vario ring er uit, wat gebeurt er precies?

Pagina: 1
Acties:

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Nee, ik wil niet mijn brommer opvoeren of eender ander ding...

Maar ik was aan het denken als je het vario systeem in je brommer vergelijken met de groepset van een fiets. Dus als je vario ring er uit is wordt de diameter van je cirkel waar rond de snaar draait wordt kleiner. Vergelijken met je fiets, als je een versnelling neemt met meer tanden vanvoor gaat je sneller gaan dus waarom gebeurt hetzelfde niet bij de vario, dus als er een grotere vario ring in is vanvoor dat hij dan sneller gaat?

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 13:46
De ring zorgt ervoor dat de vario verder bij de "vaste" schijf vandaan blijft.
Door de ring weg te halen kunne de delen dus dichter bij elkaar, waardoor de snaar hoger zal klimmen aan de voorzijde,
Hierdoor krijg je dus de situatie dat hij de koppeling meer rotaties geeft t.o.v. de vario , dan met de ring, waardoor dus je achterwiel ook sneller ronddraait, en daarmee voor hogere snelheid zorgt

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14
Je maakt een denkfout, zonder varioring krijg je juist een hogere versnelling zoals MaD al aangeeft. Dus geen kleinere zoals je aangeeft.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Jim423 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:39:
Je maakt een denkfout, zonder varioring krijg je juist een hogere versnelling zoals MaD al aangeeft. Dus geen kleinere zoals je aangeeft.
Ja ik dacht juist dat de snaar naar binnen ging net zoals vanachter. Maar hij gaat dus naar buiten, hoger.
Bedankt om mijn vraag op te lossen! ;) 8)7