Windows crash door GPU?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:46
Goedemiddag,

Sinds paar maanden had ik in Windows 7 een blue screen met de volgende foutmelding.

BSoD ~ dxgkrnl.sys+5d134
Caused by driver: dxgkrnl.sys
Caused by address: dxgkrnl.sys+5d134

Ik kreeg het enkel bij spelen van games.

Inmiddels Windows 10 upgrade en clean install gedaan.

Nu crasht mn systeem ook in YouTube of ik nou Edge of Chrome gebruik. Ook als ik video's in 480p afspeel.

In games wordt beeld zwart en gaat audio in een loop en moet ik hard reset doen.. en in YouTube gewoon zwart beeld en moet ik ook mn pc hard resetten..

Eind van de maand ga ik nieuwe 760 kopen enkel ik zie heel veel mensen op Engelse fora met dit probleem en met oude en nieuwe kaarten..

Is hier binnen tweakers een topic met dit als bekend probleem?

Zijn er software tools die worden aangeraden om mn mobo/psu/ram/gpu te diagnostiseren ?

Groet!

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lijkt op de video driver, dus welke driver gebruik je, heb je al andere (oudere) drivers geprobeerd.
Of start windows in safe mode, en kijk of die het dan beter doet, dan sluit je in ieder geval veel driver problemen uit.
Of, als je toch een nieuwe graka gaat halen, doe het dan nu, ipv over 1 week. Want waarom zal je gaan zitten te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
Probleem is omdat ik zoveel lees over problemen met gamecrashes.. op verschillende gtx kaarten.. zelfs nieuwe dat ik dacht er moet iets generiek nu hierover bekend zijn..

En ik wacht ff op salaris vandaar..

Ik zal wat meer details over huidige drivers posten.. 353.62

Maar iemand een idee wat ik kan gebruiken om mn systeem te diagnosticeren?

Inmiddels drives 355.82 laatst bekende Windows 10x64 drivers.. Na 5 minuten civ5, zwart scherm..

Enig tweaker advies over diagnostische tools voor mn systeem? Mobo/gpu/psu etc..?

**update
De event logs doorgespit en ik kom enkel een critical error 41 tegen. Unexpected shut down... duh.. je meent het.

Het waarom ontbreekt.. ik zie ook geen andere foutmelding verwijzingen..

Ik begin te denken dat t aan psu ligt.
Memory test wordt nu uitgevoerd.
Ik ga maar GooGlen voor PSU tests.. :(

***update
Ff naar mn voltage gekeken middels msi command center. Kon met deze tool ook opnemen,maar na mn reboot bleek er geen recording opgeslagen te zijn. Mn kleine test recording was er nog wel.. ff multimeter van zwager lenen.

Zal event log proberen toe te voegen hier.

Valt me wel op dat elke keer bij 3de turn van Civ5 de game crasht. (o.a.)

Als iemand dit nog leest. Hoi ;)

[ Voor 74% gewijzigd door soto op 20-09-2015 23:08 ]

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
Bye!

[ Voor 255% gewijzigd door TheVMaster op 22-09-2015 13:42 ]