Toon posts:

Oc op BH6 met celly2 566@850

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een celly2 binnen gekregen maar ik krijg um niet hoger dan 850 hoger wil ie niet. De voedings spanning staat op 1.65 met een soltek slot converter. Ik hen nog wel het post scherm gezien dat ie op iets meer dan 900 draaide maar toen wou ie niet booten :(
En ik wil meer :) heb al de nieuwste bios er in geflasht maar no dice. Iemand suggesties
Alvast bedankt.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Eh.. inbranden ?? Hogere voltage ??

Enne. kun je echt niet tevreden zijn met 50% overclocking? Tot op heden is er geen enkele CPU geweest die zo goed overclockable was als deze !

De mijne loopt BTW op 892 @ 1.80 V

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Tja das waar is al lekker maar we willen meer zal het eens proberen met nog iets meer voltjes maar dan wachtik tot de golden orb er is

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
somige mensen zijn ook nooit tevreden te krijgen :(

• Stropdas
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Klopt HermeS

Maar eh.. probeer eens een hoger voltage, dat wil meestal wel helpen

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:55
Waar heb je die celly 2 weg ?????

Verwijderd

Temperatuur te hoog?
Van 850 naar 900Mhz is een vrij grote stap.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de celly bij Hard-Ware.nl gescoord
En warmte kan het nog niet echt zijn hij wordt nu met de standaard cooler van Intel die erbij zat nauwelijks warm 37 38 graden

Verwijderd

Mijn celly2 heb ik ook bij Hard-ware gehaald.
Draait nu op 850mhz @1.85volt.
Of op 895mhz @2.0volt (iets teveel volgens mij).
Je zou denken dat die proc gaat koken op 2volt maar dan valt in feite best wel mee, koelblok met 4 fans voelt gewoon "lauw" aan.
Maarre je moet gewoon dat voltage flink uppen helpt best wel.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik wil dus nu ook zo'n cel566 kopen aangezien dat een goede overclocker schijnt te zijn, en omdat ik toch al een abit bh6 mobo heb, maar heb ik genoeg aan pc100 geheugen? en wat voor converterkaartje moet ik kopen? -deze-->?

Soltek 02A++ 133 MHZ FC PGA Coppermine & PPGA Celeron converter Slot 1

Ik bestel de onderdelen het liefst bij hard-ware.nl

• Dezjay
Das een leuk convertertjuh...heb ik ook gekocht ik heb ook een bh6 en die is net weer in gebruik....

m'n bp65 is namelijk _dood_... heb nog een celly 366@550 over...

Ga dnek ook maar een celly2 bestellen

pc100 is ok..

566 loopt op bus van 66 ( x 8.5= 566 )
8.5 x 100 is dus 850

Verwijderd

Die Soltech converter heb ik ook.
Best goed ding je kunt er ook voltage mee instellen/FSB/DUAL enz.....
Grote voordeel is natuurlijk is dat je verder kan gaan dan de 1.7volt die mijn Abit BH6 1.1 biedt.
Tip, als je voltage via die converter laat lopen doe dan wel eerst ff bios resetten anders werkt ut nie!

Verwijderd

Topicstarter
De soltek is een zeer goed dingetje ben er zeer blij mee. Vergeet niet je bios te flushen met de nieuwste versie moest ik in ieder geval wel doen zonder doet ie ut wel maar vindt ie het niet al te lekker. Als je onder de 1.75 volt blijft moet je deze op de slotket en in het bios hetzelfde instellen
Vriend van mu had dat niet gedaan gelukkig geen schade maar proc wordt een stuk warmer.

Ik zal nog wat met de spanning gaan spelen want we willen toch altijd meer Mhz voor minder Fl :)

Oh ja let goed op of je een rev 1 of rev 1.1 BH6 hebt schijnt voor je bios nogal belangrijk te zijn.

• Dezjay
Wat voor een heb jij ???

een rev1 of een rev1.1 ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Rev1.1
Kwam ik achter toen ik een nieuwe bios uitzocht heb het bord 2e hands en niet gekeken toen ik um in bouwde naar de sticker op de onderkant van het laatste isa slot maar je kunt het ook zien aan de laatste twee letters die je ziet in de bios regel rechts onder in je scherm bij de post

moet je ff op de abit site kijken welk nummer bij welk bord hoort
www.abit.com.tw

• Dezjay
Heb dus de rev1..

na de vakantie maar es een celly 2 bestellen :) zou een celly 2 667@ 1 Ghz willen ??

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik eerlijk gezegd niet denk dat ie wel wat verder zal komen als de 566 maar dat het niet dramatisch zal zijn. Ik heb ook het idee dat de 533 en de 566 exact dezelfde core hebben en alleen de opdruk anders is.
Maar probeer het en laat het ons weten hoe ver je kunt komen met een celly 600.

• Wild pigeon
  • Laatst online: 03-09 20:59
Mijn Celeron II 566 draait nu stabiel @ 975 ! met een Golden orb koeler op 1.7V .... Ik heb verder geen probleem gehad....

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
WILd, zonder pletier, dan heb je dus echt geluk gehad, maar is dat zaakje wel 100% stabiel????/ dat is toch echt wel belangrijker dan vet overgeklokt!

Verwijderd

Je kan ook softwarematig het voltage hoger dan 1.7 volts krijgen op een BH6, beter dan dat gekloot met die jumpertjes.
Het enige wat je hier voor hoeft te doen is als je een nieuwe bios flasht,je voltage al op 1.7 volts zetten en de rest op default, flashen en klaar is klara.
Daarna kan je tot de 1.9 volts. Doe je vervolgens hetzelfde (bios flashen op 1.9 dan kan je daarna tot de 2.1 volts). enz enz
Maar hoger dan 1.9 wordt wel risicovol.
Pagina: 1