• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 10:12
Hej, ik zit met een probleempje. We zijn net een nieuw huisje ingetrokken. De vorige eigenaar heeft de satelliet schotel laten hangen. Nu wil ikdeze op mn Samsung smarttv met dvb-s2 ingang aankunnen. Maar deze herkent geen signaal. Volgens mn research Zou het moeten werken. Any ideas? Wat zie ik over het hoofd? Is het iets in configuratie of mis ik nog een aparte reciever/splitter?

De complete setup is als volgt:
Satelliet schotel met 2 opnemers. Deze voeden 4 kabels: 2hen 2v. Deze komen uit op een triax tms multiswitch die alles verdeelt over 5 dvb s aansluitingen in huis. Deze gaat in Samsung ea40h6500. Deze geeft aan dat er op geen van de sources een signaal beschikbaar is....

iRacing Profiel

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan misschien zijn dat ie canal digitaal had en de sat daar op gericht is? Dan zou je anders moeten richten of een smartcard kopen denk ik.
Maar zoveel weet ikniet van satteliet TV ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 08:44
boozt77 schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:39:
Hej, ik zit met een probleempje. We zijn net een nieuw huisje ingetrokken. De vorige eigenaar heeft de satelliet schotel laten hangen. Nu wil ikdeze op mn Samsung smarttv met dvb-s2 ingang aankunnen. Maar deze herkent geen signaal. Volgens mn research Zou het moeten werken. Any ideas? Wat zie ik over het hoofd? Is het iets in configuratie of mis ik nog een aparte reciever/splitter?

De complete setup is als volgt:
Satelliet schotel met 2 opnemers. Deze voeden 4 kabels: 2hen 2v. Deze komen uit op een triax tms multiswitch die alles verdeelt over 5 dvb s aansluitingen in huis. Deze gaat in Samsung ea40h6500. Deze geeft aan dat er op geen van de sources een signaal beschikbaar is....
Ja herkent hij geen signaal of heeft hij geen signaal?
Dat is van hier niet vast te stellen dan moet het haast in de configuratie zitten en nee je hebt geen aparte receiver nodig er zit een DVB-S2 tuner in de TV.
Zijn het twee losse lnb"s of een duo lnb? Dat zijn de koppen die je opnemers noemt vermoed ik.
Die moeten gericht zijn op de twee satelieten Astra1 op 19.2 oost en Astra3 op 23.5 oost.
Als de vorige bewoner van het huiusje een Pool of zoiets is geweest staat de lnb waarschijnlijk op de Hotbird satelliet op 13 oost en dan moet de schotel dus goed uitgericht worden op de twee satelliet die CanalDigitaal gebruikt..
Maar je kunt proberen bij de disqC instellingen hem juist in te stellen dus lnb1 of A op Astra1 en kijken of je signaal hebt zo ja dan lnb2 of B op Astra3 zetten dan zou het goed moeten zijn.

Dan nog een pdf van een paar jaar terug maar dat zal niet uitmaken voor het instellen.,

http://www.samsung.com/nl...ie_2011_CanalDigitaal.pdf