je je hoofdlettergebruik mbt eenheden correct zou maken en tegelijk ook gangbare gebruiken.

bit = kleine b
Byte = Grote B
Mega = Grote M
kilo = kleine k

En netwerksnelheden worden doorgaans in Mbit/s gemeten, niet in kByte/s.

Je hebt dus een verbinding van 30Mbit/s, je haalt regulier draadloos 12Mbit/s en als je de iPad aansluit haal je rond de 3Mbit/s. Dat is een stuk duidelijker dan steeds van Megabits naar kiloBytes te moeten vertalen ;)

Verder ben je beetje voorbarig met dit topic openen:
Bedraad heb ik de snelheid nog niet getest.
Doe dat als eerste. Daarmee wordt duidelijk of het probleem zit in de WiFi of gewoon doordat die iPad veel van de (erg karige) internetverbinding an sich opslurpt. Weet je bijv zeker dat hij niet gewoon bezig is iOS 9 te downloaden?

Oslik blyat! Oslik!