Slimme deursloten,iemand ervaring hiermee in NL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in een zogeheten slim deurslot.
Hoeft wat mij betreft niet eens als hoofdsom te fungeren.

Als het fungeert als een soort nachtslot of iets dergelijks zodat ik van afstand de deur extra op slot kan doen is dat al prima. Of gewoon wanneer je in bed ligt 'oh ja, de knip nog op de deur doen. Ik pak even mijn iPhone'.

Heeft iemand ervaring met dit soort sloten?
Ik lees lockscreen, nemen ntry, August etc.

Zijn ze handig te installeren bijvoorbeeld? Ik lees dat veel systemen niet in Nederland werken, maar met het Amerikaanse 'deadbolt' systeem?

Wat zou een goed slot kunnen zijn voor mijn wensen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Europese smartlocks? ?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 19-09-2015 19:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• r.kasemier
  • Laatst online: 02-05 10:40
@readytoflow

Zeer lastige vraag die alleen is te beantwoorden als er een volledige beschrijving is van de deur waarop dit moet worden geplaatst , toch wat opmerkingen.

Denk hierbij ook aan het huidige gebruik van de deur en of het een vluchtweg is,
beetje lastig om de deur bij brand via een telefoon ( die je niet bij je heb ) te open.

Bedenk ook dat je wel wilt zien wat er bij de deur gebeurt als je deze op afstand opent.
dus een camera, videofoon systeem.

Kan ik als er geen stroom/internet enz enz toch de deur (mechanisch) afsluiten.

Over het algemeen zal een bestaande deur waarop toegangscontrole word aangebracht moet worden voorzien van andere Sloten(antiflipper) / Deurbeslag ( bv één kant vaste knop ) en een soort elektrische vergrendeling.

Over het algemeen zal men voor binnendeuren een vergrendeling maken op de Dagschoot.(Eff-Eff type 34)
dit lichte slot is omkeerbaar en kan zowel voor een links als rechts draaiende deuren worden gebruikt
Over het algemeen zullen zwaardere sloten specifiek voor links of rechts moeten worden besteld.
daarnaast zal dit soort slot ruimte (diepte) moeten hebben in het kozijn.

Belangrijk voordeel van dit soort dagschoot grendels is dat over het algemeen de deurkruk in de vluchtrichting blijft zitten en men er altijd uit kan.

Als gebruik moet worden gemaakt van een elektrische Pengrendel of Kleefmagneet.
kan dit alleen veilig als gebruik word gemaakt van een ruststroom principe ( geen spanning open )
hierbij dient men zowel een ontgrendel mogelijkheid te maken aan buitenzijde ( kaartlezer ) en binnenzijde
Drukknop ( verbreek contact ) , vaak zijn deze vergrendelingen voorzien van een Nooddrukker (groen)
met de tekst breek het glas om te ontgrendelen, natuurlijk ook voorzien van een Alarmsignaal.

Dan zijn er nog de slimme cillinders: deze ontgrendelen de nachtschoot.
Ook hier een paar aandachtspunten , hoe kom ik binnen als de batterij in de cilinder leeg is...of internet eruit ligt , of mijn telefoon leeg is..( een handige achterdeur helpt )
Heeft deze kracht genoeg voor mijn 3.5.7 puntsslot.
Vaak is deze cilinder aan de binnenzijde te bedienen zonder sleutel , zit deze naast de brievenbus voorkom hengelen.

Succes.
Groetjes Rene

Rene

• HeroS
  • Laatst online: 09:19

HeroS

SmartHome Nerd

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dank voor de (uitgebreide) reply.

Het betreft dus een ordinair ouderwetse voordeur. Nu zit daar een lips opbouwslot op.

Daarnaast zitten er twee nachtsloten op dit ik nooit gebruik en zo'n kierstandhouder (gebruik ik ook nooit).

Nu zijn er wel wat inbraken en pogingen daartoe geweest hier in de buurt of bij vrienden/kennissen. Daarom moet nu bij ons ook elke nacht de deur extra op slot gedaan worden.
Ik vergeet dat natuurlijk altijd. Als ik nou onder het opbouwslot een slim slot bouw, dan sla ik misschien wel 3 vliegen in één klap.
- Ik kan de deur van afstand extra op slot doen
- Ik hou op afstand ook mensen met een huissleutel buiten (niet voor m'n schoonmoeder natuurlijk, maar voor als we de gewone sleutel kwijt zijn :+ )
- In geval van nood kan ik het gewone slot openlaten en de deur op afstand openen voor verwacht bezoek.

Hierbij voor de duidelijkheid een foto van de deur en het slot in kwestie:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2mmv6vl.jpg (dat. Ding onder het slot is een oud alarm trouwens)

Ik zat te denk aan een slot van het Nederlandse bedrijf Nemef: de Nemef ENTR

Wellicht kan ik deze zelfs als primaire slot gebruiken?

Ik gebruik overigens wel een aantal camera's in huis. Het is echter niet eenvoudig om een camera op ooghoogte naar buiten bij de voordeur te laten kijken (in ieder geval niet esthetisch verantwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:15
www.bwired.nl heeft volgens mij ook een smartlock in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
ThinkPadd schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:58:
www.bwired.nl heeft volgens mij ook een smartlock in gebruik.
Die heeft dat inderdaad en ik heb een prijs gezien van ongeveer 600 euro om te beginnen. Voor 600 euro kan ik zelf wel een reminder in mijn leven bouwen (vrouw doet mee) om gewoon elke nacht de deuren en ramen te checken.

http://blog.bwired.nl/?p=354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.kasemier
  • Laatst online: 02-05 10:40
@readytoflow

Wederom een paar opmerkingen.

De Nemef ENTR... heeft enige nadelen

Geschikt voor bijna alle typen cilinderbediende sloten, zowel enkelpunt- als meerpuntssloten
(merkonafhankelijk, cilinder onder de kruk)

Als ik dit zo lees ,,, gaat dit niet passen op een oplegslot, maar alleen op inbouwsloten.

En er ontbreek nog iets op dit moment: Online functionaliteit vanaf december 2015.( als alles goed gaat)

Zelf zou ik iets als dit toepassen Abloy EL460, erg duur trouwens, en het houd in dat er een kabel door de deur moet worden aangelegd , hierbij krijg je een deurkruk die aan de buitenzijde geblokkeerd is.
en de Dag + Nachtschoot alleen kan openen als er spanning op word gezet.

Natuurlijk moet je dan zelf iets verzinnen om dit aan te sturen en misschien het nodige verbouwen om het netjes in de deur te krijgen, ook zit je vast aan nieuw deurbeslag,cilinder en sluitkommen in het kozijn.

Groetjes Rene

Rene

• readytoflow
  • Niet online
Hmm...Goede toevoeging. Wist ik nog niet van het missen van die online functionaliteit!
Het is voor mij dus de bedoeling om een tweede slot onder het opbouwslot te plaatsen.

Die laatste oplossing wordt me wat te gek qua werkzaamheden, bruikbaarheid en kosten...

Ik blijf de ontwikkelingen beter nog maar even in de gaten houden.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:37

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Oef, ik weet niet of je dat zou willen thuis? Ik zou er niet op vertrouwen in ieder geval. Dan maar even uit bed en fysiek dicht doen. Beetje gevalletje van, je loopt de deur uit, zit net in de auto en denkt; kak deur dicht gedaan? Dan wil en moet je toch echt zelf ff kijken voor je gevoel. Een app zou zoiets voor mij iig niet oplossen...

Professioneel Heftruck Syndroom

• readytoflow
  • Niet online
Daarom voor mij ook als tweede slot.
Tweede 'slimme' slot is dus voor het nachtslot er van waar ik ook ben op te kunnen zetten.
Of bijvoorbeeld in de zomer. Gezellige buurt. Kinderen lopen binnen en buiten. Dan kan ik het opzetslot open zetten en het slimme slot laten gebruiken zodat de kids niet hele tijd aan hoeven te bellen/ik niet hele tijd van mij ligbed af hoef...wellicht aangevuld met een codeslot. Maar dat laatste vind ik juist erg uitnodigend om gesloopt te zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskevo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09-2020
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 07-10-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 979235

*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door Standeman op 05-10-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08
@Tieskevo wat heb je besteld en waarom was je zo tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskevo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09-2020
@blissard Ik had een nuki slot ofzoiets bij ze besteld, het installeren viel me reuze mee. Maar de voornaamste reden is eigenlijk dat ik nogal een warhoofd ben die nogal eens zichzelf buitensluit. Dan heb ik haast en loop ik de deur uit zonder sleutel..

nu kan ik met m'n telefoon de deur openen en hoef ik niet een uur te voet naar mn oma om mn reserve sleutel te halen xD

Voor mij een prima oplossing, en deze kon je gewoon over je bestaande slot zetten. Daarom had ik die gekocht. Geen gezijk met cilinders vervangen. Gewoon oude sleutel kunnen blijven gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Tieskevo op 26-10-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 998447

*knip*, spam

[ Voor 96% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Ik gebruik sinds ongeveer februari 2014 de Vision Security ZM1702 als sloten voor voor- en achterdeur en de garage.
Openen werkt met een pincode, de sleutel of door hem aan te sturen middels je z-wave controller. Andersom kan hij ook dienen als trigger voor scenes, opties daarvoor zijn "geopend -> gesloten", "gesloten -> geopend", "geopend dmv code", "foutieve code ingevoerd", "geopend van binnenuit" en "batterij bijna leeg".
Valt je controller uit dan werkt hij nog altijd standalone met de pincode of sleutel. Er gaan 4 (oplaadbare) AA's in en die gaan ongeveer een maand mee als je het slot vrijwel alleen electrish opent en sluit.

Verder zou ik er zo niet veel over weten te vertellen behalve dat het erg degelijk en goed afgewerkt spul is en dat ik er sinds de installatie nog geen enkel probleem mee heb gehad.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08
@MadMan weet jij of dat slot ook een veiligheidskeurmerk heeft? Kan dat op de site niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:18

paQ

maar is HET nadeel niet dat je de deur niet meer met sleutel vanaf buiten kunt bedienen?
De sleutel blijft namelijk in de cylinder zitten aan de binnenzijde.
Dus als ik mijn telefoon niet bij me heb, leeg is, of vergeten, dan kan ik er niet meer in.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2017 12:05 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1