Objecten in de container toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Beste Tweakers,

Ik gebruik de applicatie WSUS Offline, deze kan Windows updates uitvoeren op machines zonder internetverbinding.
Om makkelijk toegang te geven, wil ik deze share benaderen vanaf elke computer, zonder gebruikersnaam en wachtwoord.

Hiervoor heb ik bij 'Delen' -> 'Machtigingen' 'Iedereen' toegevoegd.
Daarna bij 'Beveiliging' 'Iedereen' toegevoegd.
Hier gaat het mis, sommige bestanden krijgen deze rechten niet

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/clwrt.png

Ik ben er al een tijd mee bezig, alles uitvoeren als administrator of machtigingsvermeldingen overnemen functioneert ook niet.

Hoe krijg ik dit opgelost? Dank!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Bij 'advanced' even 'Replace all child object permission entries with inheritable permission entries from this object' aan zetten. Ik doe het uit me hoofd en heb geen idee hoe het in het nederlands heet :P

Dus bij 'Security/Advanced'.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maar als je netwerkshares hebt heb je toch ook internet of netwerktoegang? Kan je dan niet beter WSUS gebruiken als update server? :p

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
johnkeates schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:18:
Maar als je netwerkshares hebt heb je toch ook internet of netwerktoegang? Kan je dan niet beter WSUS gebruiken als update server? :p
Misschien dat TS, net als ondergetekende, via een flut DSL lijntje het internet benaderd en dan is het updaten van meerdere machines crap en helemaal na een herinstallatie bijvoorbeeld.

Met Wsus heb je dan ook weer een AD nodig. Indien dat niet beschikbaar is wordt het lastig en traag

Seriously? Nope, not a bit...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xessive schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:14:
[...]

Misschien dat TS, net als ondergetekende, via een flut DSL lijntje het internet benaderd en dan is het updaten van meerdere machines crap en helemaal na een herinstallatie bijvoorbeeld.

Met Wsus heb je dan ook weer een AD nodig. Indien dat niet beschikbaar is wordt het lastig en traag
Da's voor 't eerst dat ik hoor dat ik voor een WSUS server een AD nodig heb :o

Hell.... Ik zet zo'n WSUS server zelfs vaak buiten een domein in een WorkGroup waarbij ik de te patchen servers welke wél lid zijn van een domein op een andere switch én subnet heb staan en waarbij de te patchen servers dus zelf geenneens direct Internet Access hebben.

Spul babbelt vervolgens lekker over poort 8531 met SSL over een management LAN.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-09-2015 21:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
wimmel_1 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:20:
[...]

Da's voor 't eerst dat ik hoor dat ik voor een WSUS server een AD nodig heb :o

Hell.... Ik zet zo'n WSUS server zelfs vaak buiten een domein in een WorkGroup waarbij ik de te patchen servers welke wél lid zijn van een domein op een andere switch én subnet heb staan waarbij de te patchen servers dus zelf geenneens direct Internet Access hebben.

Spul babbelt vervolgens lekker over poort 8531 met SSL over een management LAN.
Niet iedereen heeft een dergelijke setup. Maar de info die je gaf geeft mij wel even een zetje in de goeie richting.
Loop namelijk te klooien met een workgroup setup mbt wsus.
Nu alleen de tijd nog ff vinden om verder te spelen :)

Seriously? Nope, not a bit...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In Windows 2012 zit de WSUS rol overigens al keurig ingebakken... Hoef je WSUS 3.0 ook niet meer te downloaden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1