Beste Tweakers,
ik ben in het bezit van een Dell Latitude E6540 (HDMI (1.4?), VGA, USB 3.0 en Windows 10) en een Xbox 360, aangezien de grafische kaart op de Dell een integrated Intel Graphics 4600 is, valt er natuurlijk niet te gamen op deze laptop.
Mijn vraag is daarom ook welke niet al te dure methode kan ik gebruiken om mijn laptop als monitor en boxen; ik wil dus zowel audio als video uit mijn laptop krijgen, of als dit niet mogelijk is het geluid via een 3.5mm aansluiting. Mijn bevindingen:
Het liefst zou ik voor < 20 euro op de 1e rang willen zitten...
Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank,
ik ben in het bezit van een Dell Latitude E6540 (HDMI (1.4?), VGA, USB 3.0 en Windows 10) en een Xbox 360, aangezien de grafische kaart op de Dell een integrated Intel Graphics 4600 is, valt er natuurlijk niet te gamen op deze laptop.
Mijn vraag is daarom ook welke niet al te dure methode kan ik gebruiken om mijn laptop als monitor en boxen; ik wil dus zowel audio als video uit mijn laptop krijgen, of als dit niet mogelijk is het geluid via een 3.5mm aansluiting. Mijn bevindingen:
- Er zit geen HDMI of VGA input poort op; dus het scherm kan niet native als monitor worden gebruikt.
- Voor zover bij mij bekend werkt streamen via de Xbox app in Windows 10 alleen met de Xbox One en dit zal waarschijnlijk nooit werken op eenzelfde wijze voor de Xbox 360, aangezien er wordt gerendered op de Xbox en vervolgens dit beeld naar het te streamen apparaat wordt verstuurd. Hier is de 360 natuurlijk niet krachtig genoeg voor.
- De meest hoopvolle wijze lijkt op het gebruik te maken van een game capture apparaat. Hier zijn verschillende apparaten voor in verschillende prijsklasse. Een van de goedkopere game capture apparaten is de EasyCap (~10 euro), maar hier is het beeld niet al te degelijk van. Vervolgens heb je de meer degelijke game capture apparaten als de Roxio Game Capture HD Pro, Elgato Game Capture HD (60) en Hauppauge PVR hd. Maar het nadeel van dit soort apparaten is dat je al snel aan de >70 euro zit
.
- Als wildcard dacht ik dus als iets van een HDMI to USB adapter, maar dit soort dingen lijken redelijk zeldzaam. Meestal betreffen het juist USB to HDMI adapters toe en deze kosten ook >40 euro.
Het liefst zou ik voor < 20 euro op de 1e rang willen zitten...
Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank,