Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een klein zuinig servertje worden wat mijn huidige HP Microserver N36l moet gaan vervangen. Het apparaat werkt, maar is wat oud en mag vervangen worden met iets moderns en liever weer wat iets zuiniger.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan zo`n 200 - 250 euro excl. verzenden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 * 8GB Kingston Valueram DDR3
2 * HGST 2Tb SATA-600 schijf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om een compleet systeem te maken zal onderstaand nodig hebben:
- Behuizing
- Voeding
- Moederbord en processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen voorkeuren wat betreft merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het apparaat moet klein zijn om de plek van mijn HP Mircoserver N36L over te nemen. Ook kan het altijd zo energiezuinig mogelijk.
Ga je overklokken?
Als ik al iets ga doen is het onderklokken.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik heb deze lijst gemaakt:
Met het oog op uitbreiding naar 32gb wat niet kan met Intel bordjes heb ik een AMD genomen. Maar ik kan zelf moeilijk bepalen of dit nu veel beter is dan bijvoorbeeld een Mobo+CPU in de vorm van een Intel Celeron J1900. Ik had gehoopt om hier eens te bepalen of ik beter een Intel systeem kan nemen tegenover een AMD systeem. Ik zoek geen fanboy discussie, maar gewoon een eerlijke discussie over de systemen aan de onderkant van de markt, die zonder al te veel impact op de maandelijkse energierekening 24/7 kunnen draaien.
Het moet een klein zuinig servertje worden wat mijn huidige HP Microserver N36l moet gaan vervangen. Het apparaat werkt, maar is wat oud en mag vervangen worden met iets moderns en liever weer wat iets zuiniger.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan zo`n 200 - 250 euro excl. verzenden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 * 8GB Kingston Valueram DDR3
2 * HGST 2Tb SATA-600 schijf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om een compleet systeem te maken zal onderstaand nodig hebben:
- Behuizing
- Voeding
- Moederbord en processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen voorkeuren wat betreft merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het apparaat moet klein zijn om de plek van mijn HP Mircoserver N36L over te nemen. Ook kan het altijd zo energiezuinig mogelijk.
Ga je overklokken?
Als ik al iets ga doen is het onderklokken.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik heb deze lijst gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X2 340 Boxed | € 23,50 | € 23,50 |
| 1 | ASRock FM2A78M-ITX+ | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 176,35 | |
Met het oog op uitbreiding naar 32gb wat niet kan met Intel bordjes heb ik een AMD genomen. Maar ik kan zelf moeilijk bepalen of dit nu veel beter is dan bijvoorbeeld een Mobo+CPU in de vorm van een Intel Celeron J1900. Ik had gehoopt om hier eens te bepalen of ik beter een Intel systeem kan nemen tegenover een AMD systeem. Ik zoek geen fanboy discussie, maar gewoon een eerlijke discussie over de systemen aan de onderkant van de markt, die zonder al te veel impact op de maandelijkse energierekening 24/7 kunnen draaien.
[ Voor 15% gewijzigd door Powergrim op 20-09-2015 20:45 ]