Kabels wegwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 21:26
Hi iedereen,

Er bestaan natuurlijk al vele draadjes over het wegwerken van kabels, en er zijn redelijk wat oplossingen te vinden op het internet, maar toch ben ik benieuwd of hier wellicht wat suggesties op maat te vinden zijn.

Ik zit namelijk met het volgende: ik heb een klein tv-kastje waarin een versterker ligt met een tv daar bovenop. Ook ligt mijn router verstopt achterin dat kastje. Het kastje is open aan de achterkant. Op de versterker zitten 5 speakers aangesloten, een aantal hdmi kabels, internet, radio, etc. Ook komen dus meerdere ethernet kabels bij elkaar in het kastje, en ook de verschillende kabels die op de tv zijn aangesloten. Het is dus een hele kabelboel bij elkaar.

Het probleem is een beetje dat het kastje verder niet heel groot is, en er ook niets in de buurt is van het kastje om de kabels in te verstoppen. Vaak is er nog redelijk veel kabel over. Ik heb zitten overwegen om alle overtollige kabel op te rollen, maar ik heb al vaker gehoord/gelezen dat dit niet goed is voor het signaal. Een kabelgootje/slang is wellicht een oplossing voor van en naar het kastje, maar wat achter het kastje ligt is echt een te grote kabelbende. Heeft iemand wellicht een idee? Zie hieronder ook nog wat foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kIUiGE3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zRRWkUG.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 15:35
Het klinkt heel stom, maar een groter kastje lost alles op volgens mij. Alle kabels kun je dan in het kastje verwerken. En het gaat er waarschijnlijk ook wat beter uit zien. Je tv steekt dan ook niet meer uit. En je tv staat voor het raam/kachel, dit lijkt mij niet de meest ideale situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Hm dan blijft het eigenlijk gewoon hetzelfde, maar dan is het niet meer zichtbaar aan de voorkant bedoel je? Ja mijn tv staat nu in de erker, en samen met de speakers past het echt perfect daar in. Anders was het een beetje weggegooide ruimte, omdat de bank precies niet er in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als je een groter kastje neemt met dichte achterkant, op een gat voor alle kabels na, kan je overtollige stukken kabels in het kastje verstoppen en alles er buiten in een kabelgoot verwerken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Geen ideeën waarbij het huidige kastje mag blijven? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kortere kabels nemen. En verder inderdaad in een gootje wegwerken

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit bos kabels is iets te veel van het goede om weg te werken in een gootje. Misschien kun je achter je meubel, onder de kachen een kabelbox neerzetten zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/us/en/images/products/kvissle-cable-management-box-white__0136818_PE294708_S4.JPG

In de tijd dat ik nog een audioset had staan hadden we een IKEA kast met een aantal vakken onder en boven. Daar pasten kartonnen dozen in of plastic bakken. Wij hadden er kartonnen dozen in staan. In één van de dozen van de onderste rij had ik de achterkant er uit gehaald. In die doos lag meer dan 30 meter speakerkabel (ja, gekocht op de groei en te duur om de boel in te korten, bi-wired 4*7,5 meter) Ik had daar ook nog wat andere kabels in gedrukt die te lang waren. Van de buitenkant zag je er niks aan, maar in de betreffende doos was het propvol.

Wat ik nu heb zijn China-imported klittenband kabelbinders. Ideaal om meerdere kabels mee op te rollen en te bundelen. Wanneer het los moet is het geen probleem, een extra kabel er bij in rollen is geen probleem, er uit halen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 06:53
Ik ben ook op zoek naar een manier om kabels weg te werken, alleen niet achter de tv meubel. Aan de andere kant van de kamer staan mijn surround speakers en subwoofer. De kabels heb ik onder de vloer door getrokken en komen dus daar weer omhoog.

Ik heb alleen wat overschot aan kabel daar en ook de verlengkabel voor de stroomaanvoer van de subwoofer ligt aldaar, en is wat langer dan nodig.

Gelukkig ligt alles onder de trap dus niet direct in het zicht, maar toch wil ik het daar netjes wegwerken/opruimen. De kabels zelf zullen in een kabelgoot over de plint lopen, maar dan nog is er overtollig snoer.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere dit hebben opgelost, als ze hier last van hadden. ik zat zelf aan een kistje te denken met 2 gaten erin waarbij de kabels er aan de ene kant erin gaan, en de andere kant eruit om van daaruit in de kabelgoot te gaan. Maar verwacht eigenlijk dat ik zo'n kistje dan zelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Ik zou als ik jou was een omkasting voor de radiator maken. Ben je meteen van die lelijke radiator af en kun je de draden er doorheen trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door 712641 op 14-05-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 18:54
Kast aan de voorkant dicht maken, liefst met dezelfde hout, of later na het dichtmaken schilderen/spuiten.
Dan heb je de voorkant helemaal dicht.
Dan kun je op de versterker waar dan ruimte is, de kabels bevestigen, wel ruimte op de versterker open laten voor verse lucht, kabels bijv onder de bovenste plank bevestigen, zodat er genoeg verse lucht open blijft.

Grote kabelgoot voor de door de kamer, en bakje voor kabels is ook een goed idee.

Je zou nog aan de achterkant de tv kast groter kunnen maken met een plank, die van speaker naar speaker gaat, misschien met figuren uitsnijden voor de verwarming, en deze ook spuiten, dan zie je de verwarming niet, en ook geen kabels zichtbaar, en misschien het hout een kleur geven richting je speakers.
En speakers en boxen lijken dan misschien een geheel/set.

[ Voor 32% gewijzigd door jan99999 op 14-05-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 09:51
Wat ik zou doen is de kabels netjes aan elkaar binden zodat het een dikke kabelbundel wordt. Op deze manier heb je niet de lelijke kabel spaghetti maar kun je het kastje met TV etc nog wel verplaatsen (ik neem aan dat dit relevant/gewenst is gezien de wielen onder het kastje).

edit: Ik zie net pas dat dit een oud gebumpt topic is, mijn fout.

[ Voor 11% gewijzigd door Nycrea op 14-05-2017 12:28 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

712641 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:18:
Ik zou als ik jou was een omkasting voor de radiator maken. Ben je meteen van die lelijke radiator af en kun je de draden er doorheen trekken.
Als er iets slecht is voor de warmteafgifte van een radiator is dat jouw idee. Kan je je in de winter weer scheel stoken om de boel warm te krijgen. Next ...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Dicht. Een oud topic kicken is niet toegestaan, zeker als je vraag niets met de originele vraag te maken heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.