Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een tablet, het wordt mijn eerste tablet, dus graag wat advies.

Kwa merk gaat mijn voorkeur uit naar een Samsung, daar heb ik ook een telefoon van die prima bevalt.

Ik ga hem zakelijk gebruiken om bij klanten foto's te laten zien. Nu doe ik dat op mijn Xcover2, maar dat is eigenlijk wel te klein.

Ik verwacht dat ik niet dat ik apps gaan installeren, bij mijn telefoon ben ik ook niet verder gekomen dan mijn bank app.
Ik wil wel graag de avolites app erop zetten, maar die app is niet heel heftig:
Google Play: Titan Remote V9
Internetten doe ik eigenlijk alleen op een pc, hooguit even een website opzoeken voor contactgegevens oid.3g/4g is daarom niet nodig, dat heb ik al op mijn telefoon (die eventueel ook als hotspot kan werken)
Wifi is wel een must.

Accuduur vind ik wel een belangrijk punt, hij moet wel minimaal 10 uur kunnen draaien.

Intern geheugen moet met 16GB wel voldoende zijn.

Camera is totaal niet boeiend, dat doe ik met een echte camera.

Ik heb 2 tablets gevonden die mij wel wat leken, kwa prijs liggen ze erg dicht bij elkaar en zijn ongeveer even oud.

Samsung Galaxy Tab A 4G Wit
Pro:
Meer werkgeheugen
Betere accu
Eventueel G3/G4
Con:
Lagere resolutie, maar violgens mij wel voldoende voor foto's
Geen USB
Kan geen betroubare reviews vinden.

Samsung Galaxy Tab 4 10.1 WiFi 16GB Value Edition Zwart
Pro:
Goedkoper
USB
Groter
Hogere resolutie, maar tegelijk ook iets groter, dus weet niet of dit echt een meerwaarde is.
Con:
Schijnt af en toe langzaam te zijn

Welke zouden jullie kiezen?

Kort samengevat
Ik zoek een?
Samsung tablet

Wat is je budget?
Onder de 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral om foto's te laten zien en een bepaalde app te gebruiken die minimaal Android 4.0 moet zijn.Er zijn verder geen gegevens bekend van wat nodig is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur gaat uit naar een Samsung.
Ik heb zelf deze twee modellen gevonden die volgens mij aan mijn eisen voldoen:
Samsung Galaxy Tab A 4G Wit
Samsung Galaxy Tab 4 10.1 WiFi 16GB Value Edition Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Van welke van de twee heb ik langer plezier en zal de lagere resolutie problemen opleveren?
Zie ik nog een tabletover het hoofd die ik zeker zou moeten overwegen?

[ Voor 3% gewijzigd door Zomaar iemand op 22-09-2015 12:35 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Niemand?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Ik zou de tab 4 nemen vanwege de hogere resolutie en lagere prijs.
De tab A geeft 3/4g, maar dat heb je niet nodig, en zo wel kun je de hot spot functie gebruiken van je telefoon.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Zal het lagere werkgeheugen geen problemen geven met mijn wensen?

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik zou een Tab S of Tab Pro overwegen, veel meer power en geweldige schermen (vooral de S). Altijd handig als je hem toch nog ergens anders voor wil gebruiken, sinds ik er een heb (Tab Pro 10.1) gebruik ik mijn laptop nauwelijks meer, went erg snel zo'n ding erbij.

[ Voor 48% gewijzigd door EcoR op 22-09-2015 12:05 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
De pro draait op android 4.4 ipv op android 5.
De Tab S ook, de TapS2, draait wel op 5.0, maar is meteen 2 x zo duur.

Bij mij zal het niet een vervanging worden van mijn laptop, want die gebruik ik eigenlijk alleen maar onderweg.
Ik werk vooral achter een pc.

[ Voor 38% gewijzigd door Zomaar iemand op 22-09-2015 12:39 ]

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
De Tab Pro 12.2 variant heeft enkele weken gelden de officiële update naar 5 gekregen, de verwachting is dat de rest snel volgt en anders kun je altijd nog een custom ROM erop mikken. De S is inmiddels ook al geupdate naar 5, dus dat maakt niet veel uit.

Maar als de extra power niet nodig is en je puur wil kiezen tussen de Tab A en de Tab 4 zou ik toch voor de Tab A gaan. Ondanks de (iets) lagere resolutie wel meer werkgeheugen (hoewel foto's bekijken nou ook weer niet zo heel zwaar is), iets betere processor en vooral de 4:3 verhouding. Werkt (vind ik) toch net wat lekkerder dan 16:10

• Zomaar iemand
  • Niet online
Wist nog niet wat een ROM was, maar na het lezen van dit stuk lijkt het me beter dit niet te doen.
Ik heb ooit noodgedwongen mijn Xcover2 moeten hacken omdat er apps op geinstalleerd konden worden (te weinig intern geheugen) en dit uitkomst was niet heel fijn, telefoon traag, geen mogelijkheden te gebruik van het woordenboek, moeilijker om contact te maken met een pc etc etc.

Met mijn geringe kennis over tablets lijkt het me beter hem origineel te houden.

http://www.tabletsmagazin...n-waarom-zou-je-het-doen/

[ Voor 37% gewijzigd door Zomaar iemand op 22-09-2015 14:00 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Gezien de reacties, wordt mijn keuze niet veel makkelijker. Maar ik denk ik voor de tabA ga.

Bedankt voor de adviezen!

[ Voor 13% gewijzigd door Zomaar iemand op 23-09-2015 12:44 ]

• BoudewijnD
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 18:10
Ik zou gaan voor een Samsung Galaxy Tab 4 die heb ik zelf nu een paar maanden. Goed scherm lekker snel. Uitbreid mogelijkheden voor opslag. De batterij gaat ook lekker lang mee
Pagina: 1