Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geforce GTX vanaf 860M of Nvidia Quadro vanaf k2200M GPU???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een geschikte laptop voor websites en apps programmeren, 3D ontwerp (autodesk, 3D Max and Maya), grafisch vormgeving en video editing (adobe software zoals adobe photoshop, illustrator, indesign, After Effects, Dreamweaver, Premiere Pro, Final Cut, Motion).

Budget is ongeveer 2000 euro. Liever goedkoper

Ik ben van plan om het veel mee te nemen voor mijn werk later. Liefst 17 inch en lange accuduur. Een batterij die langer mee gaat dan van een Dell M3800 en gemakkelijk zelf open te schroeven is (voor reparatie of uitbreiding) dan Dell M3800. Liefst met 3 jaar garantie

Als advies zag ik op internet lenovo thinkpad W541, zbook, Dell M3800 of M4800 en kreeg ik paradi te horen dat MSI Gaming GT72 2QE-638NL Dominator Pro hiervoor beter is. Dat het belangrijk is dat er gekeken moet worden naar de i en Q van bijv. Intel Core i7-4720HQ, waarom is me niet echt duidelijk meer en dat er niet zo'n verschil zit tussen NIVIDIA GeForce en Quadro (alleen dat Quadro veel duurder is 2 a3x zo duur en beter rendert). Als ik een laptop zou aanschaffen moest ik NIVIDIA GeForce GTX vanaf 860M nemen of NIVIDIA Quadro vanaf k2200M GPU. Dell M3800 heeft NIVIDIA Quadro vanaf k1100M GPU dus is dat volgens hem te weinig? Hij kwam met MSI Gaming GT72 2QE-638NL Dominator Pro, maar ik gebruik hem dus niet om op te gamen. Persoonlijk vind ik hem ook niet mooi met die gekleurde lichtjes onder het toetsenbord. Zijn er nog betere of andere opties? Misschien ook belangrijk..Ik ben geen professionele 3D ontwerper dus het is (nog) niet voor professioneel gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 16:19 ]

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53

BLACKfm

O_o

Als je budget 2000 euro is en je wilt er zoveel dingen mee doen zou ik kijken naar een clevo systeem met een desktop processor.

een: https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl63.html (15 inch) of https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl63.html (17 inch).

Dan heb je op hardware vlak in ieder geval een beetje het beste wat je kwa mobiliteit mee kan nemen.

Nu weet ik niet wat de accuduur van de M3800 is, maar die zal bij de bovenstaande laptops ook niet al te best zijn.

De GPU 860m zal het verder ook prima doen, maar met een dergelijk budget zou ik toch minstens een 970m nemen, als het niet meer dan 2000 euro is kun je denk ik toch geen goede laptop vinden die én een goede cpu heeft én een goede quadro kaart.
Al kom je daar met een Clevo barebone ook nog wel goed mee weg: https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl63-quadro.html

Wat betreft de toevoeging achter de Intel CPU verwijs ik je naar deze pagina: http://www.intel.nl/conte...rs/processor-numbers.html

Verwijderd

Topicstarter
Dank je. Ik ga daar zeker naar kijken.

Welke is beter voor mijn werk. De NVIDIA GTX970M / 980M of NVIDIA Quadro K3100M?
Zij deze laptos beter dan Dell, Lenovo, zbook etc?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 18:54 ]

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Over de keuze voor pro kaarten (Quadro van nVidia, en FirePro van AMD) versus "Game" kaarten als GTX9xx (nVidia) en Raedon R9 xxx (AMD) is altijd een discussie.

De floating point precisie van de professionele kaarten is groter. Dit heeft echter nog niet eens zozeer met de architectuur van de GPU te maken, maar meer met de driver software. Maakt dit de driver software van de pro kaarten kwalitatief beter. Nee, niet per se. Zelf heb ik bijvoorbeeld nu een mismatch tussen de nVidia Quadro 4200 kaarten en onze CAD software. Het dwingt alleen de software leverancier van CAD/visualisatiesoftware je te helpen bij problemen.

Anders gezegd: de driver en hardware certificering die leveranciers van CAD en visualisatie software uitvoeren is vaak bepalend voor de keuze van de hardware en haar drivers door gebruikers van CAD/Visualisatie software. Heeft een organisatie niet de geadviseerde apparatuur of worden hierbij niet de gecertificeerde drivers gebruikt, dan kan de software leverancier een verzoek tot assistentie van haar klant afkappen.

Als ik het goed beluister ben je geen professional, en heb je voor studie/hobby een hele rits aan software nodig. Naar de software kijkende neig je naar (grafisch) ontwerp. nVidia Quadro is behoorlijk heer en meester in de technische CAD wereld. nVidia is een veilige keuze voor 3D CAD en Max. Zijn Photoshop en video editing ook heel belangrijk voor je dan komt het accent meer te liggen op kleurgebruik dan neig ik meer naar de kaarten van AMD. De kaarten divisie van AMD heette in een vorig leven Ati. Bij deze kaartenbouwer en ook haar navolging onder de AMD vlag ligt het accent iets meer op het gebruik van kleur.

Zelf ben ik Cad gebruiker en gamer, heb in het verleden met 3DS Max gewerkt. De software draait gewoon op niet professionele systemen, zolang je er maar niet professioneel van afhankelijk bent. Ben je nog aan het uitzoeken welke kant je op gaat vallen, laat dan die pro systemen nog even liggen. Koop een dikke (letterlijk en figuurlijk) huis tuin en keuken laptop, kijk bijvoorbeeld naar de discussie van de huidige mainstream laptops. Die dingen kosten de helft. En blijf weg bij de meeste te dunne Ultrabooks in verband met de koeling. Afhankelijk van de grootte van de CAD samenstellingen of de visualisatie scenes kan je nog een zwaar geconfigureerde variant kiezen van die laptops. Een multimedia systeem is vaak meer gericht op gaming en tja, die looks moeten je wat liggen. Voor CAD pratende is een mid range grafische kaart vaak al voldoende, zolang de samenstellingen niet te groot worden. Bij visualisatie kan bij het doorrekenen van scenes een multicore processor handig zijn (als de software dat ondersteund). Ook bij video editing kan multicore nuttig zijn. De andere pakketten zijn nog heel erg single core.

Heb je je zinnen er echt op gezet, en kan je je nu te kopen computer dan geen goede tweede rol geven, dan kom je uit op een Dell M4800, Thinkpad W541 of een HP EliteBook 8560w. Die dingen kosten meer dan 2000 euro voor een goede configuratie, en dat is een hele investering.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)