Wifi hotspot in pc bouwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-03 21:02
Ik zoek een?
Netwerkkaart waarmee ik een wifi-hotspot kan aanmaken op mijn pc zodat ik op mijn telefoon gebruik van deze wifi-hotspot kan maken. Voor zo ver ik weet moet ik een netwerkkaart inbouwen en het een en ander instellen zodat ik gebruik kan maken van de wifi-verbinding.
Mijn pc is aangesloten op internet met een kabel.

Wat is je budget?
Mijn budget is 40eu

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, deze kaart leek mij wel geschikt; hij ondersteunt 5ghz en heeft ook nog eens bluetooth

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Ik wil de kaart in mijn pc bouwen zodat ik gebruik kan maken van de wif-verbinding op mijn telefoon.

Mijn vraag is; Is dit mogelijk of kan zoiets helemaal niet? Zo ja, heb ik dan de goede hardware uitgekozen?

[ Voor 6% gewijzigd door nichan op 20-09-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 11:15
Die kaart zal juist niet geschikt zijn: je mist namelijk de antennes dan. Dit is een kaartje dat voor laptops bedoeld is, waar antennes ingebouwd zitten.

Verder zal het wel gaan lukken met ieder normaal WiFi-kaartje voor in je desktop, met de goeie software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dit kan met elke wifi oplossing. Je kan zelfs een mini wifi usb adapter aan de gang of meer voor de hand liggend eentje met antenne pricewatch: TP-Link TL-WN722N zodat je nog beter bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Een aardig stukje (windows) software daarvoor vind ik Connectify Hotspot. Was het enige stukje software waarmee het mij een tijdje geleden gelukt was, toen ik tijdelijek alleen een bedrade internet-verbinding tot mijn beschikking had, en ook wifi voor bijvoorbeeld mijn smartphone wilde hebben.

Is te testen met de gratis versie, en als je hem wilt kopen, zoek dan even op kortings-codes, of stuur een DMmetje, ik heb geloof ik nog wel een 75% kortingscode liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door EMP op 20-09-2015 08:39 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47
Mag ik weten wat de reden is dat je een wifi hotspot wilt opzetten in je pc?

Heeft de modem zelf geen wifi, en is het anders niet mogelijk om gewoon een router met wifi op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:15
iets meer info over welke componenten je gebruik(je pc dus). want hier kunnen we niets mee.

als je wil dat wij je een goed advies geven. zal je toch echt iets meer tijd aan moeten besteden.

zoals aangeven waarom kies je voor deze opstelling? en niet gewoon een AP naast je pc leggen?
Pagina: 1