Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
Via Marktplaats heb ik een gebruikte iPhone 5S gekocht. Op het eerste gezicht leek het goed, maar ik kwam er al snel achter dat hij de accu ongeveer twee keer zo snel leegtrok als mijn iPhone 4S. Vanmorgen heb ik hem maar weer aan de lader gehangen. Nu geeft hij echter geen enkel teken van leven meer. Hij voelt ook koud aan (er lijkt dus geen stroom te lopen in het apparaat), zelfs terwijl hij aan de lader hangt. Het scherm blijft zwart, ook al houd ik de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt.

Enig idee of het zin heeft de accu te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:34

GaMbiNo

1337

Je weet zeker dat de oplader het deed en hij dus echt is opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
GaMbiNo schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:44:
Je weet zeker dat de oplader het deed en hij dus echt is opgeladen?
Hij deed het wel ja. Maar ik heb het ook geprobeerd via de laptop en met een andere kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Je hebt grote kans dat een vervangende accu effect heeft.

Het komt ook wel eens voor dat z'n accu leeg wordt getrokken door een defecte oplaadconnector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer hem eens te resetten door de aan/uit knop en de home knop tegelijkertijd ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
Satch schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:39:
Probeer hem eens te resetten door de aan/uit knop en de home knop tegelijkertijd ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden.
Doet nog steeds niets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:08
Gekocht bij een respectabele verkoper? Iemand die al langer MP-er was? Voor een normaal bedrag of te goedkoop?
Zegt Miss iets over betrouwbaarheid. Je kunt diegene mailen, niet om verhaal te halen, maar wel even horen of die wel eens gemerkt heeft of ie soms raar heeft gedaan. Of dat ie voorheen als een zonnetje werkte. Dan krijg je wat meer background info enzo.

Verder even de vochtindicatoren nalopen. Misschien paars ipv wit? Zitten iig in de microfoon poort bodem dacht ik(zijn vaak al wat paarsig) en mogelijk in lightning poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
cashewnut schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:42:
Via Marktplaats heb ik een gebruikte iPhone 5S gekocht. Op het eerste gezicht leek het goed, maar ik kwam er al snel achter dat hij de accu ongeveer twee keer zo snel leegtrok als mijn iPhone 4S. Vanmorgen heb ik hem maar weer aan de lader gehangen. Nu geeft hij echter geen enkel teken van leven meer. Hij voelt ook koud aan (er lijkt dus geen stroom te lopen in het apparaat), zelfs terwijl hij aan de lader hangt. Het scherm blijft zwart, ook al houd ik de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt.

Er zit toch gewoon nog garantie op? De 5s kwam in Nederland eind Oktober op de markt namelijk.
Dus waar de Marktplaats verkoper hem ook gekocht heeft je kunt altijd terug naar die winkel van oorsprong (ik neem aan dat er een bon bij zat toch?)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Doe ook even een activation lock check op de site van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
cashewnut schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:42:

Bij een ouder toestel is 't natuurlijk altijd mogelijk, dat de accu versleten is.

Maar hoe lang heb je hem al? Heb je hem al meerdere malen succesvol opgeladen, of is dit pas je tweede laadpoging? 't Komt regelmatig voor, dat de aansluiting voor de connector vol vuil c.q. stof zit, zodat de connector niet goed aansluit en dus ook niet of nauwelijks oplaadt. Even voorzichtig pulken met een houten of plastic prikkertje, tandenstokertje, oid (geen metaal) helpt dan vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04 11:11
Satch schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:39:
Het kan ook langer duren dan 5 seconden ;) dus de knoppen even iets langer vasthouden dan 5 seconden en kijken of dan het apple logo wel verschijnt.
Toevallig al gekeken of je met DFU verder komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51
Batterijen zijn na 300x opladen toch wel aan vervanging toe. Ik vermoed dat een nieuwe batterij je probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

maniak schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:37:
Batterijen zijn na 300x opladen toch wel aan vervanging toe. Ik vermoed dat een nieuwe batterij je probleem verhelpt.
Na 300x? Als je dagelijks moet opladen red je dus niet eens een jaar met zo'n batterij?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

maniak schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:37:
300x lijkt me wel een heel arbitrair en laag aantal. :o Bij goed gebruik (batterijen zo veel mogelijk tussen 40% en 60% vol proberen te houden en slechts sporadisch helemaal leeg te trekken) zouden ze echt veel langer mee moeten kunnen dan dat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
NMe schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:43:
[...]

300x lijkt me wel een heel arbitrair en laag aantal. :o Bij goed gebruik (batterijen zo veel mogelijk tussen 40% en 60% vol proberen te houden en slechts sporadisch helemaal leeg te trekken) zouden ze echt veel langer mee moeten kunnen dan dat.
Wikipedia: Lithium-ion battery
On average, lifetimes consist of 1000 cycles,[104] although battery performance is rarely specified for more than 500 cycles. This means that batteries of mobile phones, or other hand-held devices in daily use, are not expected to last longer than three years.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een cycle is van helemaal vol naar leeg en weer terug. Daarom noemde ik al specifiek "goed gebruik." :) Kort samengevat staat daar trouwens dat het meestal/gemiddeld 1000 cycles is maar dat bedrijven hooguit tot 500 cycles garanderen. Dat wil niet zeggen dat ze ineens plat zijn na 500 cycles. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha ik moest even lachen.
Je claimt 300 keer en quote vervolgens een bron aan waarin 1000 en 500 staan vermeld 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniak
Donstil schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:25:
[...]

Haha ik moest even lachen.
Je claimt 300 keer en quote vervolgens een bron aan waarin 1000 en 500 staan vermeld 8)7
Klopt.. Ik dacht ooit het getal 300 gelezen te hebben vandaar mijn reactie. Heb mezelf toch netjes verbeterd toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
maniak schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:28:
[...]

Klopt.. Ik dacht ooit het getal 300 gelezen te hebben vandaar mijn reactie. Heb mezelf toch netjes verbeterd toch? :9
Jaja absoluut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Maar goed.. batterijen voor mobieltjes gaan ongeveer 3 jaar mee dus. Dat getal zal wel bij normaal gebruik zijn. Als de OP een 5S gekocht heeft die intensiever gebruikt is zal de batterij duur een stuk lager liggen. Kijkend na de releasedate van de 5S (september 2013) is het aannemelijk dat de batterij dus op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:27
ja, maar een lagere batterij duur is nog altijd wat anders dan helemaal dood zijn.

Heb al ruim 5 jaar een iPhone 4 in gebruik. Nu game ik niet, maar verder alles wel intensief.
De batterij moet ik nu echt elke dag opladen, en soms (bij erg veel schermgebruik) nog iets vaker, maar hij doet het verder nog steeds prima.

Ondertussen schiet cashewnut natuurlijk nog niets op met deze discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:08
Wat dcl! Zegt idd. Mijn iphone 4, die ik dagelijks gebruik, moet ik ook elke dag opladen. Op 2g gaat hij prima een dag mee. Zodra ik gps en 3G aanzet is hij wel binnen 2-3 uur leeg maar dat terzijde. Hij heeft nu na 1119 cycli nog tussen de 70 en 78% capaciteit van oorspronkelijk. (Afh van temperatuur). Hij valt wel uit bij 40 procent in een koude omgeving, maar in een warme omgeving (binnen dus) loopt ie gewoon door tot hij echt leeg is. Toen bij 800 cycli had hij 81% van oorspronkelijk.

Dus 300 cycli is wel erg weinig. Dus, ik laad hem op als t me uitkomt. In de praktijk dus nachts, maakt niet uit of hij 70% vol of 30 of 10, gewoon opladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
Bedankt voor de reacties. Ik heb contact opgenomen met de verkoper. Hij had de iPhone op zijn beurt gekocht van een collega, maar hij gaat proberen het aankoopbewijs te achterhalen bij die collega. Ik had nooit gedacht dat er misschien nog garantie op zit. Maar zo te zien kan dat bijna niet anders. Ik hoop alleen dat dit ook onder garantie te repareren is, maar ik denk van wel. De telefoon gaf eerst wel een teken van leven.

Ik heb ook geprobeerd vuil etc. uit de Lightning-poort te verwijderen, maar tot nu toe heeft dat niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 10:17

Hokkie

Hello

Accu vervangen is eitje! Zijn genoeg handleidingen op het internet. Maar via garantie is het beste natuurlijk ;)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Hokkie schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:47:
Accu vervangen is eitje! Zijn genoeg handleidingen op het internet. Maar via garantie is het beste natuurlijk ;)
Ik zou idd even wacht met de accu vervangen tot die persoon de aankoopinfo (en daardoor ook garantie info) heeft gevonden, met wat geluk........ :-)

Succes (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:27
cashewnut schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:44:
Ik heb ook geprobeerd vuil etc. uit de Lightning-poort te verwijderen, maar tot nu toe heeft dat niets geholpen.
Dit was ivm een heel ander probleem dan het jouwe (iPhone bleef denken dat hij in een dock zat), maar ik vond de tip om met een creditcard achtig pasje (heb gewoon 2 van die dunne kartonnen pasjes gebruikt) de connector schoon te maken.

Aan een kant is het daar nl heel erg smal, kwam ik met een houten tandenstokertje ook niet tussen. De pasjes hielpen goed. Wellicht krijg je er op die manier ook nog wat stof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Inmiddels mijn iPhone 4S na 1162 cycles nog 70% van zijn design capaciteit. Niet slecht toch (coconutbattery) op de mac om het te zien.
Pagina: 1