Toon posts:

Geluidskaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb hier laatste een probleem neergezet dat ging over dat ik niet geluid en internetten tegelijk kon, dus zeg maar geem mp3 of videos maar ook geen Games dus.
Nou bleek dat mijn 3com en mijn geluidskaart opdezefde IRQ stonden. Nu had ik dat veranderd door erin en eruit te halen maar bleef tzelfde. Toen had ik et in de bios veranderd maar toch blijf ik disconnecten.
Toen heb ik dus mijn Onboard geluidkaart en soundblaster uitgezet maar hij detecteerd hem wel en als ik em wil installen zegt ie dat ie is uitgexschakeld maar er komt wel een venster van gevonden hardware en i kan em dus installen en doet et dus ook.

Ik heb dus zo'n onboard geval, die drivers zijn van via audiocontroller '97staat er bij.
Moet ik gewoon een nieuwe videokaart kopen??
Of weet iemand het probleem op e lossen want ik lig er weer steeds af.

Alvast bedankt

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

meer gegevens a.u.b. zoals welk mobo, etc. etc.
Probeer eens een ander slot voor die kaarten? Heeft mij geholpen met mijn netwerkkaart, die heeft in de A7V nu PCI slot 3, da's de enige zonder IRQ sharing. Dat IRQ sharing zorgde voor conflicten met mijn HD controller :( met allerlei foutmeldingen tot gevolg... is nu dus opgelost, pffhew..

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• AlBundy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05-2025
Zo te horen heb je een mobo met Intel i810 chipset, want daar zit de AC97 soundcontroller onboard. Wat voor 3com kaartje heb je? Ik neem aan dat je een PCI kaartje hebt.
Je zegt dat je de netwerkkaart eruit hebt gehaald en er weer terug in hebt gezet. Heb je hem toen in hetzelfde slot teruggezet, of in een ander slot? Hij moet uiteraard in een ander slot worden teruggezet.
Als je wat duidelijker opschrijft wat je hebt gedaan, kunnen wij je ook beter helpen.

***** Excellent cron job. Will run again.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik doe me best, ik heb een MSI moederbord, toen ik die ethernet kaart eruit haalde ( 3com etherlink xl Pro 10 mb ethernet nic)
had ik em eerst in een ander slot gedaan maar toen vond ie em niet, toen deed ik em indezelfde en pakte hij em wel.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:56

Potatoman

koniwa

Je kan je IRQ ook verander in windows, probeer eens via apparaatbeheer een handmatige configuratie in te stellen. Werkt niet altijd, maar misschien heb je geluk.

The cyclographing developer

Verwijderd

Moet je dan hem eerst verwijderen/uninstallen uit je apparaatbeheer en dan in een nieuwslot? Denk het wel he?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Je moet hem in je bios op twee plaatsen uitschakelen, maar vraag me niet waarom

Verwijderd

Volgens mij kun je bij die MSI in de bios ook zien welke irq's met welke sloten geshared worden, mik die netwerkkaart ff in een slot waarvan je het irq niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem zojuist in een ander gedaan maar dan kwam die juist gelijk met Viacontroller dus werd ik er meteen afgeknikkerd.
Nu heb ik em weer terug en staat #com gelijke IRQ met Voodoo 3dfx series en PCI houder ofzo. Maar nu kan ik wel muziek luisteren EN internetten. Maar ik denk niet dat ik kan Multiplayen.

Allemaal bedankt en als jullie nog iets weten graag. Ik ben er nu al een half jaar mee bezig.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel nu muziek afdraaien en inetten, maar multiplayen wil niet. Moet ik een andere videokaart kopen???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand aanmerkingen meer?

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:38
Neej, ;)

Greetingz,

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz ok jammer!

DUs andere geluidskaart lijkt me