Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop beginnend programmeur / multimedia

Pagina: 1
Acties:

• Endurance
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 22:01
Hallo mede-tweakers!

Ik wil een nieuwe laptop kopen met het oog op een omscholing naar Java-developer/programmeur en op langere termijn eventueel game-developer of cyber-security.

Daarnaast wil ik mijn laptop kunnen gebruiken om aan te sluiten op mijn Sony FHD TV met HDMI en ik wil gebruik kunnen maken van 5Ghz wi-fi zodat ik evt. HD-films kan streamen naar de tv. Momenteel doe ik dit al vanaf mijn desktop, maar vanaf laptop zou ook fijn zijn.

Verder wil ik de laptop ook elders kunnen gebruiken, maar dat hoeft niet onderweg.

Ik ben ook van plan om een muis te gebruiken naast de laptop. Ik ben geen fan van trackpads en dergelijke dus daar hoeft verder ook geen aandacht aan besteed te worden.

Mijn budget ligt echter op slechts 750 euro.

Met deze eisen heb ik de volgende laptop na veel afwegen en tips van anderen kunnen samenstellen:

Lenovo ThinkPad E550.

Processor: Intel Core i5-5200U Processor (3MB Cache, up to 2.70GHz)
Operating System: Windows 8.1 64
Operating System Language: Windows 8.1 64 - WE MUI
Display: 15.6" FHD (1920 x 1080), Anti-Glare, Black
Camera: 720p HD Camera with MIC
Graphics: Intel HD Graphics 5500
Security Chip: Discrete TPM
Memory: 8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM) (ik ga voor dual channel dus, levert dat veel voordeel op?)
Keyboard: Keyboard with Number Pad - US English Euro
Pointing Device: UltraNav (TrackPoint and TouchPad) without Fingerprint Reader
Hard Drive: 192GB Solid State Drive, SATA3
Optical Drive: DVD Recordable 8x Max Dual Layer
Battery: 6 cell Li-Ion Battery 48WH - 75+
Power Cord: Country Pack 45W AC adapter EU Generic
Wireless: Intel Dual Band Wireless 3160 AC, Bluetooth Version 4.0
Language Pack: Publication - WE (FR/GE/IT/DU/EN)
Warranty: 1 Year Depot or Carry-in

Verder zit er een VGA, HDMI, 2x USB 3.0 en 1x USB 2.0 in.

Nu zit ik dus nog met de volgende vragen:

-Wat zijn mijn mogelijkheden m.b.t. het draaien van virtual machines met een i5-5200u icm 8GB ram? Ik wil op den duur linux gaan gebruiken. Gamen zal niet gaan gebeuren verder, maar ik heb een beetje mijn twijfels over de kracht van deze processor...

-Zijn er andere laptops met eenzelfde soort toetsenbord als degene die Lenovo gebruikt? Het lijkt het enige merk te zijn met ergonomisch fijnere toetsen...

-Hoe lang gaat het nog ongeveer duren voordat de Skylake-laptops op de markt komen? Ik kan nergens echt duidelijkheid krijgen. Als dit ergens komende maand is wil ik misschien nog even wachten...

-Zijn er nog accessoires die jullie mij aanraden voor de laptop?

Alvast super bedankt! :*)

EDIT: De laptop is inmiddels besteld. :)