Grafische kaart voor tripple monitor setup

Pagina: 1
Acties:
  • 809 views

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
M'n neef wilt voor zijn zaak een 3de monitor (touchscreen) koppelen aan z'n computer voor het kassa systeem. Nu heeft z'n huidige videokaart (nVidia GeForce 210) geen ondersteuning voor 3 monitors. Heeft iemand hier een aanrader welke grafische kaart ik hier het best voor kan kopen?

De 2 schermen die hij nu heeft staan zijn aangesloten via VGA (ik denk 1 scherm met een DVI-VGA converter).

Ik zoek dus een goedkope grafische kaart die 3 monitors kan aansturen. Er wordt NIET gegamed op deze computer, wordt enkel puur voor windows en enkele programma's gebruikt. De computer in kwestie is geen zelfbouw maar een Dell Vostro 270.

Ik had al wat rond gekeken en er werd bv ook al een GeForce GTX 750 ti voorgesteld. Maar 150 euro lijkt me nu toch best veel voor een kaart die enkel 3 schermen moet aansturen en meer niet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53

D4NG3R

kiwi

:)

DVI-VGA is geen converter, maar een DVI-I naar VGA adapter. Het signaal word niet omgezet, maar de aansluiting wel.

Heeft het systeem toevallig een 2e PCI-E aansluiting? Zo zou je prima een 2e GPU bij kunnen plaatsen voor het 3e scherm.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:29
@Dang3r als ik de plaatjes en specs mag geloven dan heeft de Dell Vostro 270
3x PCIe x1 slot
1x PCIe x16 slot
1 mini PCIe (halve lengte)

Als het een small form model is dan is alles low profile en zijn de 3 PCIe x1 sloten verminderd naar 1.

Volgens mij zou een simpele Ati Radeon voldoende kunnen zijn:
https://www.conrad.nl/nl/...CFcafGwodXsUOHQ&WT.srch=1

Wat je ook kunt doen is een USB 3 naar VGA adapter. Zijn een stukje goedkoper (performance hangt van de CPU af maar voor kantoor spullen moet het voldoende zijn: http://www.miniinthebox.c...O7-7NrKhcgCFRNmGwod6qMFzw (er zijn vele soorten van dit soort adapters.

[ Voor 37% gewijzigd door Cave_Boy op 20-09-2015 14:13 ]

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
Het zou kunnen helpen als je even vermeldt welke aansluitingen elke monitor heeft (VGA / DVI / HDMI) of anders de modelnamen van de monitors

Zo valt alleen aan te nemen dat twee monitors tenminste VGA hebben en de derde niets over valt te zeggen

[ Voor 31% gewijzigd door Ketho op 20-09-2015 14:30 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:29
Ketho schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:22:
Het zou kunnen helpen als je even vermeldt welke aansluitingen elke monitor heeft (VGA / DVI / HDMI) of anders de modelnamen van de monitors

Zo valt alleen aan te nemen dat twee monitors tenminste VGA hebben en de derde niets over valt te zeggen
Er wordt VGA vermeld. Al is dat een vermoeden. Voor een simpel systeem heeft de aansluiting niet heeft veel impact. je kan het altijd omzetten naar een ander soort signaal.

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
Het zou gaan om het volgende scherm dat erbij moet komen:

http://www.bol.com/nl/p/i...rer=ADVNLGOO0020210001kw7

Dus bv deze kaart zou ook kunnen? (Het lijkt me makkelijker om van een nvidia naar een andere nvidia kaart te gaan)

https://www.conrad.nl/nl/...dvi-vga-hdmi-1343044.html

En dan voor de schermen verschillende adaptertjes zodat ze aangesloten kunnen worden? Want ik denk dat ik geen grafische kaart met 3 VGA of 3 DVI aansluitingen ga vinden.

[ Voor 51% gewijzigd door Simon Shipperd op 20-09-2015 15:37 ]

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
We weten nog steeds niet welke aansluitingen je overige 2 monitoren hebben.
We weten ook niet welke kant de DVI-I -> VGA adapter is aangesloten, zit het aan de videokaart of monitor?Je hebt nu alleen een vrije HDMI port over op de huidige GeForce 210, als de VGA en DVI-I aansluitingen al in gebruik zijn.

Misschien kan je gewoon een HDMI -> VGA of HDMI -> DVI-D adapter nemen voor naar de touchscreen monitor ipv een nieuwe videokaart te kopen.

Als het scherm nog niet besteld is, kan je anders ook even zoeken naar eentje die wel HDMI heeft, deze zijn bijkomend een stuk groter, IPS en capacitief. Bijvoorbeeld de Iiyama ProLite T2336MSC-B2 (vergelijk)

[ Voor 33% gewijzigd door Ketho op 20-09-2015 23:21 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ketho schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:14:
We weten nog steeds niet welke aansluitingen je overige 2 monitoren hebben.
We weten ook niet welke kant de DVI-I -> VGA adapter is aangesloten, zit het aan de videokaart of monitor?Je hebt nu alleen een vrije HDMI port over op de huidige GeForce 210, als de VGA en DVI-I aansluitingen al in gebruik zijn.

Misschien kan je gewoon een HDMI -> VGA of HDMI -> DVI-D adapter nemen voor naar de touchscreen monitor ipv een nieuwe videokaart te kopen.

Als het scherm nog niet besteld is, kan je anders ook even zoeken naar eentje die wel HDMI heeft, deze zijn bijkomend een stuk groter, IPS en capacitief. Bijvoorbeeld de Iiyama ProLite T2336MSC-B2 (vergelijk)
Nvidia kan pas sinds de (Kepler) 6xx generatie native meer dan 3 schermen aansturen. Tenzij je een speciale editie van een kaart hebt die dat ondersteunt.
TS zal dus sowieso een nieuwe kaart moeten aanschaffen.

AMD kan meer dan 3 beeldschermen aansturen sinds de HD5xxx generatie, indien je voor een AMD kaart gaat moet je waarschijnlijk wel een DP -> iets convertor kopen. De convertor zal afhankelijk na wat je aansluit actief of passief moeten zijn.
Dit gaat alleen werken als je de Nvidia 210 ernaast zet omdat de HD6450 die jij linked maximaal maar 2 beeldschermen tegelijk kan aansturen (ondanks dat hij 3 aansluitingen heeft). Als een van de DVI-poorten een DP aansluiting was dan kon het wel :P.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan DP prima omzetten naar DVI-D met vrij goedkope actieve converters.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

2) Ook in de aankoopadviesfora verwachten we eigen inzet. Zie: CAA beleid

Als na meerdere posts nog steeds niet duidelijk is wat voor hardware je wilt aansluiten en als je in topicstart geen concrete zelf uitgezochte opties staan, dan was dit topic voorbarig. GoT is er voor de vragen waar je na eigen uitzoekwerk niet uit komt, geen vervanging voor dergelijk werk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.