Sinds een week of twee heb ik problemen met een systeem voorzien van dit moederbord. Dit topic dient voornamelijk om mensen te vragen om mee te denken.
Dit systeem heeft ongeveer 2,5 jaar zonder problemen gedraaid. Sinds twee weken krijg ik voornamelijk geen posts meer bij reboot of boot. Ik heb het idee dat het erger wordt (twee weken terug 1 vd 3 keer post, vandaag 2 vd 9). Fans gaan draaien, disks spinnen op, geen POST piep, niets (ook niet na een aantal minuten)
Als het systeem runt, loopt het stabiel (twee weken plus). Het OS is Ubuntu 12.04.
Het lijkt me dat dit ofwel een moederbord ofwel psu probleem is. Dus vanmiddag wil ik even kijken of ik een andere PSU kan testen..
In de tussentijd, heeft er iemand een idee wat het kan zijn, ik vind het vooral vreemd dat dit ineens gebeurt en alleen bij (re)boot...?
Hardware:
Update, ik heb nou redelijk wat geprobeerd maar ben bang dat het toch het moederbord is.... Vooral omdat ik geen audio error codes kreeg terwijl er geen videokaart in zat (mobo heeft geen onboard video). Misschien zie ik ik wat over het hoofd, iemand nog een idee?
Geprobeerd (tussen haakjes succesvolle posts):
Dit systeem heeft ongeveer 2,5 jaar zonder problemen gedraaid. Sinds twee weken krijg ik voornamelijk geen posts meer bij reboot of boot. Ik heb het idee dat het erger wordt (twee weken terug 1 vd 3 keer post, vandaag 2 vd 9). Fans gaan draaien, disks spinnen op, geen POST piep, niets (ook niet na een aantal minuten)
Als het systeem runt, loopt het stabiel (twee weken plus). Het OS is Ubuntu 12.04.
Het lijkt me dat dit ofwel een moederbord ofwel psu probleem is. Dus vanmiddag wil ik even kijken of ik een andere PSU kan testen..
In de tussentijd, heeft er iemand een idee wat het kan zijn, ik vind het vooral vreemd dat dit ineens gebeurt en alleen bij (re)boot...?
Hardware:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X3 450 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus M5A97 LE R2.0 | € 77,20 | € 77,20 |
1 | EVGA GeForce 210 w/ Passive Heatsink | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD5000LPVX, 500GB | € 40,99 | € 40,99 |
6 | WD Green WD50EZRX | € 187,95 | € 1.127,70 |
1 | Cooler Master Centurion 5 Limited Edition Zwart | € 0,- | € 0,- |
2 | Kingston 8GB 1333MHz DDR3L ECC Reg CL9 DIMM QR x8 (KVR1333D3LQ8R9S/8GHC) | € 0,- | € 0,- |
1 | Promise FastTrak SATA 300 TX4 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.245,89 |
Update, ik heb nou redelijk wat geprobeerd maar ben bang dat het toch het moederbord is.... Vooral omdat ik geen audio error codes kreeg terwijl er geen videokaart in zat (mobo heeft geen onboard video). Misschien zie ik ik wat over het hoofd, iemand nog een idee?
Geprobeerd (tussen haakjes succesvolle posts):
- standaard herstarten (1/9)
- alle stof verwijderen, (0/4)
- disks smart controleren (1/6)
- alle disks loskoppelen (0/7)
- cmos clear (0/3)
- videokaart in ander PCIe slot (0/5)
- videokaart verwijderen (0/5 GEEN Error beeps)
- ram verwijderen (0/3, elke keer error beeps)
- ander ram (2/6)
- ram slot 1 (0/5)
- ram slot 2 (0/5)
- ram slot 3 (1/5)
- ram slot 4 (1/5)
- reset switch losgekoppeld (1/5)
- power + reset switch losgekoppeld (0/2)
- andere psu (0/5)
[ Voor 11% gewijzigd door Kortfragje op 22-09-2015 16:47 ]