Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik vooral bezig gaan met Office, hij is puur bedoeld voor schoolwerk en muziek afspelen. Netflixen / popcorntime zal ook regelmatig gebruikt worden.
Ik ga het systeempje beneden plaatsen, mijn eettafel zit tegen de muur en hier hangt een 24 inch schermpje aan. Verder heb ik een 5.1 geluidssysteem wat ik aan de PC wil aansluiten.
Kortom, wat ik ermee ga doen is:
- Schoolwerk (Office, Sketchup etc)
- Muziek streamen.
- Netflix / Popcorn time
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik sta open voor samenstellingen, ik heb niet echt een budget.
Ik wil weten wat het ongeveer kost om wat ik wil uit te voeren, daarna kan ik beslissen of ik er meer voor over heb of erop wil gaan besparen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een R7 260x van MSI liggen die ik in het systeempje kan proppen,
verder heb ik dus al een scherm.
Bluetooth toetsenbord dat lekker typt heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan een i3'tje, een SSD gaat er zeker in, 4 GB Ram moet voldoende zijn, ik twijfel over een geluidskaart. Hier probeer ik nog meer informatie over in te winnen.
Ik wil een bluetooth muis dat lekker in de hand zit, niet zo'n kleine die je bij je laptop gebruikt maar gewoon een desktop muis op bluetooth!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Denk dat mijn voorkeur gaat naar een intel CPU.
Puur omdat als ik naar de AMD's kijk en de FX6300 als voorbeeld erbij pak. Deze zwakker is dan een i3 van 3 tientjes duurder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voorkeur gaat naar een ITX kast.
Verder wil ik er een wifi kaart in doen om kabels te voorkomen.
Een pctje als dit zie ik voor me!
Met dit systeem wil ik vooral bezig gaan met Office, hij is puur bedoeld voor schoolwerk en muziek afspelen. Netflixen / popcorntime zal ook regelmatig gebruikt worden.
Ik ga het systeempje beneden plaatsen, mijn eettafel zit tegen de muur en hier hangt een 24 inch schermpje aan. Verder heb ik een 5.1 geluidssysteem wat ik aan de PC wil aansluiten.
Kortom, wat ik ermee ga doen is:
- Schoolwerk (Office, Sketchup etc)
- Muziek streamen.
- Netflix / Popcorn time
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik sta open voor samenstellingen, ik heb niet echt een budget.
Ik wil weten wat het ongeveer kost om wat ik wil uit te voeren, daarna kan ik beslissen of ik er meer voor over heb of erop wil gaan besparen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een R7 260x van MSI liggen die ik in het systeempje kan proppen,
verder heb ik dus al een scherm.
Bluetooth toetsenbord dat lekker typt heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan een i3'tje, een SSD gaat er zeker in, 4 GB Ram moet voldoende zijn, ik twijfel over een geluidskaart. Hier probeer ik nog meer informatie over in te winnen.
Ik wil een bluetooth muis dat lekker in de hand zit, niet zo'n kleine die je bij je laptop gebruikt maar gewoon een desktop muis op bluetooth!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Denk dat mijn voorkeur gaat naar een intel CPU.
Puur omdat als ik naar de AMD's kijk en de FX6300 als voorbeeld erbij pak. Deze zwakker is dan een i3 van 3 tientjes duurder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voorkeur gaat naar een ITX kast.
Verder wil ik er een wifi kaart in doen om kabels te voorkomen.
Een pctje als dit zie ik voor me!
- CPU i3 4350, 3.5 Ghz moet voldoende zijn.
- MOBO ?
- GPU MSi R7 260x OC
- RAM 2x2 GB.
- PSU ? (Is 350 watt voldoende)
- SSD Samsung 850 Evo 500GB. (Muziek / film storage)
- Geluidskaart (Is dit nodig)